i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM 7000 :::... » Allgemeines zur 7000 Serie » SRG Smartcard » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page SRG Smartcard
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Blueman Blueman is a male
Newbie

Registration Date: 24.03.2005
Which box: DM 7000S
External Storage: HDD
Which Image: Gemini

SRG Smartcard Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen. Ich habe seit einiger Zeit die Dreambox 7000s hatte nur noch keine Zeit Sie richtig in betrieb zu nehmen. Nun habe ich mir die Zeit genommen und wollte die Smartcard der SRG in betieb nahmen. Doch das ging nicht, beim nachschauen im Netz traf ich dann auf diese Seite. Nun lese ich mich rauf und runter komme aber gleichwohl nicht ganz dahinter wie das Genau funktionieren soll......
Ich habe mehrmals was von IHAD 1.4 gelesen (das soll angeblich gut und stabil laufen sei aber ein bischen alt) doch kann es niergens zum downloaden finden.

Kann mir jemand helfen mit einem kleinen Beschrieb (für anfänger) wie ich die SmartCard in betrieb nehmen kann?

Blueman
24.03.2005 21:25 Blueman is offline Send an Email to Blueman Search for Posts by Blueman Add Blueman to your Buddy List
cocksy cocksy is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-16630.png

Registration Date: 03.12.2003
External Storage: USB-Stick; HDD
Which accessories: Stick 128MB, USB WLAN, DreamTastatur
Which Image: Gemini; Sonstige
Welcher Bildschirm: PHILIPS 40-8664 LED
Origin: Franken

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,

Mach dir das Gemini 1.07 drauf und du brauchst die Karte nicht großes Grinsen

In der database unter -> Dreambox - Images DM7000 -> The Gemini Project -> Gemini 1.07 DM7000

oder schau mal Hier

mfg
cocksy
24.03.2005 21:28 cocksy is offline Send an Email to cocksy Search for Posts by cocksy Add cocksy to your Buddy List Add cocksy to your Contact List AIM Screen Name of cocksy: Dreambox700
Newbie

Thread Starter Thread Started by Blueman
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Habe das hochgeladen doch da geht gar nichts..... Muss man das noch irgendwie aktivieren?
24.03.2005 22:54 Blueman is offline Send an Email to Blueman Search for Posts by Blueman Add Blueman to your Buddy List
cocksy cocksy is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-16630.png

Registration Date: 03.12.2003
Which accessories: Stick 128MB, USB WLAN, DreamTastatur
Which Image: Gemini; Sonstige
Welcher Bildschirm: PHILIPS 40-8664 LED
Origin: Franken

Hi,

jo musst halt noch die camd3 und kekse Installieren über´s BluePanel

mfg
cocksy
24.03.2005 22:59 cocksy is offline Send an Email to cocksy Search for Posts by cocksy Add cocksy to your Buddy List Add cocksy to your Contact List AIM Screen Name of cocksy: Dreambox700
mecc331 mecc331 is a male
Newbie

Registration Date: 23.03.2004
Which box: DM 5620S; DM 7000S; DM 7020S
Origin: NRW

Welches Image hast Du auf der Box?
USB Stick?
24.03.2005 22:59 mecc331 is offline Send an Email to mecc331 Search for Posts by mecc331 Add mecc331 to your Buddy List Add mecc331 to your Contact List
skyboy skyboy is a male
User

images/avatars/avatar-2311.gif

Registration Date: 05.06.2004
Which box: DM 8000HD
Which accessories: 4GB CF
Welcher Bildschirm: Sony LCD
Origin: Mitteleuropa

Hallo, musst noch scam, od. camd3 und keys inst.

gruss skyboy Augenzwinkern

Sorry, war schon einer schneller!! großes Grinsen

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by skyboy: 24.03.2005 23:03.

24.03.2005 23:01 skyboy is offline Send an Email to skyboy Search for Posts by skyboy Add skyboy to your Buddy List
Newbie

Wie "camd3 und kekse" ? Was meinst du genau damit? Und muss man das gleich hochladen wie das image?

Ich habe 1.09 drauf un benutze keinen Memorystick.
24.03.2005 23:06 Blueman is offline Send an Email to Blueman Search for Posts by Blueman Add Blueman to your Buddy List
mecc331 mecc331 is a male
Newbie

Registration Date: 23.03.2004
Which box: DM 5620S; DM 7000S; DM 7020S
Origin: NRW

Blaue Taste
Addons Einstellungen
Download
cam
und danch Kekse (2 unter cam Freude )

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by mecc331: 24.03.2005 23:10.

24.03.2005 23:08 mecc331 is offline Send an Email to mecc331 Search for Posts by mecc331 Add mecc331 to your Buddy List Add mecc331 to your Contact List
Newbie

Also ich habe da anscheinend einen Knopf in der Leitung. Wenn ich die Blaue Tast Drucke kommt nur "Teletext, Start Ngrab recording und stop Ngrab recording" Habe ich etwas bei rauflagen falsch gemacht oder was????????

Blueman
24.03.2005 23:27 Blueman is offline Send an Email to Blueman Search for Posts by Blueman Add Blueman to your Buddy List
Newbie

Hallo
Kann mir mal jemand helfen ich versuche seit Stunden das zum laufen zu bringen doch irgend was klapt nicht. Ich komme gar nicht sobeit das mir das blue panel angezeit wird.
Ich vermute das ich den Gemini 1.07 nicht richtig drauf. Muss man das vorhandene System zuerst löschen? Wie siet man wenn der Gemini 1.07 richtig installiert ist?

Blueman
25.03.2005 13:52 Blueman is offline Send an Email to Blueman Search for Posts by Blueman Add Blueman to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM 7000 :::... » Allgemeines zur 7000 Serie » SRG Smartcard

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe