i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » Sender sendet kein Signal » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Sender sendet kein Signal
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
K.I.T.T. K.I.T.T. is a male
Newbie

images/avatars/avatar-81.jpg

Registration Date: 17.05.2006
Which box: DM 500S
External Storage: keine
Which Image: Gemini

Sender sendet kein Signal Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo.

Ich habe bei einem Provider das Problem das immer wieder einige der Kanäle plötzlich nach Wochen des funktionieren plötzlich der Receiver nur noch: "Sender sendet kein Signal" anzeigt.

Ich führe eine Kanalsuche durch --> keine Änderung.
Ich lösche die Sender manuell, führe dann eine Kanalsuche durch --> sie gehen wieder, und sind auch an ihrer alten Position im Bouq.
Das Signal auf anderen Sendern des Provider aus gleichen Frequenzen macht keine Problem. Es wirkt, als wäre die PID irgendwie verstellt.

Was kann das nur sein?

Firmware release 4.7.0, 12.12.2009

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by K.I.T.T.: 01.12.2011 21:18.

01.12.2011 21:14 K.I.T.T. is offline Send an Email to K.I.T.T. Search for Posts by K.I.T.T. Add K.I.T.T. to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » Sender sendet kein Signal

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe