i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM8000 » opendbedit: "no service data or an old version"? » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page opendbedit: "no service data or an old version"?
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
zeppelin zeppelin is a male
Stammuser

Registration Date: 17.09.2005
Which box: DM 800S; DM 7000S; DM 8000HD
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini

opendbedit: "no service data or an old version"? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Habe gerade einen kompletten Suchlauf mit meiner neuen DM8000 gemacht und wollte die Senderliste mit Opendbedit bearbeiten. Habe natürlich das Profil auf Version 3 (7025) gestellt.

Es erscheint aber folgende Fehlermeldung. Was mache ich falsch?

Attachment:
jpg error-opendbedit.jpg (23.20 KB, 160 downloads)
10.01.2009 22:19 zeppelin is offline Send an Email to zeppelin Search for Posts by zeppelin Add zeppelin to your Buddy List
godmode godmode is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-9929.gif

Registration Date: 26.04.2005
Which box: DM920; ONE UltraHD; D-Box
External Storage: NAS
Welcher Bildschirm: panasonic tx-65gzw1004 oled
Origin: hessen

RE: opendbedit: "no service data or an old version"? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

openDBedit wurde ja leider nicht weiterentwickelt, am besten versuchst du es mit dreamboxedit 3.0.0, damit gehts ohne problemeAugenzwinkern

10.01.2009 22:24 godmode is offline Send an Email to godmode Homepage of godmode Search for Posts by godmode Add godmode to your Buddy List
Stammuser

Thread Starter Thread Started by zeppelin
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

@godmode,

danke für diesen Tipp, klappt tatsächlich!

Das ist doch tatsächlich völlig an mir vorbeigegangen, dass es diese neue 3.0.0.0 gibt. Ich dachte, OpenDBEdit wäre der Nachfolger...
10.01.2009 23:14 zeppelin is offline Send an Email to zeppelin Search for Posts by zeppelin Add zeppelin to your Buddy List
Purgy
Stammuser

Registration Date: 08.03.2008
Which box: DM900
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5; Gemini; DMM original; Merlin

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Da wir hier grad beim Thema Senderliste sind ... kann man ne Senderliste von der Dream800 so auf die 8000er raufspielen und die funktioniert dann auch ?
11.01.2009 15:33 Purgy is offline Send an Email to Purgy Search for Posts by Purgy Add Purgy to your Buddy List
Stammuser

Thread Starter Thread Started by zeppelin

@purgy,

genau dafür brauchte ich das. Ja, das ging problemlos. Nur die Jugendschutz-Markierungen musste ich neu machen.
11.01.2009 15:37 zeppelin is offline Send an Email to zeppelin Search for Posts by zeppelin Add zeppelin to your Buddy List
Purgy
Stammuser

Registration Date: 08.03.2008
Which box: DM900
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5; Gemini; DMM original; Merlin

@zeppelin:

Na das nenn ich dann mal Senderlistenfreundlich Augenzwinkern
Wenn ich viel viel Glück habe bekomme ich diese Woche auch ne 8000er und dann brauch ich den ganzen Senderlistenkram nicht neu machen smile
11.01.2009 15:41 Purgy is offline Send an Email to Purgy Search for Posts by Purgy Add Purgy to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM8000 » opendbedit: "no service data or an old version"?

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe