i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Hardware :::... » Dreambox und externer Plattenplatz (NAS, eSATA, USB) » Timeshift (USB) » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Timeshift (USB)
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Robinson_uno Robinson_uno is a male
Newbie

Registration Date: 20.02.2018
Which box: DM525
External Storage: NAS
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: Beamer
Origin: Germany

Timeshift (USB) Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen, ich versuche auf der DM 525 Timeshift (manuell über die Pause Taste auf der RC) auf dem USB Stick einzurichten.

Ich habe zwei Verzeichnisse:
- Film Verzeichnis (da geht's auf die NAS) /media/record/ funktioniert recht gut.
- Timeshift Verzeichnis /media/hdd.

Im Geräte-Manager ->Partitionsmanager steht

Mountpunkt: /media/48f1639d84c4-4ee1-a811-f35efba1c15f (ext4)
Gerät: /dev/sda1 (58.6G)
Größe...
Parameter: rw,relatime, data=ordered

Bei Betätigung der Pause Taste kommt die Fehlermeldung "Timeshift nicht möglich. Bitte stellen sie sicher, dass ihre Speichergeräteverwaltung unter "Menü -> Einstellungen -> System -> Speichergeräte eingerichtet wurden".

Die Festplattenformatierung aus dem Gemini Wiki bin ich durchgegangen. Kein Erfolg.

-------------------------------------------------

USB Stick: Transcend JetFlash 64GB USB 3.1
OS 4.2.1r28-115-g20699-2018-10-02

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Robinson_uno: 03.12.2018 21:56.

03.12.2018 12:06 Robinson_uno is offline Send an Email to Robinson_uno Search for Posts by Robinson_uno Add Robinson_uno to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Hardware :::... » Dreambox und externer Plattenplatz (NAS, eSATA, USB) » Timeshift (USB)

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe