i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM8000 » Upnp-Server: Verzeichnisse nur nach Neustart erreichbar? » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Upnp-Server: Verzeichnisse nur nach Neustart erreichbar?
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
zeppelin zeppelin is a male
Stammuser

Registration Date: 17.09.2005
Which box: DM 800S; DM 7000S; DM 8000HD
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini

Upnp-Server: Verzeichnisse nur nach Neustart erreichbar? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Da bekanntermaßen das Abspielen von files per NFS ruckelt, bleibt die Möglichkeit des Zugriffs per Upnp. Das klappt auch, aber immer nur für kurze Zeit.

Situation: DM8000 ist Upnp-Server, DM7000 ist Upnp-Client

Ich bekomme aber, wenn ich eine Zeit ca. mehr als mehere Minuten keine Verbindung hatte, die Verzeichnisliste nicht mehr angezeigt.

Erst wenn ich zur DM8000 gehe, den Upnp-Server beende, in die Einstellungen wechsle, OK drücke und dann den Upnp-Server wieder starte, klappt der Zugriff der DM7000

Gibt es irgendwo einen Timeout oder eine andere Einstellungsmöglichkeit, das zu verhindern?
27.01.2009 09:43 zeppelin is offline Send an Email to zeppelin Search for Posts by zeppelin Add zeppelin to your Buddy List
JackDaniel JackDaniel is a male
V.I.P.*

images/avatars/avatar-19339.gif

Registration Date: 27.06.2004
Which box: DM520; DM800se; DM900; DM7020HD; DM8000; Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: PS3,Competition Pro,Dream-Tastatur,D VD-Kit,Qnap TS-439 Pro II,Teufel Theater 2,Onkyo TX-NR609,Pronto TSU9400
Which Image: CVS
Welcher Bildschirm: KDL-75W855C
Origin: @home.at

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

kannst du bitte das mal ausprobieren und berichten

27.01.2009 09:47 JackDaniel is offline Send an Email to JackDaniel Homepage of JackDaniel Search for Posts by JackDaniel Add JackDaniel to your Buddy List
zeppelin zeppelin is a male
Stammuser

Registration Date: 17.09.2005
Which box: DM 800S; DM 7000S; DM 8000HD
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini

Thread Starter Thread Started by zeppelin
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

@JackDaniel,

danke, aber die Änderung macht keinen Unterschied
01.02.2009 16:20 zeppelin is offline Send an Email to zeppelin Search for Posts by zeppelin Add zeppelin to your Buddy List
Doc Doc is a male
Dreambox Gott

images/avatars/avatar-18802.gif

Registration Date: 09.01.2004
Which box: Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: Jede Menge nötigen und unnötigen Krempel..
Which Image: PLi
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P42S10E; LE19R8
Origin: Saarland, ganz klar..

RE: Upnp-Server: Verzeichnisse nur nach Neustart erreichbar? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Original von zeppelin
Da bekanntermaßen das Abspielen von files per NFS ruckelt,

das mag bei dir so sein, jedoch nicht generell..
diesen satz möchte ich doch etwas differenzierter haben, sonst meint jeder neue, das wäre immer so.. von meinem qnap kann ich jedenfalls OHNE ruckeln abspielen..

„Auge um Auge und die ganze Welt wird blind sein!“Mahatma Ghandi

01.02.2009 17:43 Doc is offline Search for Posts by Doc Add Doc to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM8000 » Upnp-Server: Verzeichnisse nur nach Neustart erreichbar?

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe