i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Software allgemein » Gemini - Was soll noch kommen?! » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (129): « first ... « previous 24 25 [26] 27 28 next » ... last » Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Gemini - Was soll noch kommen?!
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
ldmexx
Newbie

images/avatars/avatar-2368.gif

Registration Date: 24.02.2005
Which box: DM 7000S
External Storage: HDD
Which Image: Gemini

RE: Gemini - Was soll noch kommen?! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

ok danke das probiere ich doch gleich einmal aus
sollte dann so eine art video on demant sein hab 300 dvd's komplett auf einer pc festplatte
bin ja mal gespannt
03.12.2005 13:19 ldmexx is offline Send an Email to ldmexx Search for Posts by ldmexx Add ldmexx to your Buddy List
zeester zeester is a male
Newbie

images/avatars/avatar-81.jpg

Registration Date: 28.01.2005
Which box: DM 5620S; DM 7000S; DM 7020S
External Storage: NFS; CIFS
Origin: Holland

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Gemini team,

Would it be possible to intergrate the cron and crontab functions in the 56XX amd 7000 images.
To be honest, I do not understand why they are removed from the CVS...
It is a standard linux function, but it needs to be inplemeted in the kernel.

I'm sorry if this is mentioned before, but this section is getting to large to read all of it...

PS.
Any replay in german is fine, reading German is ok, writing is a bit to difficult.

Thanks and regards

Zeester

T90 with 4 LNB's on Hotbird 13.0E, Astra 19.2E, Astra 23.5, EuroBird1 28.5E

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by zeester: 03.12.2005 13:31.

03.12.2005 13:26 zeester is offline Search for Posts by zeester Add zeester to your Buddy List
humax10129
Newbie

Registration Date: 12.06.2005

Subtitle selection DVD Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Would be nice if I could select the subtitle when a DVD is moved to the HD of the Dreambox.

DVD is playing correct, even selecting audio channel is possible (only AC3) but iam not abble to select subtitle.
03.12.2005 13:32 humax10129 is offline Send an Email to humax10129 Search for Posts by humax10129 Add humax10129 to your Buddy List
CHAMP2 CHAMP2 is a male
Newbie

images/avatars/avatar-2400.gif

Registration Date: 21.11.2005
Which box: siehe Signatur
External Storage: siehe Signatur

ich will Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

ich mochte gern ein cam software fur das premiere world zu kucken

03.12.2005 14:47 CHAMP2 is offline Send an Email to CHAMP2 Search for Posts by CHAMP2 Add CHAMP2 to your Buddy List
Schaedelmeister Schaedelmeister is a male
Boardgründer

images/avatars/avatar-18665.png

Registration Date: 17.11.2003
Which box: keine Angabe
Which Image: siehe Signatur
Origin: Hessen

Thread Starter Thread Started by Schaedelmeister
RE: ich will Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Original von CHAMP2
ich mochte gern ein cam software fur das premiere world zu kucken

Und ich möchte in einer Welt leben, in der man wieder aus Toiletten trinken kann Augenzwinkern

Ach und für Premiere World biste ein paar Jahre zu spät, gibts nämlich nicht mehr

03.12.2005 16:04 Schaedelmeister is offline Send an Email to Schaedelmeister Homepage of Schaedelmeister Search for Posts by Schaedelmeister Add Schaedelmeister to your Buddy List
Gunner007
Newbie

images/avatars/avatar-2419.gif

Registration Date: 02.06.2005
Which box: DM 7020S
External Storage: HDD; CF

fröhlich Zapp-Funktion Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Wie wäre es denn mit einer Zapp-Funktion die zu dem vorherigen Sender schaltet und wieder züruck ?

Augenzwinkern
04.12.2005 21:16 Gunner007 is offline Send an Email to Gunner007 Search for Posts by Gunner007 Add Gunner007 to your Buddy List View the MSN Profile for Gunner007
schiggy schiggy is a male
User

images/avatars/avatar-427.gif

Registration Date: 24.03.2004
Which box: DM920; DM8000
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini; OE 2.5
Welcher Bildschirm: 65" LED Samsung
Origin: .de

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Wie wäre es denn mit einer Zapp-Funktion die zu dem vorherigen Sender schaltet und wieder züruck ?

drücke mal die "0" Taste, oder ?

04.12.2005 21:31 schiggy is offline Send an Email to schiggy Search for Posts by schiggy Add schiggy to your Buddy List
Hrvat
Newbie

Registration Date: 11.05.2005
External Storage: USB-Stick

hi Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

wäre es vielleicht möglich einen kleinen ssh deamon einzubauen falls man eine CS-Server aufmacht
damit man die daten auch schön sicher und ungestört Augenzwinkern durchs netzbekommt ?

grüße

Hrvat
04.12.2005 22:23 Hrvat is offline Send an Email to Hrvat Search for Posts by Hrvat Add Hrvat to your Buddy List
pinhead
unregistered

I-Net-sharing wird hier nicht toleriert!

...deshalb wird auch keinerlei Unterstützung durch das Image oder das Team geboten!!!

Noch so nen tollen Vorschlag und Du bekommst gelb!!
07.12.2005 17:26
Seddi Seddi is a male
Dreambox Admin

images/avatars/avatar-9961.gif

Registration Date: 31.01.2005
Which box: siehe Signatur
Which Image: CVS
Origin: Ba-Wü

RE: Zapp-Funktion Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Original von Gunner007

Augenzwinkern

Du kannst mit den Tasten < > sogar viel mehr Schritte zurück und vorzappen ...

8000HD-PVR | 800HD-PVR | 500HD | 7025+SS | 7025SS | 7020S | 7000S | 600-PVR | 500+S | 500S | 5620S | 100S
Astra 19,2° Ost | Hotbird 13° Ost | Sky (komplett)

seddi@i-have-a-dreambox.com

07.12.2005 18:02 Seddi is offline Send an Email to Seddi Search for Posts by Seddi Add Seddi to your Buddy List
ich ich is a male
User

images/avatars/avatar-4159.jpg

Registration Date: 14.02.2004
Which accessories: FB Logitec Harmony 525, WLan D-Link 2100AP
Welcher Bildschirm: Plasma
Origin: NRW

Kalender Erweiterungen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Zusammen!

Ich hoffe der Wunsch stand hier noch nicht im "was soll noch kommen"!?

Der interne Kalender in 2.5 ist ja eine feine Sache. Praktisch wäre es, wenn er zusätzlich noch folgende Funktionen hätte.

Termineingabe über Fernbedienung bzw. Tastatur direkt am Fernsehbildschirm.

Errinnerungen werden auch im laufenden Fernsehbild angezeigt (entweder beim einschalten der Dream oder nach vorher festgelegter Uhrzeit).

Ich habe leider nicht die entsprechenden Programmierkenntnisse und kann also nicht beurteilen wie aufwendig bzw. schwierig das ist.

Machbar ??

cu

07.12.2005 18:40 ich is offline Send an Email to ich Search for Posts by ich Add ich to your Buddy List
bdchamp
Newbie

Registration Date: 27.02.2005
Which box: DM 8000HD

RE: Gemini - Was soll noch kommen?! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Also ich hätte gerne eine bessere Video unterstützung:
1. Die Box soll sich die Position der Werbung "merken" und beim nächsten Mal überspringen.
2. Eine Schnittfunktion wäre dann der nächste Schritt.
mfg bdchamp
10.12.2005 18:34 bdchamp is offline Send an Email to bdchamp Search for Posts by bdchamp Add bdchamp to your Buddy List
bdchamp
Newbie

Registration Date: 27.02.2005
Which box: DM 8000HD

Weitere Idee:
Abspeichern der Filme in M2P format zum direkten brennen auf DVD
Unterstützung für externe Festplatten (USB) für NTFS (Zur Zeit funktioniert es bis 30 GB im FAT32 Sytsem).
.......anschliesen eines externen DVD-Brenners und direkt brennen wäre auch noch nett:-)
Dann braucht man bald keinen PC mehr :-)
mfg bdchamp
10.12.2005 18:46 bdchamp is offline Send an Email to bdchamp Search for Posts by bdchamp Add bdchamp to your Buddy List
GrandlHuber GrandlHuber is a male
Newbie

Registration Date: 10.10.2004

Ich habe das Problem, daß ich viele Filme aufnehme und dann zum Einschlafen abends die aufgenommenen Filme anschaue.

Den Sleep-timer gesetzt und eingedöst.

Wenn ich danach aber einen Film in der Nacht oder frühen Morgenstunden aufnehmen möchte, nimmt die Dream zwar auf, aber nur Schwarzes Bild ohne Ton.

Deshalb wäre es gut, wenn man einstellen könnte, daß die Dreambox nach abspielen eines aufgenommenen Filmes wieder in den TV-Modus zurückspringt und nicht im Datei-Modus stehen bleibt.

Gruß und weiter so!
10.12.2005 19:01 GrandlHuber is offline Search for Posts by GrandlHuber Add GrandlHuber to your Buddy List
cellie cellie is a male
User

images/avatars/avatar-3105.jpg

Registration Date: 26.06.2005
Which box: DM 800S; DM 7000S; DM 7025+SS
External Storage: USB-Stick; CF; NFS; CIFS
Which accessories: Ein Fernseher
Origin: Holland

I don't know if it is technically possible, but could it be made that you could zoom the picture?

With that I mean for example on ZDFinfo channel there are reruns of shows (c't magazine) that have a side and bottom news and bullshit ticker.
Would be nice if you could scale the picture until these annoying bars are out of your picture.

10.12.2005 19:39 cellie is offline Send an Email to cellie Homepage of cellie Search for Posts by cellie Add cellie to your Buddy List
ialbi ialbi is a male
Newbie

images/avatars/avatar-452.jpg

Registration Date: 29.04.2004
Which Image: siehe Signatur

Ich fände es super wenn sich der Timer ein paar Stunden vor Beginn der Aufnahme nochmal im EPG nach der aktuellen Anfangs- und Endzeiten suchen würde.

Dann kann man sich auch den Time Offset bei der Festplatte sparen.

Aber auch ohne, ist das Gemini das beste Image seit es Dreambox gibt.

Ialbi

Boxman CVS (19.08.06) im Flash
10.12.2005 20:09 ialbi is offline Send an Email to ialbi Search for Posts by ialbi Add ialbi to your Buddy List
tomdulix tomdulix is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-5165.jpg

Registration Date: 16.03.2005
Which box: DM 800C; DM 7020HD
Which accessories: PS3 Slim, Logitech Harmony 600
Which Image: CVS
Welcher Bildschirm: Philips PFL9613D

hi,

mir geht es wie GrandlHuber!

fände es auch super, wenn die box nach ablauf des films in den tv-modus springt!

oder dass man das zumindest in den einstellungen so einstellen kann, falls nicht jeder für das automatische zurückspringen wäre!

42PFL6877K Philips LED-TV

PS3 Slim 250 GB

Synology DS213j
10.12.2005 23:01 tomdulix is offline Search for Posts by tomdulix Add tomdulix to your Buddy List
Informer
User

images/avatars/avatar-2396.gif

Registration Date: 05.01.2004
Which box: DM 7000S; DM 7020S; DM7025S
External Storage: USB-Stick; HDD; CF; NFS
Which Image: IHAD

Kindersicherung auf Bougetebene Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich denke ein Plugin das auf Bougetebene eine Kindersicherung zur Verfügung stellt wäre eine tolle Sache. Hier sind bestimmt viele Väter aktiv, die so eine Funktionalität gut gebrauchen könnten.

Informer
11.12.2005 03:52 Informer is offline Search for Posts by Informer Add Informer to your Buddy List
Barryl Barryl is a male
Newbie

images/avatars/avatar-2367.gif

Registration Date: 21.02.2005
Which accessories: Wave Frontier T90
Origin: England

Ich kenne mich leider nicht so aus mit dem Image und den ganzen Funktionen (sind ja einige). Mich stört halt, dass ich 4 Satelliten empfange und eine Liste an Sender habe, die von hier bis nach China reicht. Davon kann man 2/3 rausnehmen, da sie doppelt und dreifach gelistet sind. 1/2 von dem rest kann man auch rausnehmen weil sie nur test Sender sind. Schön wäre eine übersichtliche Liste mit den Programmen. Gibt es vielleicht schon so was? Ich hab halt nur gesehen, dass es ein Programm gibt. Taugt das was? Ansonsten finde ich das Gemini echt Klasse!!!!!! Augenzwinkern

11.12.2005 08:57 Barryl is offline Send an Email to Barryl Homepage of Barryl Search for Posts by Barryl Add Barryl to your Buddy List
Barryl Barryl is a male
Newbie

images/avatars/avatar-2367.gif

Registration Date: 21.02.2005
Which accessories: Wave Frontier T90
Origin: England

Sorry, da fält mir noch was ein.

Kann man ein erstelltes Boquete passwort sichern, fände ich sehr sinnvoll? Oder meinte Malcom das selbe? großes Grinsen

11.12.2005 08:59 Barryl is offline Send an Email to Barryl Homepage of Barryl Search for Posts by Barryl Add Barryl to your Buddy List
Pages (129): « first ... « previous 24 25 [26] 27 28 next » ... last » Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Software allgemein » Gemini - Was soll noch kommen?!

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe