i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM800 :::... » Allgemeines zur DM800 » DVI - Tonübertragung ? » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next » Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page DVI - Tonübertragung ?
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Max Damage Max Damage is a male
Newbie

images/avatars/avatar-9389.jpg

Registration Date: 25.02.2008
Which box: DM 7025SS
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Sonstige

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Standards sind immer veraltet, sobald sie beschlossen werden Augenzwinkern

Ich wette, 99% der Nörgler haben keinen HDMI-Surround Verstärker und würden eh 2 Kabel verlegen Augenzwinkern

In Deutschland nix noies

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Max Damage: 12.03.2008 01:11.

12.03.2008 01:10 Max Damage is offline Send an Email to Max Damage Homepage of Max Damage Search for Posts by Max Damage Add Max Damage to your Buddy List
SadButTrue
V.I.P.

images/avatars/avatar-5217.gif

Registration Date: 13.09.2004
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which Image: Gemini; CVS; DMM original
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P46GT30&TH42-PV60
Origin: Österreich

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Original von djlex
Hallo

Ich hab eine ATI Radeon x2900 XT Grafikkarte mit zwei DVI anschlüssen und dabei war noch ein Adapter von Dvi auf HDMi.

mfg djlex

dumdidum didumdumdum...

ich will hier feststellen das ich djlex nicht kenne und er seinen post aus eigenem willen verfasst hat Zunge raus

aber danke das sich hier einer meldet bei dem es geht hehe!

vielleicht werd ich jetzt nicht mehr als spinner abgehandelt großes Grinsen

Festplatte: IBM 120GB . . . . . . . . . . . . . . . . . . Festplatte: Maxtor 200GB. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Festpaltte: Samsung 120GB. . . . . . . Festplatte: HDDrive2go 500GB eSata
Image im Flash: Gemini 4.X0 . . . . . . . . . . . . . Image im Flash: Gemini 4.X0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Image im Flash: Gemini 4.X0. . . . . . Image im Flash: Gemini 5.X0
Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost. . . . . . . . . . Satelliten: NIM1 -19,2° Ost; NIM2 - 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost . . Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost . . Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost

...Never cared for what they say - Never cared for games they play - Never cared for what they do - Never cared for what they know...

ICH GEBE WEDER IM FORUM NOCH PER PM HILFE ZU KEYS BZW. PAYTV HACKS!
12.03.2008 12:34 SadButTrue is offline Send an Email to SadButTrue Search for Posts by SadButTrue Add SadButTrue to your Buddy List Add SadButTrue to your Contact List
Swiss-MAD Swiss-MAD is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-9777.jpg

Registration Date: 03.03.2006
Which box: DM800se; DM900
External Storage: NAS; NFS
Which Image: OE 2.5; OE 2.0; Gemini
Origin: .ch

Eigentlich versteht ich die HDMI Hype überhaupt nicht.
Ich will DEFINITIV nicht den klapper Sound von den im LCD eingebauten Lautsprechern.
Also MUSS sowiso ein Kabel zum Sourroundverstärker.
Ab das den nun ein HDMI Kabel ist, das ich e.v. noch zum TV durchschleifen kann, oder aber irgend eine andere Digitale Verbindung ist mit schnuppe.
Hauptsache es ist kein überteuertes Spezialkabel.
Mein Wunsch wäre ein Glas/Kunstoff-Faser Kabel....wo wie es jetzt mit Toslink auch ist.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Swiss-MAD: 12.03.2008 13:39.

12.03.2008 13:39 Swiss-MAD is offline Search for Posts by Swiss-MAD Add Swiss-MAD to your Buddy List
$7o9$ $7o9$ is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-10722.jpg

Registration Date: 27.03.2005
Which box: DM 800se PVR-S; DM 8000HD
External Storage: USB-Stick; HDD; CF
Which Image: DMM original
Origin: NRW

quote:
Original von Swiss-MAD
Eigentlich versteht ich die HDMI Hype überhaupt nicht.
Ich will DEFINITIV nicht den klapper Sound von den im LCD eingebauten Lautsprechern.
Also MUSS sowiso ein Kabel zum Sourroundverstärker.
Ab das den nun ein HDMI Kabel ist, das ich e.v. noch zum TV durchschleifen kann, oder aber irgend eine andere Digitale Verbindung ist mit schnuppe.
Hauptsache es ist kein überteuertes Spezialkabel.
Mein Wunsch wäre ein Glas/Kunstoff-Faser Kabel....wo wie es jetzt mit Toslink auch ist.

Moin,

und ich dachte schon ich wäre da alleine mit meiner Meinung, kann dir da nur zustimmen.

regards

DM 8000 HD SS OE 1.6
DM 800 HD SE OE 1.6
Nokia D-Box 2 SC 8in1 Boxcracker Blue Peer
12.03.2008 14:00 $7o9$ is offline Send an Email to $7o9$ Homepage of $7o9$ Search for Posts by $7o9$ Add $7o9$ to your Buddy List
fmx fmx is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-3.jpg

Registration Date: 30.10.2004
Which box: DM7020; DM7020HD; DM7080HD; DM8000
Which accessories: DreamTastatur
Which Image: Gemini; OE 2.5; OE 2.2
Welcher Bildschirm: Panasonic TH-42PX80E
Origin: Ösi

Naja, es liest sich ja niemand etwas durch, das mit DVI, HDMI und HDPC steht scon seit ewigen Zeiten im DMM Board. Aber besser in einem anderen Forum fragen als im Herstellerforum nachlesen.

mfg fmx
12.03.2008 14:06 fmx is offline Send an Email to fmx Search for Posts by fmx Add fmx to your Buddy List
sin sin is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18527.png

Registration Date: 21.02.2008
Which box: DM7020HD
External Storage: USB-Stick; HDD; SSD
Which Image: OE 2.0
Welcher Bildschirm: LG OLED55B7D
Origin: Hessen

Für die,die es im DMM board noch nicht gelesen haben...

Attachment:
jpg untitled.jpg (88 KB, 793 downloads)

12.03.2008 14:19 sin is offline Search for Posts by sin Add sin to your Buddy List
haccg haccg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-10088.png

Registration Date: 05.01.2005
Which box: DM800se; DM7020HD
External Storage: HDD
Which Image: Gemini; OE 2.0
Origin: Bayern

also manche haben immer ein problem...

also den LCD, der dolby 7.1 abspielen kann, der muss auch noch bezahlt werden.
ich hab meine 5.1 anlage am toslink hängen und bin froh damit!

Ich will zuerst die Board-Suche verwenden, bevor ich eine Frage stelle!!!

Dumm ist der, der Dummes tut!

haccg@i-have-a-dreambox.com
12.03.2008 22:11 haccg is offline Send an Email to haccg Search for Posts by haccg Add haccg to your Buddy List
vartaxe vartaxe is a male
User

images/avatars/avatar-13010.gif

Registration Date: 11.02.2008
Which box: DM 500+S; DM 800S; andere
External Storage: USB-Stick; HDD; CIFS
Which Image: Gemini; PLi; Sonstige

so if i understand it's possible to get audio via DVI!?

12.03.2008 23:13 vartaxe is offline Send an Email to vartaxe Search for Posts by vartaxe Add vartaxe to your Buddy List
gutemine
unregistered

quote:
Original von vartaxe
so if i understand it's possible to get audio via DVI!?

Lets say you don't need to call subtitles plugin :-)
12.03.2008 23:15
User

also i googled "audio and dvi" and i found this page _http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3570 so we needs this but with optical in not spdif

12.03.2008 23:26 vartaxe is offline Send an Email to vartaxe Search for Posts by vartaxe Add vartaxe to your Buddy List
gutemine
unregistered

the whole thread is full of such "usefull" links which are not getting the point - could you simply wait instead of speculating :-)

DMM is doing us a favour by not adding this damned HDMI plug so please be patient !

PS: I'm pretty sure Google didn't design the 800 :-)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by gutemine: 12.03.2008 23:29.

12.03.2008 23:28
User

yeah i know... eheh
i'm sure dmm did again a great job with dm800hd i would just know if it has HDCP or not cool

btw are there any reviews already out?

12.03.2008 23:34 vartaxe is offline Send an Email to vartaxe Search for Posts by vartaxe Add vartaxe to your Buddy List
maxl maxl is a male
Dreambox Admin

images/avatars/avatar-19367.jpg

Registration Date: 17.08.2005
Which box: DM600; DM800se; DM7080HD; DM8000
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS; CIFS
Which accessories: Harmony Ultimate
Which Image: Gemini; OE 2.2; DMM original
Welcher Bildschirm: Epson EH-TW4400 (Beamer)

no there is no HDCP

12.03.2008 23:36 maxl is offline Homepage of maxl Search for Posts by maxl Add maxl to your Buddy List
User

so maybe that's bad news? because as i know it is possible to remove HDCP from source/media... but no one has done the inverse... i mean adding HDCP where it isn't right!?

12.03.2008 23:41 vartaxe is offline Send an Email to vartaxe Search for Posts by vartaxe Add vartaxe to your Buddy List
haccg haccg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-10088.png

Registration Date: 05.01.2005
Which box: DM800se; DM7020HD
Which Image: Gemini; OE 2.0
Origin: Bayern

and why exactly do you want to add HDCP?

Ich will zuerst die Board-Suche verwenden, bevor ich eine Frage stelle!!!

Dumm ist der, der Dummes tut!

haccg@i-have-a-dreambox.com
13.03.2008 00:39 haccg is offline Send an Email to haccg Search for Posts by haccg Add haccg to your Buddy List
User

maybe because in future sat providers are gonna use HDCP! and without it no picture!

13.03.2008 01:04 vartaxe is offline Send an Email to vartaxe Search for Posts by vartaxe Add vartaxe to your Buddy List
thomas2099
User

Registration Date: 23.01.2005
Which box: DM 500S; DM 600PVR-S; DM 800se PVR-C
Which Image: Gemini

Thats not true hdcp is just an encryption between the tv and player/receiver. Its just a flag set in the mediastream like the macrovision flag on dvds. If your device dont care about the flag. You can see the picture without problems. Its just a desprate try of the industry. they want to sell their movies on bluray.
13.03.2008 02:20 thomas2099 is offline Send an Email to thomas2099 Search for Posts by thomas2099 Add thomas2099 to your Buddy List
dreambox66 dreambox66 is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-17177.jpg

Registration Date: 16.10.2004
Which box: DM920; DM7080HD; ONE UltraHD
External Storage: HDD; NAS; NFS
Which accessories: MacMini i7 mit 27" Thunderbolt / ATC2TB / iPad Pro
Which Image: OE 2.6; OE 2.5; Gemini
Welcher Bildschirm: 65" OLED, 55" FullHD LED
Origin: Nord-Germanien

Wer hier von Standard redet??? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Also in einem Dreambox Forum von Standards zu reden ist echt witzig. wmbiggrin

Außerdem ist es nicht schlimm, das digitale tonkabel extra anzuschliessen.

Es leben die Vorteile des DVI's Augenzwinkern 0HDCP sach ich nur

13.03.2008 09:11 dreambox66 is offline Send an Email to dreambox66 Homepage of dreambox66 Search for Posts by dreambox66 Add dreambox66 to your Buddy List View the MSN Profile for dreambox66
SadButTrue
V.I.P.

images/avatars/avatar-5217.gif

Registration Date: 13.09.2004
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which Image: Gemini; CVS; DMM original
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P46GT30&TH42-PV60

na endlich ein paar leute die nicht von der industrie geblendet wurden sondern sich mit einem thema beschäftigen Augenzwinkern

Festplatte: IBM 120GB . . . . . . . . . . . . . . . . . . Festplatte: Maxtor 200GB. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Festpaltte: Samsung 120GB. . . . . . . Festplatte: HDDrive2go 500GB eSata
Image im Flash: Gemini 4.X0 . . . . . . . . . . . . . Image im Flash: Gemini 4.X0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Image im Flash: Gemini 4.X0. . . . . . Image im Flash: Gemini 5.X0
Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost. . . . . . . . . . Satelliten: NIM1 -19,2° Ost; NIM2 - 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost . . Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost . . Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost

...Never cared for what they say - Never cared for games they play - Never cared for what they do - Never cared for what they know...

ICH GEBE WEDER IM FORUM NOCH PER PM HILFE ZU KEYS BZW. PAYTV HACKS!
13.03.2008 09:29 SadButTrue is offline Send an Email to SadButTrue Search for Posts by SadButTrue Add SadButTrue to your Buddy List Add SadButTrue to your Contact List
Ice-Ice
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-15893.jpg

Registration Date: 19.11.2005
Which box: DM920
Which Image: OE 2.5

Frag mich eh ob die die HDMI so heilig sprechen, je wissen wie eine Dream in Ihrem Rack aussieht/sah.

Für mich sieht das meiste nach geflamme oder nachgeplappere aus.
13.03.2008 12:34 Ice-Ice is offline Send an Email to Ice-Ice Search for Posts by Ice-Ice Add Ice-Ice to your Buddy List
Pages (3): « previous 1 [2] 3 next » Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM800 :::... » Allgemeines zur DM800 » DVI - Tonübertragung ?

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe