i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » Nach GeminiNFS Dreambox startet nicht mehr » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Nach GeminiNFS Dreambox startet nicht mehr
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Herstl
User

Registration Date: 10.04.2013
Which box: DM7080HD
External Storage: HDD
Which Image: OE 2.2

Nach GeminiNFS Dreambox startet nicht mehr Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Meine Dreambox7020HD bleibt bei der Hälfte stehen. Muss ich neue Flashen oder geht es auch anders?
09.02.2016 11:18 Herstl is offline Send an Email to Herstl Search for Posts by Herstl Add Herstl to your Buddy List
LukaNoah LukaNoah is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19883.jpg

Registration Date: 20.12.2004
Which box: DM800SEv2; DM900; DM7080HD
External Storage: SD-Card; HDD; NAS
Which Image: DMM original
Welcher Bildschirm: Samsung UE65N8009
Origin: Thüringen

RE: Nach GeminiNFS Dreambox startet nicht mehr Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ohne Log kann man leider nicht helfen....

09.02.2016 11:31 LukaNoah is offline Send an Email to LukaNoah Homepage of LukaNoah Search for Posts by LukaNoah Add LukaNoah to your Buddy List
magnum1795 magnum1795 is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-2404.gif

Registration Date: 14.03.2004
Which box: DM800se; DM900; DM920; Vu+ (kein support)
External Storage: USB-Stick; HDD; NFS
Which accessories: Smargo, NAS DS414 24Tb, DS414 16 Tb, Onkyo TX-SR507, Harmony 900, Netgear NeoTV550, Nubert nuBox 381 Set
Which Image: DMM original; Merlin
Welcher Bildschirm: PANASONIC TH-50PZ800E
Origin: Deutschland

RE: Nach GeminiNFS Dreambox startet nicht mehr Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
Original von Herstl
Meine Dreambox7020HD bleibt bei der Hälfte stehen. Muss ich neue Flashen oder geht es auch anders?

mein Fahrzeug bleibt bei der Hälfte der Strecke stehen, muss ich Tanken oder gehts auch anders?

Man,man,man. Lass dir doch nicht alles aus der Nase ziehen und gib paar mehr Informationen Preis. Wie soll man denn dir dann helfen? Auch in deinen anderen Thread hast nichts weiter Preisgegeben als es ging ja schon mal. Kein Wort drüber was und wie du es eingestellt hast.

Also erst Informationen geben was alles gemacht/versucht wurde und ein Log wäre da auch nicht schlecht. Wie das erstellst findest du im Wiki.

ich bekomm zwar nicht alles mit, aber ich finde alles raus Augenzwinkern

09.02.2016 11:37 magnum1795 is offline Send an Email to magnum1795 Search for Posts by magnum1795 Add magnum1795 to your Buddy List
Herstl
User

Thread Starter Thread Started by Herstl
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich habe das plugin installiert. Gui neu gestartet und jetzt geht es nicht mehr.
Wo unter welchen Ordner ist NFS gespeichert?
Und wo finde ich die log datei
Wenn ich neu flashe wird die Festplatte nicht gelöscht oder?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Herstl: 09.02.2016 11:41.

09.02.2016 11:40 Herstl is offline Send an Email to Herstl Search for Posts by Herstl Add Herstl to your Buddy List
Herstl
User

Thread Starter Thread Started by Herstl
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

ich flashe einfach neu. Die festplatte wird nicht gelöscht wenn ich sie wieder einhänge oder?
09.02.2016 11:52 Herstl is offline Send an Email to Herstl Search for Posts by Herstl Add Herstl to your Buddy List
komisch komisch is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-15291.jpg

Registration Date: 26.11.2010
External Storage: NAS
Which Image: OE 2.5

Nur nicht initialisieren denn dann sind die Daten auf der HDD weg.
09.02.2016 12:59 komisch is offline Search for Posts by komisch Add komisch to your Buddy List
arcade99 arcade99 is a male
Fortgeschrittener

images/avatars/avatar-17560.png

Registration Date: 23.07.2008
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick
Which Image: siehe Signatur

So ein Problem hatte ich auch schon mehrfach. Bei mir hat sich das immer gezeigt, wenn die bootende Box keinen Netzwerkzugriff auf die Network Mounts hatte. Dann hat sie scheinbar versucht, eine Verbindung herzustellen und hat das nicht nach Zeitablauf abgebrochen.
13.02.2016 14:30 arcade99 is offline Search for Posts by arcade99 Add arcade99 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » Nach GeminiNFS Dreambox startet nicht mehr

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe