i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Settings Sat, Kabel, Terrestrisch, IPTV » Matze Settings installieren nicht möglich » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Matze Settings installieren nicht möglich
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
heador heador is a male
Newbie

Registration Date: 20.12.2015
Which box: DM800SEv2
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.0

Matze Settings installieren nicht möglich Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

hallo community,

ich habe erheblich probleme mit der installation "matze settings astra". ich habe schon alles probiert (über Telnet,Webif usw...) bekomme ich immer die fehlermeldung (siehe unten)
dns und dhcp einstellungen auch schon überprüft und zum testen geändert. beim online update bleibt der balken bei "matze settings" hängen und die dreambox spuckt mir der fehler "ipkg error status collected errors". kann jemand helfen?

hab ne dreambox dm 800 hd se v2 mit aktuellem newnigma2 image

das ist die fehlermeldung aus dem webif nach opkg upgrade

wget: server returned error: HTTP/1.1 401 Unauthorized
Configuring enigma2-plugin-settings-sat-matzesetting-astra.
Collected errors:
* pkg_run_script: package "enigma2-plugin-settings-sat-matzesetting-astra" postinst script returned status 1.
* opkg_configure: enigma2-plugin-settings-sat-matzesetting-astra.postinst returned 1.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by heador: 01.12.2019 14:17.

01.12.2019 12:36 heador is offline Send an Email to heador Search for Posts by heador Add heador to your Buddy List
heador heador is a male
Newbie

Registration Date: 20.12.2015
Which box: DM800SEv2
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.0

Thread Starter Thread Started by heador
RE: Matze Settings installieren nicht möglich Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

zitat: hab das problem gefunden! im webif plugin "http authentifizierung aktivieren" auf "nein" setzen und im router den webif port blockieren

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by heador: 01.12.2019 14:17.

01.12.2019 14:14 heador is offline Send an Email to heador Search for Posts by heador Add heador to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Settings Sat, Kabel, Terrestrisch, IPTV » Matze Settings installieren nicht möglich

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe