i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » Box startet Enigma in Standby neu » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Box startet Enigma in Standby neu
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
bennyblitz
Newbie

images/avatars/avatar-13986.gif

Registration Date: 11.03.2009
Which box: DM500HD; DM500HDv2; DM7020HD
External Storage: HDD; NAS
Which Image: Gemini; Merlin

Hilfe Box startet Enigma in Standby neu Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

Gemini 4.70 in Flash, keine Plugins, keine HDD etc.

Wenn meine Box sich im Standby befindet, nach ca. halbe Stunde startet die Enigma sich neu und danach bleibt die Box automatisch in ON (gründe Diode leuchtet).

Ich habe sie gestern neu aufgesetzt, leider ohne Verbesserung.

Was kann es sein? Box defekt? RMA ziehen?
18.03.2012 11:22 bennyblitz is offline Send an Email to bennyblitz Search for Posts by bennyblitz Add bennyblitz to your Buddy List
bennyblitz
Newbie

Thread Starter Thread Started by bennyblitz
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Die Box war zwei mal in der Reparatur. Der Fehler aber immer noch vorhanden.

Meine Box hängt an einem Access Point. Nur wenn der angeschlossen ist, stürzt die Box ab, wenn ich die Box aber an meinen Router anschließe -> alles gut !!

Woran kann es liegen?

Kabel, Strom?
10.04.2012 19:46 bennyblitz is offline Send an Email to bennyblitz Search for Posts by bennyblitz Add bennyblitz to your Buddy List
Trial
V.I.P.

Registration Date: 20.04.2004
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS; NFS
Which accessories: 80GB, 250GB, 500GB, 1TB, 4GB CF
Which Image: OE 2.0; PLi; Sonstige
Welcher Bildschirm: 2*LCD+LED

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,
erstmal wie kann sie an einem AP hängen? Du meinst vermutlich so einen Gameadapter den Du an Netz anschliesst und er sich dann per WLan mit dem Router verbindet oder?

Wenn es immer nach ca. 30min passiert würde ich einfach mal ein serielles Kabel anschließen und per Terminal mitloggen was da passiert. Das sollte bei einer 600 eigentlich gehen.

ciao

10.04.2012 20:52 Trial is offline Send an Email to Trial Search for Posts by Trial Add Trial to your Buddy List
bennyblitz
Newbie

Thread Starter Thread Started by bennyblitz

AP von TP-Link WA501G

wie kann ich die logs mitschneiden?
10.04.2012 21:49 bennyblitz is offline Send an Email to bennyblitz Search for Posts by bennyblitz Add bennyblitz to your Buddy List
Trial
V.I.P.

Registration Date: 20.04.2004
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS; NFS
Which accessories: 80GB, 250GB, 500GB, 1TB, 4GB CF
Which Image: OE 2.0; PLi; Sonstige
Welcher Bildschirm: 2*LCD+LED

Hi,
eigentlich mit einem Nullmodemkabel von Box zu PC und dann z.B. mit HyperTerminal bei 115200 8N1 wenn ich mich recht erinnere.

ciao

10.04.2012 22:12 Trial is offline Send an Email to Trial Search for Posts by Trial Add Trial to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » Box startet Enigma in Standby neu

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe