i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 Plugins » Gemini-Openvpn » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (6): « first ... « previous 4 5 [6] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Gemini-Openvpn
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Diabollo
Newbie

Registration Date: 13.03.2005
Which box: DM900; DM7080HD; DM8000
External Storage: SD-Card; SSD
Which Image: OE 2.5; DMM original

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Den Log kann ich zur Verfügung stellen. ich müsste nur wissen welchen und wie man diesen erstellt.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Diabollo: 07.08.2020 13:01.

07.08.2020 13:00 Diabollo is offline Send an Email to Diabollo Search for Posts by Diabollo Add Diabollo to your Buddy List
lisaasil
User

Registration Date: 05.05.2011
Which box: DM500HD; DM800; DM7025; DM7025+; DM8000
External Storage: HDD; NAS
Which Image: iCVS; OE 2.0; DMM original; Merlin

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,
Das Problem habe Ich auch. Es liegt daran, dass die Option Automatisch starten (an) ist. Nachdem ich diese auf aus gestellt habe, bootet die Box ohne Probleme bzw. wenn ich Client.conf file lösche.
Lg
07.08.2020 14:59 lisaasil is offline Send an Email to lisaasil Search for Posts by lisaasil Add lisaasil to your Buddy List
DigiTalik
User

Registration Date: 07.06.2004
Which box: DM920
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.5

ohne Autostart startet VPN,dauert etwas länger wie sonst.
aber im Plugins steht getrennt.
bei Autostart bootet die Box(920) nicht.
kein enigma2_crash, wahrscheinlich bootet nicht soweit um zu erstellen.

07.08.2020 17:34 DigiTalik is offline Send an Email to DigiTalik Search for Posts by DigiTalik Add DigiTalik to your Buddy List
Diabollo
Newbie

Genauso ist es bei mir. Die Verbindung zu Openvpn Server klappt soweit. Bei Autostart hängt die Box in Dauerschleife.
07.08.2020 20:48 Diabollo is offline Send an Email to Diabollo Search for Posts by Diabollo Add Diabollo to your Buddy List
mechatron
Dreambox Team

images/avatars/avatar-65.jpg

Registration Date: 27.12.2003
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; CIFS
Which Image: Gemini
Origin: Niederschlesien

Thread Starter Thread Started by mechatron

Macht mal ein Update von geminicomm und geminiopenvpn.
Hab zwei Sachen gefixt.
Sry. benutz OpenVPN nicht mehr (geh über Zerotier) deswegen sind mir die Fehler nicht aufgefallen. Augen rollen

Boxen:
1. One
2. DM820HDse
3. DM920

Satellit:
Astra 19,2°

Yesterday, 08:21 mechatron is offline Search for Posts by mechatron Add mechatron to your Buddy List
Diabollo
Newbie

cool Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Funzt wieder wie gewohnt. Vielen Dank @mechatron.
Yesterday, 08:32 Diabollo is offline Send an Email to Diabollo Search for Posts by Diabollo Add Diabollo to your Buddy List
Pages (6): « first ... « previous 4 5 [6] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 Plugins » Gemini-Openvpn

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe