i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM500 » DM500 hat LAN aussetzer » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page DM500 hat LAN aussetzer
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
real
Newbie

Registration Date: 11.08.2007
Which box: DM 500S
External Storage: keine
Which Image: Gemini

DM500 hat LAN aussetzer Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen,

hab neuerdings ein Problem mit meiner DM500 ohne gravierende Eingriffe vorgenommen zu haben.
Die Box macht die Netzwerkverbindung dicht sobald sie mit einem Switch oder Router verbunden ist. (Funktioniert anfangs 2 min teilweise danach garnicht mehr)
Wenn ich mein Notebokk per Crossover Verbinde gibt es absolut keine Probleme.
Habe natürlich schon Netzwerkkabel etc ausgetauscht.

Weiss einer nen Rat?

Vg real
12.04.2012 10:14 real is offline Send an Email to real Search for Posts by real Add real to your Buddy List
Doc Doc is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18802.gif

Registration Date: 09.01.2004
Which box: Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: Jede Menge nötigen und unnötigen Krempel..
Which Image: PLi
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P42S10E; LE19R8
Origin: Saarland, ganz klar..

RE: DM500 hat LAN aussetzer Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

die 500er hatte noch nie ein gescheites lan, deswegen hat ja auch streamen nie wirklich funktioniert

„Auge um Auge und die ganze Welt wird blind sein!“Mahatma Ghandi

12.04.2012 11:54 Doc is offline Search for Posts by Doc Add Doc to your Buddy List
real
Newbie

Thread Starter Thread Started by real
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Habs glaub ich gefunden, da ist ein Elk hinüber...glaub aber kaum das ich den daraus gelötet bekomme.
Was ich aber viel schlimmer finde ist, dass die Box so extrem heiss wird, dass sich nach 4 Jahren fast jedes Kunstoffteil angefangen hat zu verformen....

Danke trotzdem!
12.04.2012 12:04 real is offline Send an Email to real Search for Posts by real Add real to your Buddy List
Doc Doc is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18802.gif

Registration Date: 09.01.2004
Which box: Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: Jede Menge nötigen und unnötigen Krempel..
Which Image: PLi
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P42S10E; LE19R8
Origin: Saarland, ganz klar..

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

gegen die hitze: mach die füsse höher, das hilft!

„Auge um Auge und die ganze Welt wird blind sein!“Mahatma Ghandi

12.04.2012 12:06 Doc is offline Search for Posts by Doc Add Doc to your Buddy List
real
Newbie

Thread Starter Thread Started by real

Alles klar danke, mach ich (wenn die Dreambox gleicht noch läuft wenn ich fertig bin) :-)
12.04.2012 12:45 real is offline Send an Email to real Search for Posts by real Add real to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM500 » DM500 hat LAN aussetzer

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe