i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox und Images DM 7080HD :::... » Allgemeines zur DM7080HD » EPG Probleme » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page EPG Probleme
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
fixnix fixnix is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-13547.jpg

Registration Date: 03.05.2005
Which box: DM7080HD
External Storage: HDD; NAS; NFS
Which Image: Gemini
Origin: Österreich

EPG Probleme Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich habe in den letzten Tagen Probleme mit dem EPG. Es ist leider lückenhaft und das bleibt es auch wenn ich lange auf den Sendern wo kein EPG angezeigt wird stehen bleibe. Abhilfe schafft nur löschen oder zurücksetzen (per EPGrefresh) der epg.db. Ist ziemlich lästig denn ich will nicht ständig die epg.db löschen. Woran kann das liegen?
04.11.2018 12:02 fixnix is offline Send an Email to fixnix Search for Posts by fixnix Add fixnix to your Buddy List
fixnix fixnix is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-13547.jpg

Registration Date: 03.05.2005
Which box: DM7080HD
External Storage: HDD; NAS; NFS
Which Image: Gemini
Origin: Österreich

Thread Starter Thread Started by fixnix
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich denke ich weiß jetzt woran es liegt.
Bei mir ist der Ausschalt-Timer aktiviert so dass die Box nach festgelegter Zeit in den StandBy Modus geht. Offenbar speichert die Box das EPG nicht ordentlich und dadurch ist sie nach einschalten Fehlerhaft!
Ein paar mal versucht und reproduzierbar. Ist das ein Fehler vom Image?
07.11.2018 09:57 fixnix is offline Send an Email to fixnix Search for Posts by fixnix Add fixnix to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox und Images DM 7080HD :::... » Allgemeines zur DM7080HD » EPG Probleme

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe