i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM 500HD :::... » Allgemeines zur DM500HD » dreambox 500 hd » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page dreambox 500 hd
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
bologna bologna is a male
Newbie

Registration Date: 28.04.2017
Which box: DM500HD
External Storage: keine
Which Image: Sonstige

Hilfe dreambox 500 hd Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

hi kann ihmand mir helfen ich habe open atv 5.1 will enigma2 drauf flashen wie?
28.04.2017 14:54 bologna is offline Send an Email to bologna Search for Posts by bologna Add bologna to your Buddy List
netman
V.I.P.

images/avatars/avatar-18833.jpeg

Registration Date: 27.04.2007
Which box: DM500HD; DM800; DM900; DM7020HD; DM7025; DM7080HD; DM8000; Goliath
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

RE: dreambox 500 hd Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ein Blick ins Wiki ist immer hilfreich:

Image installieren DM500hd
28.04.2017 15:07 netman is offline Send an Email to netman Search for Posts by netman Add netman to your Buddy List
Newbie

Thread Starter Thread Started by bologna
dreambox 500hd Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

ich habe das gesehen aber hilft mir nicht wenn ich open atv drauf habe so wie ich das sehen un probiert habe kann ich über den browser nicht installieren aber was ich nicht verstehen kann hat mein dreambox kein portanscluss und kein usb komich
28.04.2017 16:10 bologna is offline Send an Email to bologna Search for Posts by bologna Add bologna to your Buddy List
netman
V.I.P.

images/avatars/avatar-18833.jpeg

Registration Date: 27.04.2007
Which box: DM500HD; DM800; DM900; DM7020HD; DM7025; DM7080HD; DM8000; Goliath
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

RE: dreambox 500hd Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Die Box muss einen Mini-USB Anschluß haben. Da steht "Service" drauf. Ausserdem benötigst
du vermutlich einen aktuellen 2ndStageLoader für die Box, erst dann lässt sich ein aktuelles
DMM-Image flashen.
28.04.2017 16:54 netman is offline Send an Email to netman Search for Posts by netman Add netman to your Buddy List
Newbie

Hilfe Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

danke für die antwort ich habe 2ndStageLoader nfi runter geladen wie kann ich das installieren? brauche extra programme? oder geht nur mit mini usb

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by bologna: 01.05.2017 12:14.

01.05.2017 11:48 bologna is offline Send an Email to bologna Search for Posts by bologna Add bologna to your Buddy List
Flower Flower is a male
User

images/avatars/avatar-5154.gif

Registration Date: 10.03.2006
Which box: DM520; DM920; DM7080HD
External Storage: HDD
Which accessories: Eigenbaudualreader mit oscam
Which Image: OE 2.5
Origin: Eifel

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Flashe erst einmal das neuste original Dreamimage. Da ist der Bootloader enthalten. Danach das Wunschimage.
bekommst du hier:
http://dreamboxupdate.com/

01.05.2017 12:40 Flower is online Send an Email to Flower Search for Posts by Flower Add Flower to your Buddy List
LottenTV LottenTV is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-19562.jpg

Registration Date: 09.09.2004
Which box: DM500HD; DM500HDv2
Which accessories: Denon AVR-X2200W
Which Image: Merlin; OoZooN
Welcher Bildschirm: 39" Toshiba
Origin: zu Hause

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Geht über den Browser, eventl. alten Firefox verwenden oder über MiniUSB und DreamUP (aktuelle verwenden).

1. 2nsStage
danach
2. Image

01.05.2017 12:41 LottenTV is offline Search for Posts by LottenTV Add LottenTV to your Buddy List
LottenTV LottenTV is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-19562.jpg

Registration Date: 09.09.2004
Which box: DM500HD; DM500HDv2
Which accessories: Denon AVR-X2200W
Which Image: Merlin; OoZooN
Welcher Bildschirm: 39" Toshiba
Origin: zu Hause

quote:
Original von Flower
Flashe erst einmal das neuste original Dreamimage. Da ist der Bootloader enthalten. Danach das Wunschimage.
bekommst du hier:
http://dreamboxupdate.com/

Mach es so, ist die sicherste Variante!

01.05.2017 12:42 LottenTV is offline Search for Posts by LottenTV Add LottenTV to your Buddy List
Newbie

großes Grinsen dreambox 500 hd Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

danke lotten tv es hatte funktioniert mit mini usb geht alles wieder
02.05.2017 19:56 bologna is offline Send an Email to bologna Search for Posts by bologna Add bologna to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM 500HD :::... » Allgemeines zur DM500HD » dreambox 500 hd

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe