i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » Probleme mit Radio Streaming via Webinterface und VLC » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Probleme mit Radio Streaming via Webinterface und VLC
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
dreamert dreamert is a male
Newbie

Registration Date: 13.09.2006
Which box: DM 600PVR-S; DM 7000S
External Storage: HDD
Which Image: Gemini
Origin: Netherlands

Probleme mit Radio Streaming via Webinterface und VLC Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

Ich habe Probleme um Radio Sendungen an zu horen via das Webinterface und VLC (DM600+GEMINI 4.3). Mit dem DM7000S (GEMINI 4.3) funktioniert es einwandfrei. TV streaming geht doch problemlos.

Mfg,

Roy Damman
17.03.2008 09:31 dreamert is offline Send an Email to dreamert Search for Posts by dreamert Add dreamert to your Buddy List
joe_brown joe_brown is a male
Newbie

Registration Date: 11.01.2007
Which box: DM 7020S
External Storage: CIFS
Origin: home

RE: Probleme mit Radio Streaming via Webinterface und VLC Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich habe genau das selbe Problem.

Dreambox 600 PVR Cable

Streaming via Webinterface und VLC von Video klappt problemlos. Will man Radio auf die gleiche Art und Weise streamen, funktioniert dies nicht. ;-(
08.04.2011 16:23 joe_brown is offline Send an Email to joe_brown Search for Posts by joe_brown Add joe_brown to your Buddy List
Maggii
Newbie

Registration Date: 26.12.2010
Which box: DM 600PVR-C
External Storage: HDD

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Radio streamen über´s Web-Interface funktioniert bei mir auch nicht. Mit dem Programm Dreamstream funktioniert es allerdings.
20.04.2011 23:38 Maggii is offline Send an Email to Maggii Search for Posts by Maggii Add Maggii to your Buddy List
draeumerle
Newbie

Registration Date: 03.10.2007
Which box: DM 7025CC
External Storage: CF

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Gibts bezüglich dieses Problems irgendwelche News? Bin jetzt in das gleiche reingestolpert. Habe grad die DM600 PVR Cable von nem Kumpel hier. Der hatte noch die Uralt firmware von 2007 drauf. Sporadisch ging das Radio. Jetzt hab ich Gemini 4.7 drauf gemacht, Video geht, aber Radio iss nicht.

Dreamstream geht, aber er hat MAC's von dem her nützt mir das nix.

Für Tipps wäre ich echt dankbar
18.01.2012 14:54 draeumerle is offline Send an Email to draeumerle Search for Posts by draeumerle Add draeumerle to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » Probleme mit Radio Streaming via Webinterface und VLC

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe