i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » XMLTV or CrossEPG import plugin (compile for gemini3.2) » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (2): [1] 2 next » Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page XMLTV or CrossEPG import plugin (compile for gemini3.2)
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Jeroensky
Newbie

images/avatars/avatar-13700.jpg

Registration Date: 13.01.2010
Which box: DM8000
External Storage: CF-Card
Which Image: OE 2.0
Welcher Bildschirm: LG 42PG3000
Origin: Amsterdam

XMLTV or CrossEPG import plugin (compile for gemini3.2) Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hello.

Is it please please possible to compile the XMLTV rytec plugin or CrossEPG for Gemini3.2 ?

I check on the official rytec xmltv website, and when i click on the support link i go to a subforum of openpli that works as the official Rytec XMLTV and EPG forum.
So I asked their, if it's possible to let it work under OE2.0 (with Gemini3.2).
I get this feedback from a programmer, so that's why i post here with this serious request:
Please can someone make XMLTV import plugin as Gemini3.2 plugin?
Or the CrossEPG plugin as Gemini3.2 plugin?
It's opensource, so can be easily added in Gemini. Unfortunately i don't have the skills to compile it successfully. I suppose we all want a full EPG on our used Dreambox, more then a week of epg data. XMLTV import makes this possible.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Jeroensky: 12.05.2012 22:58.

12.05.2012 22:42 Jeroensky is offline Send an Email to Jeroensky Homepage of Jeroensky Search for Posts by Jeroensky Add Jeroensky to your Buddy List
Anzo Anzo is a male
User

images/avatars/avatar-15788.png

Registration Date: 04.01.2006
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: SF-Team; PLi
Welcher Bildschirm: Philips 21/9
Origin: Netherlands

RE: XMLTV or CrossEPG import plugin (compile for gemini3.2) Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

hear, hear! I would like that too, nou en of!

12.05.2012 23:31 Anzo is offline Send an Email to Anzo Homepage of Anzo Search for Posts by Anzo Add Anzo to your Buddy List View the MSN Profile for Anzo
komisch komisch is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-15291.jpg

Registration Date: 26.11.2010
Which box: DM7080HD
External Storage: NAS
Which Image: OE 2.5

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich schließe mich dem mal an Augenzwinkern
13.05.2012 08:55 komisch is offline Search for Posts by komisch Add komisch to your Buddy List
xxcelloxx xxcelloxx is a male
User

images/avatars/avatar-17217.jpg

Registration Date: 28.10.2007
Which box: DM500HD; DM900; DM8000
Which accessories: Rotor
Which Image: Merlin
Welcher Bildschirm: Panasonic

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich auch!!
13.05.2012 09:03 xxcelloxx is offline Send an Email to xxcelloxx Search for Posts by xxcelloxx Add xxcelloxx to your Buddy List
Pinta Pinta is a male
User

images/avatars/avatar-216.jpg

Registration Date: 28.03.2004
Which box: DM800se; DM7020HD; DM8000
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS; NFS
Which accessories: Popcorn A300, PS3
Welcher Bildschirm: Samsung UE60D8090
Origin: Bebbiland

Die Macht sei mit uns :-) (Schliesse mich an)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Pinta: 13.05.2012 09:07.

13.05.2012 09:07 Pinta is offline Send an Email to Pinta Search for Posts by Pinta Add Pinta to your Buddy List
sin sin is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18527.png

Registration Date: 21.02.2008
Which box: DM7020HD
External Storage: USB-Stick; HDD; SSD
Welcher Bildschirm: LG OLED55B7D
Origin: Hessen

Ich mach heut großen update tag auf OE 2.0.
Mal gucken ob und in wie weit ich crossepg zum laufen kriege.
Wird aber das erste mal das ich mir das neue Image heute mal intensiv angucke,also bitte keine zu großen erwartungen dran knüpfen.
Die sache ist ja auch die,dass das epg system eh bald komplett umgestellt wird und das die epg.dat,die der crossepg ja erstellt,dann komplett verschwindet.
Wäre also(wenn es funktioniert) eh nur eine temporäre lösung.
Wie das dann später mit der database lösung von DMM läuft,kann man dann ja eh erst sehen wenn es soweit ist.smile

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by sin: 13.05.2012 09:38.

13.05.2012 09:37 sin is offline Search for Posts by sin Add sin to your Buddy List
kiliantv kiliantv is a male
Dreambox Gott

images/avatars/avatar-17911.gif

Registration Date: 08.12.2007
Which box: DM7000; DM7020; DM7020HD; Goliath
External Storage: USB-Stick; NAS
Which accessories: einiges, Module ect. ect.
Which Image: Gemini; OE 2.0; DMM original
Welcher Bildschirm: Panasonic TX P50 C 10 E
Origin: von weit weit weg

quote:
Original von sin
Ich mach heut großen update tag auf OE 2.0.

Zeit wirds.

Attachment:
gif zhund.gif (9.30 KB, 1,701 downloads)

45°O, 42°O, 40,0°O, 39°O, 36,0O, 33,0°O, 31,0°O, 28.2°O, 26,0°O, 23.5°O, 21,6°O, 19.2°O
, 16,0°O, 13°O, 10,0°O, 9°O, 7°O, 5°O, 4,8°O, 0,8°W, 4°W, 5°W, 7°W, 8°W, 11,0°W, 12.5°W
, 15°W, 18,0°W, 22,0°W, 24,5°W, 30°W
TunerA/B: In Gebrauch
0,8°W, 9°O, 13°O, 19.2°O, 23.5°O, 28.2°O
Dreambox: 7000, 7020SI, 7020HD
Telekom-Entertain
13.05.2012 09:39 kiliantv is offline Send an Email to kiliantv Homepage of kiliantv Search for Posts by kiliantv Add kiliantv to your Buddy List
Hobler Hobler is a male
User

images/avatars/avatar-19961.jpg

Registration Date: 08.11.2008
Which box: DM800; DM8000
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD
Welcher Bildschirm: Samsung LE40A616A3F
Origin: Ettlingen

quote:
Original von sin
Die sache ist ja auch die,dass das epg system eh bald komplett umgestellt wird und das die epg.dat,die der crossepg ja erstellt,dann komplett verschwindet.

Davon hab ich noch gar nichts gelesen °_° Danach wird sowas wie CrossEPG nicht mehr gebraucht oder wird es dann nicht mehr möglich sein? verwirrt

Fänd eine richtige EPG-Lösung bei so nem Premiumreceiver toll, aber wenn CrossEPG mal laufen würde, dann wäre schon vielen geholfen^^

13.05.2012 11:19 Hobler is offline Send an Email to Hobler Search for Posts by Hobler Add Hobler to your Buddy List
Jeroensky
Newbie

Thread Starter Thread Started by Jeroensky

I also asked Dream Multimedia. (ticket nr: 2012051410000423)

14.05.2012 14:29 Jeroensky is offline Send an Email to Jeroensky Homepage of Jeroensky Search for Posts by Jeroensky Add Jeroensky to your Buddy List
Yappadappadu Yappadappadu is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-17695.jpg

Registration Date: 04.10.2006
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini; Merlin
Welcher Bildschirm: LG C7D
Origin: Hamburg

quote:
Original von sin
Wäre also(wenn es funktioniert) eh nur eine temporäre lösung.

Bitte, was? Man könnte denken, DMM tut zurzeit alles, um den Leuten mit ausl. Sendern die EPG Info Plugins zu versauen. Ging ja schon los mit dem Closed E2, aber auch hierunter war CrossEPG dank Usern wie Dr. Best wieder lauffähig.
Geht das schon wieder los? Mannomann. Augen rollen

Naja, abwarten und hoffe, dass wir auch in Zukunft auf die EPG Infos vom Rytec Team setzen können, mit welchem Plugin auch immer.

Kabel: KDG

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Yappadappadu: 14.05.2012 18:06.

14.05.2012 18:05 Yappadappadu is offline Send an Email to Yappadappadu Search for Posts by Yappadappadu Add Yappadappadu to your Buddy List
Trial
V.I.P.

Registration Date: 20.04.2004
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS; NFS
Which accessories: 80GB, 250GB, 500GB, 1TB, 4GB CF
Which Image: OE 2.0; PLi; Sonstige
Welcher Bildschirm: 2*LCD+LED

Hi,
quote:
Original von Hobler
Fänd eine richtige EPG-Lösung bei so nem Premiumreceiver toll, aber wenn CrossEPG mal laufen würde, dann wäre schon vielen geholfen^^

ich glaube nicht das es bedeutet das man ein redaktionell aufbereitetes EPG wie SiehfernInfo bekommt.

ciao

14.05.2012 18:12 Trial is offline Send an Email to Trial Search for Posts by Trial Add Trial to your Buddy List
Hobler Hobler is a male
User

images/avatars/avatar-19961.jpg

Registration Date: 08.11.2008
Which box: DM800; DM8000
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD
Welcher Bildschirm: Samsung LE40A616A3F
Origin: Ettlingen

Das glaube ich auch nicht, aber ein integriertes Teil womit man den EPG von z.B. 28.2° holen kann, wäre schon klasse. Aber ich denke das ist nur Träumerei unglücklich

14.05.2012 19:59 Hobler is offline Send an Email to Hobler Search for Posts by Hobler Add Hobler to your Buddy List
Jeroensky
Newbie

As temporary xmltv solution for our OpenDreambox 2.0.0 machines:

Get a XMLTV guide viewer on your computer. Use that to copy(CTRL C) & paste(CTRL V) the recording info to:
Dreambox Webinterface > Timer > Add New Timer.

So a bit of copy and paste work to make timerrecords who're beyond the epg info from satellite feed(current & next info only).
Keep in mind: Differences in time zones when programming from tv channel that transmit for other time zone.

I use "freeguide" on my Linux pc.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Jeroensky: 17.05.2012 21:30.

17.05.2012 20:11 Jeroensky is offline Send an Email to Jeroensky Homepage of Jeroensky Search for Posts by Jeroensky Add Jeroensky to your Buddy List
Dreamer

Gibt es was zu berichten bzw. ist jemand dran an dem Thema?
12.06.2012 21:41 komisch is offline Search for Posts by komisch Add komisch to your Buddy List
mexico mexico is a male
User

images/avatars/avatar-2412.gif

Registration Date: 25.03.2011
Which box: DM 8000HD
External Storage: USB-Stick
Which Image: DMM original

was ist mit diesem plugin enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1.0-r36?
ist das irgendwie möglich umzuschreiben oder funktioniert das gar nicht?

Attachment:
unknown enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1. 0-r36_mipsel.ipk (57.10 KB, 31 downloads)
23.06.2012 17:05 mexico is offline Send an Email to mexico Search for Posts by mexico Add mexico to your Buddy List
Jeroensky
Newbie

If i remember right, the issue is that the new image doesn't allow a patch for xmltv data in epg. (because of closed source dmm license since oe2.0.0). And the epg.dat & reboot method also doesn't work, because epg.dat isn't read at reboot, or something like that.
I think the only one who can solve it is DreamMultimedia themselves, by add xmltv import in their image(in the closed source part). Same way how openpli did it, then you have realtime epg update by xmltv like rytec.be (no reboot)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Jeroensky: 23.06.2012 18:52.

23.06.2012 18:51 Jeroensky is offline Send an Email to Jeroensky Homepage of Jeroensky Search for Posts by Jeroensky Add Jeroensky to your Buddy List
Dreamer

Ghost von DMM ist angeblich dran an dem Thema.
23.06.2012 19:23 komisch is offline Search for Posts by komisch Add komisch to your Buddy List
tom04
unregistered

quote:
Originally posted by komisch
Ghost von DMM ist angeblich dran an dem Thema.

Bitte nicht persönlich nehmen, aber ich bin es so leid wenn irgendjemand immer wieder mit einer Aussage kommt dass irgendwer möglicherweise oder auch nicht and irgendetwas arbeitet oder auch nicht. Nichts genaues weiß man nicht, aber Hauptsache wir haben darüber geredet.

Wie gesagt nicht persönlich nehmen, aber das Thema CrossEPG und DMM nervt mich inzwischen gewaltig und es wäre halt gut wenn man einfach nur das schreibt was man auch verbindlich weiß.

Btw ich arbeite auch schon an meiner dritten iOS-App, vorher muss ich allerdings noch die 2. App programmieren, mit der 1. App überhaupt anfangen und natürlich vorher erst noch Cocoa/Objective-C lernen. Aber ich kann jeden Eid schwören dass ich schon an der 3. App arbeite denn ich habe schon Ideen wie ich es machen werde.
24.06.2012 15:19
Dreamer

@tom04
guter Beitrag und ich nehme da auch nichts persönlich Augenzwinkern
Besser wäre es natürlich wenn es da mal eine bindende Aussage von wem auch immer geben würde.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by komisch: 24.06.2012 17:00.

24.06.2012 16:59 komisch is offline Search for Posts by komisch Add komisch to your Buddy List
bhawa bhawa is a male
Newbie

Registration Date: 28.11.2005
Which box: DM 800S; DM 7020S; DM 8000HD
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which Image: Gemini
Origin: zürich

quote:
Originally posted by tom04

Wie gesagt nicht persönlich nehmen, aber das Thema CrossEPG und DMM nervt mich inzwischen gewaltig und es wäre halt gut wenn man einfach nur das schreibt was man auch verbindlich weiß.

Mir auch. Bin auf OpenPLI umgestiegen, denn der kommt out of the box mit einer EPG die nicht nur bei deutschen sendern funkiontiert. Es ist verrückt dass wir jetzt schon vielen jahren auf einer normal funktionierenden EPG warten müssen.

DMM verkauft ja nicht nur im Deutschsprachigem raum.
02.07.2012 21:32 bhawa is offline Send an Email to bhawa Search for Posts by bhawa Add bhawa to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next » Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » XMLTV or CrossEPG import plugin (compile for gemini3.2)

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe