i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: News Ticker :::... » Sat, Kabel, Terrestrisch, IP-basierte Ausstrahlung-News » Kabel Suche » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Kabel Suche
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
david_schwarz
Stammuser

images/avatars/avatar-2344.gif

Registration Date: 09.06.2005
Which box: DM 7025SS
External Storage: HDD
Which Image: Gemini
Origin: Schweiz

Kabel Suche Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen,
Ich bin umgezogen und habe am neuen Wohnort neue setting parameter.
Ich habe die neuen Parameter in der Dreambox eingebeben (einstellungen / kanalsuche / kabel suche).
Beim Suchen der Kanäle findet die Box die Sender, noch es fehlen einige.
was mache ich falsch? Danke im voraus
03.09.2019 21:08 david_schwarz is offline Send an Email to david_schwarz Search for Posts by david_schwarz Add david_schwarz to your Buddy List
wheelee wheelee is a male
Newbie

images/avatars/avatar-91.gif

Registration Date: 04.06.2009
Which box: DM920
External Storage: keine
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: lcd
Origin: 99423

RE: Kabel Suche Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Wenn die niedrigen Frequenzen fehlen, kann es an der Kabeldose liegen, muß dann getauscht werden.
04.09.2019 14:56 wheelee is offline Send an Email to wheelee Search for Posts by wheelee Add wheelee to your Buddy List
david_schwarz
Stammuser

images/avatars/avatar-2344.gif

Registration Date: 09.06.2005
Which box: DM 7025SS
External Storage: HDD
Which Image: Gemini
Origin: Schweiz

Thread Starter Thread Started by david_schwarz
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

danke für den Hinweis,

kann ich nun ausschliessen. ich habe das Kabel mit TV verbunden und die Kanäle sind alle da - muss somit mit der Suche was schief sein ...
04.09.2019 19:48 david_schwarz is offline Send an Email to david_schwarz Search for Posts by david_schwarz Add david_schwarz to your Buddy List
m0rphU m0rphU is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18676.png

Registration Date: 25.05.2007
Which box: DM920
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD; NAS
Which Image: Merlin
Origin: Karlsruhe

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Welche Box?
Welcher Tuner?
Welcher Kabelanbieter?
Welche Frequenzen fehlen?
Welche Suche hast du benutzt?
Findet auch eine manuelle Suche -> Komplett -> Netzwerkscan -> Ja, nichts?
Findet eine manuelle Suche die fehlenden Frequenzen?
Wie sind im allgemeinen die Empfangswerte?

Auf's Maul Kein Support per PN! Auf's Maul

04.09.2019 20:36 m0rphU is offline Search for Posts by m0rphU Add m0rphU to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: News Ticker :::... » Sat, Kabel, Terrestrisch, IP-basierte Ausstrahlung-News » Kabel Suche

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe