i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » (Erledigt) Root Verzeichnis einstellen » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page (Erledigt) Root Verzeichnis einstellen
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
snuggels72
User

images/avatars/avatar-16403.gif

Registration Date: 18.12.2010
Which box: DM8000
External Storage: CIFS
Which accessories: Samsung DVD-Writer AD7690 Slot in SATA
Which Image: OE 2.0

(Erledigt) Root Verzeichnis einstellen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo !

Weiß jemand, wo ich das Root Verzeichnis einstellen kann ?
Wenn ich mich mit dem FTP Explorer verbinde, bin ich sofort im Verzeichnis /home/root.

Da ich oft mit dem ipad auf der Box bin, und dort leider nicht in Verzeichnisse nach oben springen kann, bin ich aufgeschmissen....

Gruß

snuggels72

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by snuggels72: 27.10.2012 18:34.

22.10.2012 18:08 snuggels72 is offline Send an Email to snuggels72 Search for Posts by snuggels72 Add snuggels72 to your Buddy List
netman
V.I.P.

images/avatars/avatar-18833.jpeg

Registration Date: 27.04.2007
Which box: DM500HD; DM800; DM900; DM7020HD; DM7025; DM7080HD; DM8000; Goliath
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

RE: Root Verzeichnis einstellen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hier wäre eine Möglichkeit:

ftp-user
22.10.2012 18:11 netman is offline Send an Email to netman Search for Posts by netman Add netman to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

RE: Root Verzeichnis einstellen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Das könnt auch noch helfen, wenn du besagtes app verwendest auf dem ipad.

[gelöst] OE2 kein ftp

22.10.2012 18:31 mfgeg is offline Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
snuggels72
User

images/avatars/avatar-16403.gif

Registration Date: 18.12.2010
Which box: DM8000
External Storage: CIFS
Which accessories: Samsung DVD-Writer AD7690 Slot in SATA
Which Image: OE 2.0

Thread Starter Thread Started by snuggels72
Symlink angelegt Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Lösung war viel einfacher....
Hab mir einfach ein sym-link angelegt auf das Root Verzeichnis und dann in /home/Root verschoben......

Aber trotzdem danke für die Tipps

27.10.2012 18:35 snuggels72 is offline Send an Email to snuggels72 Search for Posts by snuggels72 Add snuggels72 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » (Erledigt) Root Verzeichnis einstellen

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe