i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Bastelstube » Dreamplex-2.1.3 OE2.5 (BETA) » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (2): « previous 1 [2] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Dreamplex-2.1.3 OE2.5 (BETA)
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Jogi29 Jogi29 is a male
Betatester

images/avatars/avatar-19884.png

Registration Date: 21.07.2006
Which box: DM900; ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which accessories: Marantz NR1607
Which Image: OE 2.6; OE 2.5
Welcher Bildschirm: Samsung UE55JU6480
Origin: Ländle

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

wenn ich dich richtig verstehe, ist dein Sever bei Plex.tv. Grundsätzlich kannst du dann myplex verwenden und einen anderen User einladen, nur funktioniert dies mit Dreamplex nur, wenn du ohne ssl arbeitest.

Genauer kann ich dir dies aber nicht beantworten, aber ein Bekannter von mir hat einen Plex-Server und da dieser ssl voraussetzt, klappt die Verbindung per Dreamplex leider nicht und es hat sich bisher auch niemand gefunden, der diese Funktion einbaut.

"Kaum macht man es richtig, .... schon geht es!"

"Machen ist wie wollen, nur krasser!"
24.08.2018 12:10 Jogi29 is offline Send an Email to Jogi29 Search for Posts by Jogi29 Add Jogi29 to your Buddy List
Atlanos01
User

images/avatars/avatar-19169.jpg

Registration Date: 15.07.2009
Which box: DM520; DM820
External Storage: USB-Stick; NAS
Which Image: OE 2.5

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Nein, mein Server ist nicht bei plex.tv. Er steht bei einem Verwandten im Keller, weil der eine SDSL-Leitung hat und da auch seinen Nutzen draus zieht. Darum auch die Sache mit DNS.
25.08.2018 12:04 Atlanos01 is offline Send an Email to Atlanos01 Search for Posts by Atlanos01 Add Atlanos01 to your Buddy List
Messias
Stammuser

images/avatars/avatar-2340.gif

Registration Date: 23.01.2007
Which box: DM920
External Storage: keine
Which Image: siehe Signatur

RE: Dreamplex-2.1.3 OE2.5 (BETA) Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich habe gestern festgestellt, dass Dreamplex auf dem Feed liegt. Installiert, eingestellt und alles funktioniert.

Großes Danke!!!

23.10.2018 15:30 Messias is offline Search for Posts by Messias Add Messias to your Buddy List
karlk karlk is a male
User

Registration Date: 27.01.2005
Which box: DM520; DM920; ONE UltraHD
External Storage: keine
Which Image: OE 2.6; OE 2.5; Gemini
Origin: Baden-Baden

Fragezeichen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ja - habe es gestern installiert.
Ich vermisse nur die Wiedergabelisten.

Habe ich das übersehen?

cu
karlk

26.03.2019 10:23 karlk is offline Send an Email to karlk Search for Posts by karlk Add karlk to your Buddy List
mewtu
User

Registration Date: 25.06.2004
Which box: DM920
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

Ich habe ein aktuelles GP4 Image, dort finde ich Dreamplex aber nicht.
Wo soll das sein?
07.08.2019 09:39 mewtu is offline Send an Email to mewtu Search for Posts by mewtu Add mewtu to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Bastelstube » Dreamplex-2.1.3 OE2.5 (BETA)

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe