i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 BluePanel » Script in BluePanel verknüpfen » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Script in BluePanel verknüpfen
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Pottie Pottie is a male
User

images/avatars/avatar-17077.png

Registration Date: 11.02.2010
Which box: DM525; DM900
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS
Which Image: OE 2.5
Origin: Rosenheim

Script in BluePanel verknüpfen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Community..
Ich hab auf der 500HD meiner Eltern und meines Bruders ein Script gepackt, das die Settings mit meiner 800se abgleicht und gegebenfalls Aktualisiert..
Nur denk ich mal werden die sich den Pfad zum Script über den Datei Explorer nicht merken können, deswegen dacht ich kann man iwie auf den "Desktop" vom BluePanel irgendwie eine Verknüpfung zum Script erstellen, so das dieses bei Auswahl ausgeführt wird?
Wenn nicht bleibt mit nur der weg über Cron

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Pottie: 18.07.2013 18:32.

18.07.2013 18:31 Pottie is offline Send an Email to Pottie Search for Posts by Pottie Add Pottie to your Buddy List Add Pottie to your Contact List
Fred Bogus Trumper
V.I.P.

images/avatars/avatar-19905.png

Registration Date: 15.12.2008
Which box: DM800se; DM820; DM900; DM7080HD
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD; NFS
Which accessories: Logitech K400+, Eigenbau NAS
Which Image: Sonstige

RE: Script in BluePanel verknüpfen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Falls das über das Plue Panel zu mühsam ist. Finden sie den Weg in die Erweiterungen? Dann erstell' einfach ein Mini Plugin, das das script beim Starten über die Pyhton Konsole ausführt

Alternativ kannst du das auch als Menüpunkt ins Hauptmenü oder in die Einstellungen machen, dass ist dann auch nur eine Code Zeile mehr. Muss nur mal suchen, ob ich das noch finde

Die Dreambox ist tot, es lebe die Dreambox
18.07.2013 19:31 Fred Bogus Trumper is offline Search for Posts by Fred Bogus Trumper Add Fred Bogus Trumper to your Buddy List
Pottie Pottie is a male
User

images/avatars/avatar-17077.png

Registration Date: 11.02.2010
Which box: DM525; DM900
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS
Which Image: OE 2.5
Origin: Rosenheim

Thread Starter Thread Started by Pottie
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Naja selbst bin ich dazu zu unbegabt, mir wärs egal wo steht, im Hauptmenü wärs ja eigentlich noch besser..
Bin froh das ich das fertige Script installier bekommen hab smile
Wär cool wenn was findest smile
18.07.2013 19:40 Pottie is offline Send an Email to Pottie Search for Posts by Pottie Add Pottie to your Buddy List Add Pottie to your Contact List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 BluePanel » Script in BluePanel verknüpfen

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe