i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » Containerformat bei recordings mit Dreambox 8000 » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Containerformat bei recordings mit Dreambox 8000
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Ruska Ruska is a male
Newbie

Registration Date: 06.08.2004
Which box: DM8000
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.0
Origin: Hessen

Containerformat bei recordings mit Dreambox 8000 Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Weiß vielleicht jemand mit welchem
Dateiformat
Container
Videcodec
recordings bei der Dreambox 8000 gespeichert werden ?

Ich möchte meine Aufzeichnungen von der Dreambox mittels miniDNLA auf einem Samsung Smart TV abspielen. Das klappt nur bedingt. Mein Problem ist, dass es sich um Aufzeichnungen von Sendungen (der BBC) mit englischem Untertitel handelt. Diese Untertitel werden auf dem Samsung TV nicht mit angezeigt. Sie sind aber vorhanden.
Wenn ich es richtig verstehe unterstützt mein Samsung TV folgendes
Dateiformat : ts
Container : VOB
Videocodec : MPEG2

Was liefert die Dreambox ?
Weiß das jemand ?
Danke
Gruß
Ruska

28.02.2016 08:42 Ruska is offline Send an Email to Ruska Search for Posts by Ruska Add Ruska to your Buddy List
JackDaniel JackDaniel is a male
V.I.P.*

images/avatars/avatar-19339.gif

Registration Date: 27.06.2004
Which box: DM520; DM800se; DM900; DM7020HD; DM8000; Goliath
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: PS3,Competition Pro,Dream-Tastatur,D VD-Kit,Qnap TS-439 Pro II,Teufel Theater 2,Onkyo TX-NR609,Pronto TSU9400
Which Image: CVS
Welcher Bildschirm: KDL-75W855C
Origin: @home.at

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Guckst Du hier ich gelobe besserung was die boardsuche betrifft

28.02.2016 09:15 JackDaniel is offline Send an Email to JackDaniel Homepage of JackDaniel Search for Posts by JackDaniel Add JackDaniel to your Buddy List
m0rphU m0rphU is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18676.png

Registration Date: 25.05.2007
Which box: DM920
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD; NAS
Which Image: Merlin
Origin: Karlsruhe

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

VOB ist übrigens ein Dateiformat, kein Container (https://de.wikipedia.org/wiki/VOB). Und VOB ist das Dateiformat von DVDs, die MPEG-PS als Container nutzen.

MPEG-PS ist fast dasselbe wie MPEG-TS, aber eben nur fast (siehe Wiki-Link von @JackDaniel).

Der Videocodec hängt vom Sender ab. I.d.R. sind SD-Sender in MPEG-2 und HD-Sender in MPEG-4/AVC (h.264).

Auf's Maul Kein Support per PN! Auf's Maul

28.02.2016 11:20 m0rphU is offline Search for Posts by m0rphU Add m0rphU to your Buddy List
Ruska Ruska is a male
Newbie

Registration Date: 06.08.2004
Which box: DM8000
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.0
Origin: Hessen

Thread Starter Thread Started by Ruska

Danke für die Antworten.
Habe eine andere Lösung gefunden. Mit Kodi.

Gruß
Ruska

29.02.2016 17:35 Ruska is offline Send an Email to Ruska Search for Posts by Ruska Add Ruska to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » Containerformat bei recordings mit Dreambox 8000

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe