[Update 12.07.2020] materials.GP4

• Hallo,

auch mit den neuen GP4 müsst Ihr auf den materials-Skin nicht verzichten. Dieser ist ab dem release-Zeitunkt des GP4 verfügbar. Die einzelnen Skin-Optionen sind mit dem styles-Plugin schaltbar.

Vielen Dank an Zombi, der in meiner Abwesenheit die Betreuung des Skins übernommen hat. Ich hoffe, das ich irgendwann mal wieder mehr Zeit aufbringen kann.

Die Farben können mit dem Styles Plugin gewechselt werden.

Viel Spaß
    LN

[Update 07.03.2020 - r2347]
    - Fixes
    - Dolby-Icons getauscht, thx FSchiefer
    - TV-Spielfilm hinzugefügt
    - NetCast Lautstärke hinzugefügt (jetzt Fullscreen)

[Update 12.07.2020 - ]
    - crashfixes bei Verwendung von GP41

• Great work LukaNoah with the skin work and new exciting GP4.

I had asked earlier for skinning few plugins (OpenEG and TMDb info) and the new version of GP4 materials skin has removed support for Sherlock (compared to gp3.3).

I hope this can be accommodated in future updates.... Much thanks

MfG,

4 8 15 16 23 42

Box(s): DM900 UltraHD <2TB SSD> | DM820HD <1TB HDD>
    Image(s): Unstable OE2.5 + GP4.1
    Skin: materials.GP4

Edited 3 times, last by ahd299 ().

• Hi LukaNoah

I noticed that during changing the ChannelSelection font size in Styles plugin, only the EPG info font size changes while the channels font and number of channels in one-page does not change.

Files

MfG,

4 8 15 16 23 42

• I get frequent crash (green screen) on the channel selection screen (some channels disappear!)

Files

MfG,

4 8 15 16 23 42

• Hi ahd299,
    Channelselection:
    - if don't change the count of entrys, then your picons too large, try smaller
    - your crash shows a division by null, thats not the skin ;) wich infobar-style you use?

To skin more plugins I miss the time.

Kein Support per Mail oder PN

• Hi LukaNoah,
    - I don't use picons in the channelselection screen - please see below screen shot for what I mean.
    - For the crash, all of sudden one or two channels disappear from the screen just before the crash. I did not have this before using your skins in gp3.3, thus, I assumed it is related to the skin. For the Style and screen selection settings, please see screen shots below. for the infobar I use, by HD_Tech style.

Note: Sherlock plugin was supported in Materials.gp3.3...why not copy the same into gp4 or it is a whole different game-ball?

Thanks,

Files

• 3.png

(176.82 kB, downloaded 3,669 times, last: )
    • 2.png

(192.78 kB, downloaded 3,635 times, last: )
    • 1.png

(183.86 kB, downloaded 3,746 times, last: )

MfG,

4 8 15 16 23 42

Edited once, last by ahd299 ().

Originally posted by LukaNoah
    If the info-font size changed the channel font size changed to, but the channel font size is smaller then the other. look at count of the rows.

I have no control over the number of rows in Style plugin....you can see from the screenshot, I made the font size 32 ( from the original 28 ) and only epg info size changed, everything else stayed as is!!

MfG,

4 8 15 16 23 42

Edited 2 times, last by ahd299 ().

• just a question, the version that is in BP addon manager is version 20180909-r2201 and the title here in the post is 21.09.2018 - is the one online the latest?

MfG,

4 8 15 16 23 42

• LukaNoah:
    Mir ist aufgefallen, dass bei Sendern, die "DD+ 2.0" ausstrahlen (z.B. ZDF HD über DVB-T2), kein Audio Icon in der Infobar angezeigt wird (nur bei "DD+" und "DD+ 5.1" wird ein Icon angezeigt).
    Es fehlt also scheinbar das Icon "dolbydigitalplus20.png".

Gruß,
    schiefer

• Danke für die schnelle Reaktion.
    Kleine gut gemeinte Kritik ;-) :
    Die Schriftart des "DD+ 2.0" Icons passt leider nicht ganz zu den anderen, da die Schrift zu "dünn" ist. Ich hab mal selbst eins gebastelt, welches die gleiche Schriftdicke besitzt wie die anderen DD+ Icons.
    Vielleicht gefällts ja dem ein oder anderen.

• Many thanks LukaNoah :hurra:

MfG,

4 8 15 16 23 42

• Hi LukaNoah,

I just added DejaVuSans font as an option for Materials.GP4 through styles...

The only way I could do it to write the below code in styles.xml

<style name="Font" value="DejaVuSans"> <fonts> <font filename="/usr/share/fonts/DejaVuSans.ttf" name="Regular" scale="100" /> <font filename="lcd.ttf" name="LCD" scale="100" /> <font filename="ae_AlMateen.ttf" name="Replacement" replacement="1" scale="100" /> <font filename="tuxtxt.ttf" name="Console" scale="100" /> </fonts> </style>

can I add though styles_user.xml? and what additional lines I need to add?

Files

• 1.png

(180.77 kB, downloaded 3,129 times, last: )

MfG,

4 8 15 16 23 42

• Eine Kleinigkeit ist mir aufgefallen:
    Bei der Audio Auswahl wird bei "HE-AAC" Ton ein Buchstabe abgeschnitten:

• Ich weiss es gibt genug skinfarben, aber einen non transparant black wurde mir erfreuen.

gr. aus die Niederlande, Mutxamel ;)

• Ja weil der materials ein reiner gp skin ist und somit nur mit GP und GP Plugins läuft.
    Der neue holo fhd sowie der zombi fhd sind beides Skins die default in jedem dreamos image laufen und das auch ohne gp ,daher gibt es diese Skins auch als download hier im board bzw. den holo fhd bald am dreambox git.