i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » .ts in .avi » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page .ts in .avi
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
ChrisPi ChrisPi is a male
Newbie

Registration Date: 09.02.2005
Which box: DM 7000S
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini
Origin: Sachsen

.ts in .avi Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Leute, habe zwar schon im Board gesucht, aber bin nicht so recht fündig geworden.
Suche ein Tool mit dem ich .ts files die ich mir von der box auf den PC gezogen habe in .avi oder .mpg Dateien umwandeln kann.
Hoffe mir kann jemand weiter helfen.
09.02.2005 03:13 ChrisPi is offline Send an Email to ChrisPi Search for Posts by ChrisPi Add ChrisPi to your Buddy List
Ivanhoe Ivanhoe is a male
Stammuser

images/avatars/avatar-1597.jpg

Registration Date: 12.12.2004
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Origin: Ba-Wü

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

also da gibt es doch im board schon soviele themen.
versuchs am besten mit projectX oder tmpgEnc.
projectX findest du in der Database und für tmpgEnc mal google nutzen.
anleitungen für beide programme findest du zuhauf im forum.

gruss ivanhoe

Satelliten: ASTRA 19,2° Ost|Hotbird 13° Ost
09.02.2005 05:26 Ivanhoe is offline Send an Email to Ivanhoe Search for Posts by Ivanhoe Add Ivanhoe to your Buddy List
roland22
User

images/avatars/avatar-89.gif

Registration Date: 23.11.2004
Which box: DM 800S
External Storage: CF
Which accessories: Usb Stick
Origin: austria

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,
Ich wandle meine .ts mit PVSTRUMENTO in MPEG um dauert bei einem File mit ca 2 GB ungefähr 15-20 min. und kann dann mit DVDLAB auf DVD verewigt werden.

Viel Spass dabei + Good Dream
11.02.2005 18:08 roland22 is offline Send an Email to roland22 Search for Posts by roland22 Add roland22 to your Buddy List
jokerjoka jokerjoka is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-2412.gif

Registration Date: 29.01.2005
Which accessories: HDD/usb-stick
Origin: sizilien

hallo,
kennt jemand ein programm das avi datein in ts datein umwandelt???

danke

11.12.2005 18:26 jokerjoka is offline Send an Email to jokerjoka Search for Posts by jokerjoka Add jokerjoka to your Buddy List
Aypee Aypee is a male
Newbie

images/avatars/avatar-2361.gif

Registration Date: 16.01.2005
Which box: DM 800se PVR-S
External Storage: HDD
Which accessories: Verbatim MediaStation Pro mit 500 GB.
Which Image: iCVS
Welcher Bildschirm: Bravia 3D KDL-46HX805
Origin: NRW

Wozu brauchst Du denn so ein Programm?
21.12.2005 03:19 Aypee is offline Send an Email to Aypee Search for Posts by Aypee Add Aypee to your Buddy List
Eraser
Newbie

images/avatars/avatar-3.jpg

Registration Date: 18.12.2004
Which Image: Gemini; IHAD; DMM original

Am besten uns schnellsten ist finde ich DVR-Studio
21.12.2005 04:54 Eraser is offline Send an Email to Eraser Search for Posts by Eraser Add Eraser to your Buddy List
pohal
User

Registration Date: 09.01.2005
Which box: keine
External Storage: NFS
Which Image: Sonstige

quote:
Original von jokerjoka
hallo,
kennt jemand ein programm das avi datein in ts datein umwandelt???

danke

Moin,
ein Proggie das direkt wandelt kenne ich zwar nicht aber:
Du könntest dein avi mit Nero Recode nach mpeg wandeln und anschliessend mit ProjektX ein ts daraus zu machen.
Das du dabei aber gewaltige Qualitätsverluste hast weisst du schon...oder?
Ich denke, du möchtest deine avi Dateien in ts haben damit du sie auf der Dbox ansehen kannst, ist dem so?
Wenn ja, dann lass es lieber, da lohnt der ganze Aufwand nicht.
Gruss
pohal

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by pohal: 21.12.2005 05:34.

21.12.2005 05:33 pohal is offline Send an Email to pohal Search for Posts by pohal Add pohal to your Buddy List
SadButTrue
Dreambox Gott

images/avatars/avatar-5217.gif

Registration Date: 13.09.2004
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which Image: DMM original; Gemini; CVS
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P46GT30&TH42-PV60
Origin: Österreich

ts -> avi = vlc das ist die einfachste aber keineswegs profi mässige lösung smile

profi lösungen sind viriutal dub aber am besten ist du gickst mal hier

Festplatte: IBM 120GB . . . . . . . . . . . . . . . . . . Festplatte: Maxtor 200GB. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Festpaltte: Samsung 120GB. . . . . . . Festplatte: HDDrive2go 500GB eSata
Image im Flash: Gemini 4.X0 . . . . . . . . . . . . . Image im Flash: Gemini 4.X0. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Image im Flash: Gemini 4.X0. . . . . . Image im Flash: Gemini 5.X0
Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost. . . . . . . . . . Satelliten: NIM1 -19,2° Ost; NIM2 - 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost . . Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost . . Satelliten: 13,0°; 19,2°; 23,5° Ost

...Never cared for what they say - Never cared for games they play - Never cared for what they do - Never cared for what they know...

ICH GEBE WEDER IM FORUM NOCH PER PM HILFE ZU KEYS BZW. PAYTV HACKS!
21.12.2005 08:34 SadButTrue is offline Send an Email to SadButTrue Search for Posts by SadButTrue Add SadButTrue to your Buddy List Add SadButTrue to your Contact List
zappenduster
User

images/avatars/avatar-1387.gif

Registration Date: 05.05.2004

hi,

mit dem neuesten divxcreate bundle läßt sich ts auch in avi encodieren. Dann gibt's da noch autogordianknot (gordian knot in Verbindung mit div. anderer freeware) und dr. divx.

Gruß
Alex
21.12.2005 08:42 zappenduster is offline Send an Email to zappenduster Search for Posts by zappenduster Add zappenduster to your Buddy List
xsuf xsuf is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-4842.jpg

Registration Date: 16.04.2005
Which box: DM920; DM8000
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: Samsung UE55D7080
Origin: BW

Hi,

hab mit DVR Studio gemacht leicht und sehr gut

cu xsuf Augenzwinkern

DM920 UHD; DM8000 HD
21.12.2005 09:36 xsuf is online Send an Email to xsuf Search for Posts by xsuf Add xsuf to your Buddy List
zappenduster
User

images/avatars/avatar-1387.gif

Registration Date: 05.05.2004

quote:
hab mit DVR Studio gemacht leicht und sehr gut

sorry, aber ich denke, es geht um avi und das geht net mit DVR-Studio
21.12.2005 16:28 zappenduster is offline Send an Email to zappenduster Search for Posts by zappenduster Add zappenduster to your Buddy List
lowtzow
Newbie

Registration Date: 12.02.2005
Which box: Keine
External Storage: keine
Which Image: Sonstige

autoGK
http://www.autogk.me.uk/

musst davor nur deine ts schneiden
21.12.2005 19:56 lowtzow is offline Send an Email to lowtzow Search for Posts by lowtzow Add lowtzow to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » .ts in .avi

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe