i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Gemini Plugins :::... » ...::: Gemini Plugins (GP2 und GP) :::... » Gemini Plugins (GP) » vlcf Formatproblem » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page vlcf Formatproblem
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
00michi00 00michi00 is a male
Newbie

images/avatars/avatar-13998.jpg

Registration Date: 29.08.2007
Which box: DM800se
External Storage: keine
Which accessories: DM500HD, 2xDM600, dbox
Which Image: OE 1.6
Origin: Österreich

vlcf Formatproblem Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Leute,

Ich möchte AVI dateien von meinem PC zur Dream streamen.
Es funktioniert soweit alles nur habe ich das Problem, dass ein Teil des Filmes abgeschnitten ist am TV. An der rechten Bildsseite.

.) Fernseher auf 16:9 eingestellt
.) DM 600 auf 16:9 eingestellt

Welche Einstellungen muss ich im VLC am PC vornehmen um das PRoblem zu lösen? da sollte es doch Einstellungen dafür geben.

P.S.: Ich starte den VLC mit ..."vlc.exe --intf http"

danke euch schon mal
16.06.2010 19:03 00michi00 is offline Search for Posts by 00michi00 Add 00michi00 to your Buddy List
00michi00 00michi00 is a male
Newbie

images/avatars/avatar-13998.jpg

Registration Date: 29.08.2007
Which box: DM800se
External Storage: keine
Which accessories: DM500HD, 2xDM600, dbox
Which Image: OE 1.6
Origin: Österreich

Thread Starter Thread Started by 00michi00
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Also, nach langem hin und her habe ich jetzt eine Lösung gefunden.

Für die AVI dateien mit einer Auflösung von 720x304 habe ich dieses Format nun in die vlcf.xml bei AVI eingetragen und es funktioniert.

Vielleicht kann mir das jemand erklären wie das mit den Auflösungen ist.
weil wenn dort 704x576 habe, wird das Bild abgeschnitten.
17.06.2010 08:45 00michi00 is offline Search for Posts by 00michi00 Add 00michi00 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Gemini Plugins :::... » ...::: Gemini Plugins (GP2 und GP) :::... » Gemini Plugins (GP) » vlcf Formatproblem

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe