i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox und Images DM 7080HD :::... » DMM Dreambox OS Images DM7080HD » Enigma2 Updates angeboten durch "Push-Meldung"? » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Enigma2 Updates angeboten durch "Push-Meldung"?
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
fosgate fosgate is a male
Dreamer

Registration Date: 04.01.2010
Which box: DM7080HD
External Storage: HDD; SSD; NAS
Which Image: Gemini; OE 2.5
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P65VTW60
Origin: LK Mühldorf

Enigma2 Updates angeboten durch "Push-Meldung"? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich habe eine Frage, ich bin heute nach dem einschalten der Box (Idle) eine Push-Mitteilung (onscreen) erhalten, dass 43 Updates zur Verfügung stehen.
Ich habe diese dann mit "JA" (wollen Sie installieren?) installiert. Meine Enigma2 Version ist nun: Dreambox OS: 4.3.2r7-2019-07-30
Bisher habe ich Updates immer nur im Skin per "UPD" angezeigt bekommen und habe diese dann über die Addon Verwaltung installiert.

Eine "Push-Meldung" habe ich bisher noch nie erhalten ... ist das neu?

VG
Robert

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by fosgate: 02.08.2019 19:08.

02.08.2019 19:08 fosgate is offline Send an Email to fosgate Search for Posts by fosgate Add fosgate to your Buddy List
zombi
Betatester

Registration Date: 04.01.2004
Which box: ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which Image: OE 2.6
Welcher Bildschirm: Philips 4K 65Zoll Android TV

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ganz neu ist das aber nicht mehr Augenzwinkern du wirst einfach beim einrichten der Box das im Startwizard aktiviert haben (oder einfach weiter geklickt großes Grinsen ) ,bzw. eventuell haste diese Funktion des Dream eigenen Softwaremanager mal aktiviert.
Das findest unter der Softwareverwaltung als Menüpunkt "Automatische Aktualisierung"
02.08.2019 19:21 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
fosgate fosgate is a male
Dreamer

Registration Date: 04.01.2010
Which box: DM7080HD
External Storage: HDD; SSD; NAS
Which Image: Gemini; OE 2.5
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P65VTW60
Origin: LK Mühldorf

Thread Starter Thread Started by fosgate
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi Zombi,

vielen Dank für die Aufklärung ... keine Ahnung warum mir das noch nie aufgefallen ist.

VG
Robert
05.08.2019 15:43 fosgate is offline Send an Email to fosgate Search for Posts by fosgate Add fosgate to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox und Images DM 7080HD :::... » DMM Dreambox OS Images DM7080HD » Enigma2 Updates angeboten durch "Push-Meldung"?

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe