i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Skins :::... » Allgemeines rund um Skins (DreamOS) » [gelöst] DreamboxOne Green screen » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page [gelöst] DreamboxOne Green screen
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
² Bad °° Boy ² ² Bad °° Boy ² is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-1296.gif

Registration Date: 03.12.2004
Which box: DM500HD; DM900; DM8000
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD; NAS
Which accessories: WHS Belinea o. Center, QNAP TS-453A, Teufel THX Sondbar, Harmony One
Which Image: OE 2.5; OE 2.0; DMM original
Welcher Bildschirm: LG 55"=8k, 37" FullHD=500HD
Origin: NRW

Hilfe [gelöst] DreamboxOne Green screen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Nabend, nachdem ich den concinnity installiert und aktiviert habe hänge ich in einer gs Schleife fest.

Jemand eine Idee was ich machen könnte?
bild zum gs

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by ² Bad °° Boy ²: 01.07.2019 22:54.

01.07.2019 22:11 ² Bad °° Boy ² is offline Send an Email to ² Bad °° Boy ² Search for Posts by ² Bad °° Boy ² Add ² Bad °° Boy ² to your Buddy List Add ² Bad °° Boy ² to your Contact List AIM Screen Name of ² Bad °° Boy ²: Skype: Baddy81 View the MSN Profile for ² Bad °° Boy ²
zombi
Betatester

Registration Date: 04.01.2004
Which box: ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which Image: OE 2.6
Welcher Bildschirm: Philips 4K 65Zoll Android TV

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Dir fehlt da ein Renderer ,keine Ahnung wo der Skin her ist bzw. warum er da einen Renderer aus unserem componetpaket nutzt aber dieses dann nicht als Abhängigkeit hat.

Musst halt das extcomponent nachladen bzw. melde das in dem Skinthread zu dem Skin den du da installiert hast .

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by zombi: 01.07.2019 22:15.

01.07.2019 22:15 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
Dreamer

Which accessories: WHS Belinea o. Center, QNAP TS-453A, Teufel THX Sondbar, Harmony One

Thread Starter Thread Started by ² Bad °° Boy ²
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Danke für den Tipp, werd Inch gerne machen, mein Problem nur gerade ich kann dank der Schleife nicht wirklich was machen...

Kann ich nicht irgend was per Telnet absetzen um wenigstens wieder thx schauen zu können ?

01.07.2019 22:19 ² Bad °° Boy ² is offline Send an Email to ² Bad °° Boy ² Search for Posts by ² Bad °° Boy ² Add ² Bad °° Boy ² to your Buddy List Add ² Bad °° Boy ² to your Contact List AIM Screen Name of ² Bad °° Boy ²: Skype: Baddy81 View the MSN Profile for ² Bad °° Boy ²
zombi
Betatester

Per FTP auf die Box wenn die dauerschleife macht und einfach mal den Skin umbenannt (musst den nicht gleich rauslöschen)
Umbenennen sollte normal reichen somit erkennt e2 den ausgewählten Skin nicht mehr und startet mit dem Systemdefault Skin.

PS. Mach am besten ne Zahl davor oder dahinter damit ist er auch umbenannt ,du musst ihn ja dann wieder richtig benennen wenn du ihn dann später nutzen möchtest nachdem du den renderer installiert hast.
So vergisste nicht wie der skin lautet Augenzwinkern

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by zombi: 01.07.2019 22:28.

01.07.2019 22:23 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
Dreamer

Hab leider aktuell keinen fähigen Client aufm Handy ( iOS )
Ich werd’s mal anders versuchen, falls es klappt. Danke erstmal bis hierher.

Werde mal schauen wo ich den nun finde. Den Ordner dann oder ne Datei umbenennen? Werd’s einfach mit ner # machen denke ich

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by ² Bad °° Boy ²: 01.07.2019 22:29.

01.07.2019 22:28 ² Bad °° Boy ² is offline Send an Email to ² Bad °° Boy ² Search for Posts by ² Bad °° Boy ² Add ² Bad °° Boy ² to your Buddy List Add ² Bad °° Boy ² to your Contact List AIM Screen Name of ² Bad °° Boy ²: Skype: Baddy81 View the MSN Profile for ² Bad °° Boy ²
zombi
Betatester

Den Ordner ,und die extcomponet ist am GP feed sowie in meinem skin threads zum manuellen download.
01.07.2019 22:30 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
Dreamer

Ok, werde dann mal suchen gehen, melde mich dann wieder.

Edit:
Danke für die Hilfestellung, nun leuft es. Werde morgen den passenden Thread suchen und es da vermerken.

Edit2:
Leider finde ich hier nur einen geschlossenen tread zu dem skin.
Somit belasse ich es einfach mal dabei, da auch im DM Forum meiner suche nach nur ein alter Tread existent ist.

Werde lediglich dem Tread Starter von hier ne PN schreiben :-)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by ² Bad °° Boy ²: 02.07.2019 09:12.

01.07.2019 22:33 ² Bad °° Boy ² is offline Send an Email to ² Bad °° Boy ² Search for Posts by ² Bad °° Boy ² Add ² Bad °° Boy ² to your Buddy List Add ² Bad °° Boy ² to your Contact List AIM Screen Name of ² Bad °° Boy ²: Skype: Baddy81 View the MSN Profile for ² Bad °° Boy ²
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Skins :::... » Allgemeines rund um Skins (DreamOS) » [gelöst] DreamboxOne Green screen

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe