i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 BluePanel » Suche Gemini Image » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (2): « previous 1 [2] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Suche Gemini Image
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
zombi
Betatester

Registration Date: 04.01.2004
Which box: ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which Image: OE 2.6
Welcher Bildschirm: Philips 4K 65Zoll Android TV

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Er meint sicherlich den Menüpunkt Bildanpassung und dort dann den passenden Punkt.
Bei meinem alten Samsung lautet das zb. da Nur Scan ,alles andere ist dann mit Overscan bzw. abgeschnittenen Bild.

Attachment:
jpg IMG_20160619_143936.jpg (1.17 MB, 169 downloads)
19.06.2016 14:43 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
m0rphU m0rphU is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18676.png

Registration Date: 25.05.2007
Which box: DM920
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD; NAS
Which Image: Merlin
Origin: Karlsruhe

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Nö, bei neueren Modellen gibt es wirklich die Einstellung für das Bildformat namens "Bildanpassung" und nur die ist in Wirklichkeit ohne Anpassung.
Siehe z.B. https://duckduckgo.com/?q=samsung+bildan...ung-240x300.jpg

"Just scan" als Bezeichnung erscheint mir noch logisch, falls das Panel nativ nicht exakt 1920x1080 Pixel hat. Ich dachte aber eigentlich dem wäre heutzutage nicht mehr so unglücklich

Auf's Maul Kein Support per PN! Auf's Maul

19.06.2016 15:02 m0rphU is offline Search for Posts by m0rphU Add m0rphU to your Buddy List
zombi
Betatester

Registration Date: 04.01.2004
Which box: ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which Image: OE 2.6
Welcher Bildschirm: Philips 4K 65Zoll Android TV

Ah ok ,na ja so haben die Hersteller alle ihre eigenen namen dafür großes Grinsen das manche User das nicht finden oder garnicht wissen was das verursacht kann ich mir schon vorstellen.
19.06.2016 15:11 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 BluePanel » Suche Gemini Image

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe