i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 BluePanel » automount Verzeichnis » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page automount Verzeichnis
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
madman
Fortgeschrittener

Registration Date: 16.05.2004
Which box: DM7080HD; DM8000
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.2; OE 2.0
Welcher Bildschirm: Philips 47 Zoll

automount Verzeichnis Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich habe heute das Update zu GP4 gemacht und hätte nicht gedacht, dass sich soviel geändert hat. Nun funktioniert wieder fast alles, aber eine Sache würde mich brennend interessieren.

Kann man das Verzeichnis /media/gp4share ändern? Ich habe alle meine Aufnahmen im SMB Share, auch die VideoDB.

Die beiden DMs nutzen die Datenbank aus dem SMB Share und dort sind wiederum alle Aufnahmen auf /media/network/aufnahmen verlinkt.

Wenn ich das Verzeichnis /media/gp4share nicht ändern kann, müsste ich die VideoDB neu aufbauen, was ich gern vermeiden würde.

Danke
07.01.2019 01:12 madman is offline Send an Email to madman Search for Posts by madman Add madman to your Buddy List
madman
Fortgeschrittener

Registration Date: 16.05.2004
Which box: DM7080HD; DM8000
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.2; OE 2.0
Welcher Bildschirm: Philips 47 Zoll

Thread Starter Thread Started by madman
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich habe Symlinks gesetzt, nun geht meine VideoDB wieder. Die Mount Pounts im VideoDB konnte ich leider auch nicht ändern, daher der workaround.

Beispiel:

ln -s /media/gp4share/aufnahmen /media/network/aufnahmen
07.01.2019 21:47 madman is offline Send an Email to madman Search for Posts by madman Add madman to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 BluePanel » automount Verzeichnis

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe