i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » [Closed] EITitor 1.2.3 » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (4): « first ... « previous 2 3 [4] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page [Closed] EITitor 1.2.3
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
K_O-Gnom
Newbie

images/avatars/avatar-8475.jpg

Registration Date: 06.10.2007
Which box: DM 7025+CC
External Storage: keine
Which Image: Gemini

.eit file descriptionn Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Leute,

ich will mir für meinen Media Heim-PC ein Webinterface schreiben das die .eit files ausließt um an die Kurzbeschreibung des Filmes zu kommen.

kann mir jemand von euch eine Dateibeschreibung der .eit files geben?

mfg K_O-Gnom
11.02.2009 21:09 K_O-Gnom is offline Search for Posts by K_O-Gnom Add K_O-Gnom to your Buddy List
LukaNoah LukaNoah is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19883.jpg

Registration Date: 20.12.2004
Which box: DM800SEv2; DM900; DM7080HD
External Storage: SD-Card; HDD; NAS
Which Image: DMM original
Welcher Bildschirm: Samsung UE65N8009
Origin: Thüringen

Thread Starter Thread Started by LukaNoah
RE: .eit file descriptionn Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi K_O-Gnom

hast PM.

cu
LN

12.02.2009 07:17 LukaNoah is offline Send an Email to LukaNoah Homepage of LukaNoah Search for Posts by LukaNoah Add LukaNoah to your Buddy List
oliver69 oliver69 is a male
Newbie

Registration Date: 30.07.2007
Which box: DM 600PVR-C
External Storage: HDD
Which Image: Gemini
Origin: Schweiz

.eit-Fileformat Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo LukaNoah!

Noch ein Interessent: Ich möchte einen Viewer für .eit-Files schreiben auf Linux. Die .ts-Files zeigt mein (Ubuntu-)Linux sogar schön als Vorschaubilder an, auch per NFS. Aber die .eit-Files will nicht mal der Texteditor öffnen: "wrong encoding" Augen rollen Und mit "hexedit" rausfinden, bei welcher Folge ich grad war, ist einfach nicht mehr zeitgemäss (nein, auch auf Linux nicht Augenzwinkern )

Zu .eit hab ich nicht viel ergoogelt - ausser deinem EITitor!
Könntest du mir etwas zum .eit-Format schicken?
Einen struct? Eine Klasse? Eine Parser-Methode?

Gruss,
Oliver
25.02.2009 04:16 oliver69 is offline Send an Email to oliver69 Search for Posts by oliver69 Add oliver69 to your Buddy List
Dreambox Team

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

@oliver69

Hast ne PM Augenzwinkern

cu
LN

25.02.2009 17:12 LukaNoah is offline Send an Email to LukaNoah Homepage of LukaNoah Search for Posts by LukaNoah Add LukaNoah to your Buddy List
letmesmile letmesmile is a male
Newbie

Registration Date: 21.02.2006
Which box: DM7020HD
External Storage: NFS
Which Image: OoZooN

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

auch ich hätte gerne eine Beschreibung der Eit-Files um aus den Filmdaten per Script eit-Dateien unter Linux erstellen zu können.

Danke, LMS.
25.02.2009 21:05 letmesmile is offline Send an Email to letmesmile Search for Posts by letmesmile Add letmesmile to your Buddy List
Dreambox Team

@letmesmile

Hast auch ne PM cool

cu
LN

26.02.2009 07:20 LukaNoah is offline Send an Email to LukaNoah Homepage of LukaNoah Search for Posts by LukaNoah Add LukaNoah to your Buddy List
Dreambox Team

RE: [UPDATE PC-Tool] EITitor 1.2.3 Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

EITitor 1.3.0 verfügbar. smile

Hier geht es weiter -->

cu
LN

27.02.2009 18:22 LukaNoah is offline Send an Email to LukaNoah Homepage of LukaNoah Search for Posts by LukaNoah Add LukaNoah to your Buddy List
Pages (4): « first ... « previous 2 3 [4] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » [Closed] EITitor 1.2.3

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe