i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Computer-Forum :::... » Dreambox & Netzwerk » Nur zur Info: DM820 geht nicht am Cisco small business Gigabit Switch!! » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Nur zur Info: DM820 geht nicht am Cisco small business Gigabit Switch!!
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
gib64
Dreamer

images/avatars/avatar-10751.jpg

Registration Date: 11.02.2006
Which box: DM820; DM8000
External Storage: HDD
Which Image: Gemini

verrückt Nur zur Info: DM820 geht nicht am Cisco small business Gigabit Switch!! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Dreambox
Typ : DM820

LAN1
Cisco small business Gigabit Switch

Nachdem ich die erste Box wegen defektem Netzwerk zurück geschickt habe da nicht mal die Statusleds am Switch und Dream leutete hatte die neue Box genau das selbe Problem. Dann mal aus Verzweifelung einen alten Switch dazwischen und siehe da es funktioniert. Das merkwürdige ist das an dem Switch die DM7025 als auch die DM8000 problemlos funktioniert nur die DM820 zeigt so rein gar keine Reaktion.... Ärgerlich aber ich habe je jetzt meine Lösung.
Nur falls mal jemand das selbe Problem hat hab ich es hier erwähnt!

12.10.2015 10:06 gib64 is offline Send an Email to gib64 Search for Posts by gib64 Add gib64 to your Buddy List
TSMusik
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-19766.png

Registration Date: 10.11.2007
Which box: DM920
External Storage: USB-Stick
Which Image: DMM original

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Du hast aber nicht zufällig Green Ethernet (Energieerkennung, Kurze Reichweite oder 802.3 EEE) auf dem Port aktiviert?
Das mag zumindest meine 7080 so gar nicht, da ist 802.3az nicht richtig in der Dreambox implementiert.

Alternativ: Schalte den Port manuell auf 100M und versuch es mal so.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by TSMusik: 12.10.2015 10:13.

12.10.2015 10:11 TSMusik is offline Search for Posts by TSMusik Add TSMusik to your Buddy List
gib64
Dreamer

images/avatars/avatar-10751.jpg

Registration Date: 11.02.2006
Which box: DM820; DM8000
External Storage: HDD
Which Image: Gemini

Thread Starter Thread Started by gib64
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Leider kein aktiver Switch... Demnach kann ich auch nichts einstellen.

12.10.2015 12:39 gib64 is offline Send an Email to gib64 Search for Posts by gib64 Add gib64 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Computer-Forum :::... » Dreambox & Netzwerk » Nur zur Info: DM820 geht nicht am Cisco small business Gigabit Switch!!

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe