i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Plugins (Enigma2) » [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.) » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (7): « first ... « previous 4 5 [6] 7 next » Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.)
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
oOp
Newbie

Registration Date: 09.01.2010
Which box: DM 500HD; DM 800S; D-Box
External Storage: HDD; keine
Which Image: Gemini
Welcher Bildschirm: Sony KDL 40 W4000
Origin: Planet namens Erde

StreamPage Plugin Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

sorry. aber hab echt viel um die ohren.

bin kurz davor das mit den epg hinzubekommen. willst du z.b. per mouseover aktueller sender - aktuellesendeung + naechstesendung haben? oder sollte aktuelle und nächste sendung irgendwie gleich bei jedem sender bei seitenaufruf "sichtbar" sein?

ansonsten hier mal nen angepasstes design (siehe newdesign.png)

jetzt brauch man auch nicht mehr extra umschalten sondern es geht alles automatisch sobal ein transpandor wechsel sein muss.

Attachments:
unknown StreamWebPage.py (10.33 KB, 132 downloads)
txt template.html.txt (1.29 KB, 115 downloads)
png newdesign.png (169.50 KB, 1,416 downloads)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by oOp: 29.10.2011 19:01.

29.10.2011 19:00 oOp is offline Search for Posts by oOp Add oOp to your Buddy List
JackDaniel JackDaniel is a male
V.I.P.*

images/avatars/avatar-19339.gif

Registration Date: 27.06.2004
Which box: DM520; DM800se; DM900; DM7020HD; DM8000; Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: PS3,Competition Pro,Dream-Tastatur,D VD-Kit,Qnap TS-439 Pro II,Teufel Theater 2,Onkyo TX-NR609,Pronto TSU9400
Which Image: CVS
Welcher Bildschirm: KDL-75W855C
Origin: @home.at

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

wo hätte das den hin sollen ?

29.10.2011 19:01 JackDaniel is offline Send an Email to JackDaniel Homepage of JackDaniel Search for Posts by JackDaniel Add JackDaniel to your Buddy List
oOp
Newbie

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

[v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.)

danke fuers verschieben. ging irgendwas daneben Augenzwinkern

@all: wenn ihr in /usr/lib/enigma2/plugins... das python script und das template.html (.txt entfernen) muesst ihr enigma neustarten.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by oOp: 29.10.2011 19:07.

29.10.2011 19:02 oOp is offline Search for Posts by oOp Add oOp to your Buddy List
oOp
Newbie

nochmal ein bischen angepasstes design.

Attachment:
txt template.html.txt (2 KB, 114 downloads)
30.10.2011 12:44 oOp is offline Search for Posts by oOp Add oOp to your Buddy List
Wankster
Newbie

Registration Date: 05.12.2011
Which box: DM 800se PVR-S
External Storage: HDD

Habe wie andere User hier auch Probleme mit dem Abspielen auf einer Poppi-A210...
Weder mit m3u noch mit dirct funktioniert es...
Fehlermeldung "Could not play"....

Weiß irgendwer weiter?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Wankster: 16.12.2011 13:39.

16.12.2011 12:22 Wankster is offline Send an Email to Wankster Search for Posts by Wankster Add Wankster to your Buddy List
pimmelsack
Newbie

Registration Date: 24.12.2011
Which box: DM 500T
External Storage: keine
Which Image: IHAD

tach, sieht sehr gut aus. Klappt bei meinem Ipad und beim PC browser auch wunderbar. Leider zeigt meine Popcorn A110 nur einen schwarzen Bildschirm an. Mit dem originalen geht es.... Woran kann das liegen? Will gerne diese schwarze geordnete Optik haben! :-(
24.12.2011 19:28 pimmelsack is offline Send an Email to pimmelsack Search for Posts by pimmelsack Add pimmelsack to your Buddy List
pimmelsack
Newbie

Registration Date: 24.12.2011
Which box: DM 500T
Which Image: IHAD

Kann mir einer sagen, wieso ich bei HD Streams keinen Ton habe? -.- Ansonsten klappts wunderbar!
25.12.2011 10:28 pimmelsack is offline Send an Email to pimmelsack Search for Posts by pimmelsack Add pimmelsack to your Buddy List
oOp
Newbie

hmm, kann sein das das dingens mit dem html format nicht klar kommt. habe aber leider meine playstation verkauft und somit mach ich hier nich weiter Zunge raus
02.01.2012 18:10 oOp is offline Search for Posts by oOp Add oOp to your Buddy List
DeafBanger
Newbie

Registration Date: 16.01.2012
Which box: DM 800S
External Storage: USB-Stick

RE: [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.) Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Thanks alot! Works beautifully for my PS3. Brilliant job!
16.01.2012 21:00 DeafBanger is offline Send an Email to DeafBanger Search for Posts by DeafBanger Add DeafBanger to your Buddy List
komisch komisch is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-15291.jpg

Registration Date: 26.11.2010
Which box: DM7080HD
External Storage: NAS
Which Image: OE 2.5

Hat das jemand mit der WDLive laufen?
25.01.2012 10:01 komisch is online Search for Posts by komisch Add komisch to your Buddy List
Czaja0
Newbie

Registration Date: 03.01.2009

since upgrading my ps3 to firmware 4.10 i'm getting error - HTTP Status Code: 400. anyone having solution??
16.02.2012 18:55 Czaja0 is offline Send an Email to Czaja0 Search for Posts by Czaja0 Add Czaja0 to your Buddy List
Rex69 Rex69 is a male
Newbie

images/avatars/avatar-10944.jpg

Registration Date: 12.08.2004
Which box: DM 7025+SC
Which Image: iCVS

@Czaja0
I have the same problem. Must have something to do with the newer PS3 Firmware. Firmware 4.10 update brought enhancement for the internet browser. Was not really the kind of update I need, because the PS3 crashes when trying to stream from Dreambox.

Anyone a solution?
10.03.2012 23:56 Rex69 is offline Send an Email to Rex69 Search for Posts by Rex69 Add Rex69 to your Buddy List
Keda Keda is a male
Stammuser

Registration Date: 03.09.2008
Which box: DM920
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: Samsung Ultra HD-TV UE55HU
Origin: CH

@oOp

in welchem ordner müssen diese zwei dateien
StreamWebPage.py
txt template.html

es gibt nur /usr/lib/enigma2/python/Plugins und nicht /usr/lib/enigma2/Plugins
hab beide datein in /usr/lib/enigma2/python/Plugins geht leider nicht

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Keda: 11.03.2012 14:50.

11.03.2012 13:53 Keda is offline Search for Posts by Keda Add Keda to your Buddy List
shine4me
Newbie

Registration Date: 16.04.2012
Which box: DM 7020HD
Which Image: Sonstige

Hallo,

ich hoffe mir kann jemand helfen.

Habe nun eine DM7020HD + Popcorn A-200 und ne Popcorn C-200

Hab das "Stream Web Page" Plugin auf der DM installiert.
Das Plugin läuft soweit auch, Picons tun, vom PC aus klappt alles.. soweit keine Probleme.

Aber mir ist noch nicht klar wie ich auf die Seite vom Popcorn aus zugreifen kann, oder ich bin gerade einfach nur zu blöd dazu.

Ich dank euch schonmal im vorraus.

Gruß
shine
19.04.2012 10:14 shine4me is offline Send an Email to shine4me Search for Posts by shine4me Add shine4me to your Buddy List
pacha2
Newbie

Registration Date: 29.04.2012
Which Image: eigenes Image

verrückt Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Thanks for the great add on to the Dreambox and Popcorn Hour.

I've installed the latest version on my dreambox and generated the streampage.

I can only stream if I find the same channel that is already being viewed on the dreambox. This is streaming from my DM800 to my A110.

Is this by design? Or is this not working as it should?

Also should we now be using one of the modified StreamWebPage.py?

-- Update, I upgraded my dreambox firmware and it now runs OpenWebif, which has stopped the page generation from working. I receive an error after selecting generate. "Web Interface plugin not installed. Nothing Done".

-- The above error was caused by new paths in use with OpenWebIf. I have now resolved the directory problem and update the StreamWebPage.py
to point to /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/public/css/pch/

The pages load fine on my web browser but not on the PCH A-110, I am just getting a black page with the new template.html and with the original one I cannot navigate to the Bouquets, it seems the page is too big for the screen so it scrolls the background and does not select the text links.

Thanks for any help you can offer.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by pacha2: 05.06.2012 14:51.

29.04.2012 16:38 pacha2 is offline Send an Email to pacha2 Search for Posts by pacha2 Add pacha2 to your Buddy List
Gerhard_Vanos
Newbie

Registration Date: 10.08.2008
Which box: DM500HD; DM800; DM800se
External Storage: NFS
Which accessories: Qnap 212; FB7390; Sonos Connect:Amp; Play:3; 2xPlay:5
Which Image: Merlin
Welcher Bildschirm: 42" LCD
Origin: D

Radio Bouquets Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo

after some years of search (ok not very hard) I thought that this plug-in would stream to a sonos music system. The webpage is running fine and i can pick the services on the pc-browser. Unfortunately there is no "Radio Bouquet" or "Radio Service". Did I miss something or is it only for tv- or videostreaming?
If yes, is the a possibility to include it?

Thanks in advance

Nach einiger Suche, habe ich mich über den Fund des Plug-Ins gefreut. Seit geraumer Zeit suche ich eine Lösung zum Audiostreaming von der Dreambox zum Sonos-System. Manuell geht das zwar per Cinch-Kabel und zwei Fernbedienungen. Aber für den automatisierten Start des Weckers z.B. und Umgehung voller Streams und Aussetzer wäre ein Direktlink auf den Sender prima.
Das Plug-In macht für Videostreams genau das, aber ein Aufrufen des Radio-Bouquets war mir nicht möglich. Habe ich etwas übersehen oder ist das nicht möglich? Könnte das nachgepflegt werden, wenn es geht?

Vielen Dank im Voraus
01.07.2012 22:57 Gerhard_Vanos is offline Send an Email to Gerhard_Vanos Search for Posts by Gerhard_Vanos Add Gerhard_Vanos to your Buddy List
coolboymant coolboymant is a male
User

images/avatars/avatar-2433.gif

Registration Date: 16.02.2010
Which box: DM 7020HD

RE: Radio Bouquets Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Mensch sehr schade, dass es mit dem einbau der EPG Daten hier nicht mehr geklappt hat.

Dies wäre dann wirklich eine Superlösung geswesen. Ist hier jemand noch am Entwickeln ?
30.07.2012 17:46 coolboymant is offline Search for Posts by coolboymant Add coolboymant to your Buddy List
proto proto is a male
User

images/avatars/avatar-2400.gif

Registration Date: 18.10.2008
Which box: DM800se; DM8000
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS; NFS
Which Image: OE 1.6
Welcher Bildschirm: Samsung UE46C6710

@oOp

ich habe gerade auf einer 7020HD release-dm7020hd-3.2.3.nfi

Wenn ich den Original SWPG installiere geht es problemlos.

Jetzt hat mir aber dein Design gefallen hab es installiert die Page wird auch
generiert nur kann ich mit der Maus die Sender nicht anklicken nur wenn ich
mit der rechten MAustaste klicke und "vor" selektiere kommt der Sender
und umschalten geht auch nicht der nimmt immer den laufenden sender.

Wenn ich mit der Maus über die Picons gehe sollte doch im Browser die Links angezeigt werden hier passiert aber nichts.

Ich habe im Moment jedoch nur ein Sat kabel angeschlossen wenn es was damit zu tun hat.

Noch was weiß zwar nicht ob das mit dir was zu tun hat oder Generell nicht geht im Webinteface von der DB wird unter Extras WebPlugins das Plugin nicht angezeigt.

Edit:

Die Dateien auf der Seite 4 (die ersten die du eingefügt hast die laufen)
Ich habe gesehen das in der neuesten Version was mit java drinn ist kann das die Ursache bei mir sein?
Gruß

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by proto: 11.08.2012 15:22.

11.08.2012 14:44 proto is offline Search for Posts by proto Add proto to your Buddy List
santschi santschi is a male
User

images/avatars/avatar-2334.gif

Registration Date: 03.08.2009
Which box: DM800 HD se; DM7020 HD
External Storage: NFS
Which accessories: 500GB HDD intern
Which Image: OE 2.0; Merlin
Welcher Bildschirm: Philips 46pfl9704h
Origin: CH

quote:
Original von shine4me

vom PC aus klappt alles.. soweit keine Probleme.

Aber mir ist noch nicht klar wie ich auf die Seite vom Popcorn aus zugreifen kann, oder ich bin gerade einfach nur zu blöd dazu.

Ich dank euch schonmal im vorraus.

Gruß
shine

Genau dass frage ich mich auch. Habe ein PH C-300
Auch unter den Pluginns habe ich kein webbrowser gefunden.
12.08.2012 20:43 santschi is offline Send an Email to santschi Search for Posts by santschi Add santschi to your Buddy List
corequad corequad is a male
Newbie

Registration Date: 18.08.2012
Which box: DM800 HD PVR
Which accessories: DM 800HD
Which Image: siehe Signatur
Welcher Bildschirm: LCD
Origin: Germany

@ santschi

Unter Web Services oder Webdienste kannst du dir deinen Link unter Menü hinzufügen,
achte das auf der dreambox Keine authentifizierung aktiv ist sonst kommt ein fehler ist jedenfals bei meiner c200 so.

@All

Das problem mit dem Could not Play liegt am Mediaplayer der hat den port 8001 nicht offen,da diese http streams über den port laufen geht das leider nicht. Bei der A110 soll es aber gehen wie es bei der c300 a200 usw,soll es auch net gehn also jungs schön nach einem fix beschwären da die firma sehr langsam ist 2 jahre für ein update was dan 5 mehr bugs hat ja das ist Popcorhour leider.

Ansonsten schönes Plugin vielen dank !

Hier noch ein paar beiträge mit dem stream problem hoffe doch man darf das hier posten,ansonsten einfach die links entfernen Danke.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=30622

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=52761

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=37577

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by corequad: 19.08.2012 23:23.

19.08.2012 10:58 corequad is offline Send an Email to corequad Search for Posts by corequad Add corequad to your Buddy List
Pages (7): « first ... « previous 4 5 [6] 7 next » Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Plugins (Enigma2) » [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.)

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe