i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Computer-Forum :::... » Dreambox & Netzwerk » Freigabe ausblenden » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Freigabe ausblenden
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
DJDive
User

images/avatars/avatar-18168.jpg

Registration Date: 28.09.2006
Which box: DM7080HD
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

Freigabe ausblenden Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo an Euch

Ich habe mal ein ganz banale Frage.

In meiner auto.nas habe ich die Freigaben meiner Server hinterlegt.

hier ein Auszug:

Filme -fstype=nfs,rw,retry=0,timeo=2,retrans=1,soft,nolock,udp 192.168.90.156:/movie-center/Filme
Iso -fstype=nfs,rw,retry=0,timeo=2,retrans=1,soft,nolock,udp 192.168.90.157:/DVD/DVD-ISO

Wie kann ich nun z.B die Freigabe "Iso" mit einem Zusatz versehen, das diese nicht in der Filmliste mit erscheint.
Ich möchte die Zeile nicht immer neu eingeben, sondern nur dieses gewünschte Zusatzzeichen bei bedarf mittels Editor setzen oder löschen.
Aus 64'er Zeiten hatte man dafür ein "REM" verwendet. Gibt es hier auch so etwas ähnliches ?

DjDive

Augen rollen Am Ende wird alles Gut, ist nicht alles Gut, ist es auch noch nicht zu Ende ! Augenzwinkern

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by DJDive: 06.11.2019 19:23.

06.11.2019 19:23 DJDive is offline Send an Email to DJDive Search for Posts by DJDive Add DJDive to your Buddy List
Jogi29 Jogi29 is a male
Betatester

images/avatars/avatar-19884.png

Registration Date: 21.07.2006
Which box: DM900; ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which accessories: Marantz NR1607
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: Samsung UE55JU6480
Origin: Ländle

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

versuche es mal mit #

"Kaum macht man es richtig, .... schon geht es!"

"Machen ist wie wollen, nur krasser!"
06.11.2019 19:46 Jogi29 is offline Send an Email to Jogi29 Search for Posts by Jogi29 Add Jogi29 to your Buddy List
DJDive
User

images/avatars/avatar-18168.jpg

Registration Date: 28.09.2006
Which box: DM7080HD
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

Thread Starter Thread Started by DJDive
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich danke Dir !!

DjDive

Augen rollen Am Ende wird alles Gut, ist nicht alles Gut, ist es auch noch nicht zu Ende ! Augenzwinkern
07.11.2019 12:58 DJDive is offline Send an Email to DJDive Search for Posts by DJDive Add DJDive to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Computer-Forum :::... » Dreambox & Netzwerk » Freigabe ausblenden

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe