dreamboxEDIT 7.2.1.0 [Support/Download]

• there is a bug
    when you select many data services (for exmple 6) then right click to change services as TV, the first 3 are changed as TV along with 3 other located above the 6, and the last 3 are not
    It did not seem to happen when changing radio sevices as TV
    thanks

• Bug:
    When using "Re-import exported bouquet file" the fields:
    - Satelite
    - Pol
    - Symbolrate
    - FEC
    - SatPos

Are not imported correctly.

Original von anis_ber
    there is a bug
    when you select many data services (for exmple 6) then right click to change services as TV, the first 3 are changed as TV along with 3 other located above the 6, and the last 3 are not
    It did not seem to happen when changing radio sevices as TV
    thanks

I couldn't reproduce that issue, but I fixed another problem I found after trying this. When you change a Data or Radio service to type 'TV' the text was still Data or Radio, that is fixed now.

Ein kleines Dankeschön, durch eine Spende, nehme ich gerne an, PayPal oder Amazon-Gutschein an dhwz(at)gmx.net

Edited 2 times, last by dhwz ().

• I think you are talking about service file not bouqet file, you are right there is a problem I'll try to fix that.

Ein kleines Dankeschön, durch eine Spende, nehme ich gerne an, PayPal oder Amazon-Gutschein an dhwz(at)gmx.net

Original von dhwz

I think you are talking about service file not bouqet file, you are right there is a problem I'll try to fix that.

In the "Re-import exported bouquet file" happens the same bug.

Can you please include an option to remove all unused services ?

• Ich möchte mich auch für diese tolle Programm bedanken.
    Super Sache !!

Eine Frage/Anregung:

Wäre es eventuell möglich in der Funktion
    -> EXPORT
    -> Bouquets in Excel-Format konvertieren die Angabe der Modulationsart (8-PSK / QPSK) mit zu integrieren ?

Das würde mir hier sehr weiterhelfen.

Gruss
    speedy

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Original von FilipeAmadeuO
    Can you please include an option to remove all unused services ?

Why should I do that, there is already an easy way to remove them?

Edited once, last by dhwz ().

Original von dhwz

Why should I do that, there is already an easy way to remove them?

Easy way to remove them ? How ?
    My goal is that a lot of the services are not used in any bouquet so i would like an easy way to remove them...

Easy way to remove them ? How ?
    My goal is that a lot of the services are not used in any bouquet so i would like an easy way to remove them...

Right Click choose Mark services not in userbouqets as new.
    Then just remove all marked services.

Original von dhwz

Right Click choose Mark services not in userbouqets as new.
    Then just remove all marked services.

OK. I didn-t know about the "Right Click choose Mark services not in userbouqets as new" but i can´t find an option to remove all marked services at once...
    Can you please help. Thanks.

Original von roy
    still waiting to fix enigma 2 to reload setting

roy please stop posting here I have explained you there is nothing to fix, as everything is working as it should.

Edited once, last by dhwz ().

OK. I didn-t know about the "Right Click choose Mark services not in userbouqets as new" but i can´t find an option to remove all marked services at once...
    Can you please help. Thanks.

What is so difficult, its done in 5 seconds? Just use that option, then sort by flag and remove all channel? I'll not add an extra option just because some people are too lazy.

• Hallo dhwz!

Mir ist da noch eine unzugänglichkeit aufgefallen:

Wollt mir zu meinen Settings ein paar userbouquets importieren. HIerzu gehe ich auf Menüleiste > Import > User Bouquet Datei importieren > Verzeichnis mit den gewünschten Settings wählen

Dann kommt das Fenster, wo man die gewünschten Bouquets wählen kann.

In meinem Fall handelt es sich dabei um aus dem Internet geladene Settings von vHannibal. Dieses Settings besitzen 209 Bouquets :)

Um meine gewünschten Bouquets aus dem Dschungel mit den 209 Bouquets wählen zu können versuchte ich die Spalten zu sortieren. Dies war nicht möglich!

Wenn es keine große Sache ist, dann könntest du dies eventuell in der nächsten Version sortierbar machen. :winking_face:

Ciao :thx:

• Official Post

Hallo dhwz,

deine Version läuft ja super, das merkt man auch daran, dass im Thread fast nichts mehr los ist :hurra:.

Hast du dir schon Gedanken darüber machen können, ob es umzusetzen ist, dass die Einstellung "Kanäle die nicht in Bouquets sind, als neu markieren" gespeichert werden kann?

EDIT:
    ich habe gerade die Funktion
    - automatic renaming of invalid bouquets on Enigma2->Enigma1 conversion
    versucht, das Programm hat auch einige Bouquets umbenannt, nur eben nicht "userbouquet.favourites.tv" und "userbouquet.favourites.radio", ich war aber der Meinung, dass es letztes Mal geklappt hatte :330:

EDIT 2:
    ich hab jetzt nochmals auf Type 4 gewechselt und wieder zurück auch Type 2, jetzt wurden alle Bouquets umbenannt :hurra: .

• Hallo dhwz

Besteht die Möglichkeit, dass man die Kanareferenz angezeigt kriegen würde?
    Evtl. unter Kanal-Details?

Das wäre noch cool, vor allem für die Picons-Ersteller.

Danke für deinen Super Job!

Einfach cool....

:party: :404:

• Official Post

ich habe auch noch einen Vorschlag:

eine Funktion, mit der man im ausgewählten Verzeichnis auf dem PC die _org und _bak Dateien löschen kann ;).

Ich weiß, dass dies mit einer Batch-Datei auf dem PC möglich ist, im Programm wäre es aber einfacher :winking_face: