i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » GeminiBluetooth v0.16 » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (5): « first ... « previous 3 4 [5] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page GeminiBluetooth v0.16
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Schpountz Schpountz is a male
User

images/avatars/avatar-17120.gif

Registration Date: 24.05.2010
Which box: DM920
External Storage: USB-Stick
Which Image: OE 2.5
Origin: Algeria

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Please how can i use this plugin with a smartphone ? I have a Samsung Galaxy S4 and want to activate bluetooth with GeminiBluetooth.
Thak you

31.03.2014 14:35 Schpountz is offline Send an Email to Schpountz Search for Posts by Schpountz Add Schpountz to your Buddy List
Bschaar Bschaar is a male
Betatester

images/avatars/avatar-19522.gif

Registration Date: 23.01.2010
Which box: DM7080HD; DM8000
External Storage: USB-Stick; HDD
Which accessories: DVB-T tuner, Harmony 600, Syno DS414, netgear WNCE2001, netatmo + rain
Which Image: DMM original
Welcher Bildschirm: Samsung
Origin: Gent - Belgien

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

just pair the smartphone with the plugin (box)

Auch wenns nicht immer einfach ist: Always Look on The Bright Side of Life

KEIN support über PM ! / NO support over PM !

31.03.2014 20:11 Bschaar is offline Send an Email to Bschaar Search for Posts by Bschaar Add Bschaar to your Buddy List
User

i coudn't pair my smartphone with GeminiBluetooth. I activate bluetooth on my smartphone and form plugin GeminiBluetooth i do red button to serach but no device detected...

01.04.2014 20:32 Schpountz is offline Send an Email to Schpountz Search for Posts by Schpountz Add Schpountz to your Buddy List
netman
V.I.P.

images/avatars/avatar-18833.jpeg

Registration Date: 27.04.2007
Which box: DM500HD; DM800; DM900; DM7020HD; DM7025; DM7080HD; DM8000; Goliath
External Storage: NAS
Which Image: Gemini

Have you activated, that your device is "visible"?
01.04.2014 20:47 netman is offline Send an Email to netman Search for Posts by netman Add netman to your Buddy List
User

quote:
Original von netman
Have you activated, that your device is "visible"?

Yes i do that...but no result.
Bluetooth from my smartphone to my PC or another device work fine...but with GeminiBluetooth no.

02.04.2014 01:32 Schpountz is offline Send an Email to Schpountz Search for Posts by Schpountz Add Schpountz to your Buddy List
MrWanton
Newbie

Registration Date: 30.03.2013
Which box: DM800SEv2; DM7020HD
External Storage: NAS
Which Image: Merlin

Guten Morgen,
ich habe ein Problem mit meiner Apple BT Tastatur. Tastatur wird erkannt, in der DM7020HD auf deutsche Tastatur umgestellt, es funktionieren auch alle Zeichen nur die Backspace Taste hat keine Funktion. Könnt ihr mir da weiter helfen?
23.05.2014 08:34 MrWanton is offline Send an Email to MrWanton Search for Posts by MrWanton Add MrWanton to your Buddy List
emanuel emanuel is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-17351.gif

Registration Date: 17.10.2004
Which box: DM7080HD; DM8000
External Storage: USB-Stick; CF-Card; SD-Card; HDD
Which accessories: Hase, Internet
Welcher Bildschirm: BENQ GW2750
Origin: upper Bavaria

Das kann an der Tastatur liegen

Testen kannst das mit evtest (im telnet)
code:
1:
2:
3:
4:
root@dm8000 # opkg update && opkg install evtest
root@dm8000 # evtest /dev/input/event<NUMMER-des-DEVICES>

Plugins --> Sonne

Wir wollen uns für das Update bedanken!!

23.05.2014 11:05 emanuel is offline Send an Email to emanuel Homepage of emanuel Search for Posts by emanuel Add emanuel to your Buddy List
bernieM
Newbie

images/avatars/avatar-12476.gif

Registration Date: 17.09.2005
Which box: DM920; DM8000
External Storage: SD-Card; HDD

BT Apple Keyboard Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi
Ich habe ein Apple Keyboard an meiner 8000er Box installiert. es wird auch gefunden und ist gepairt. Im Gemini Bluetooth Plugin ist es gelb. Drücke ich eine Taste wird es grün. So weit so gut. Aber ich kann die Tastatur nicht benutzen. Muß ich irgendwo noch konfiguriren das die Box eine Tastatur benutzt? Ich kann da nichts finden. Unter System Eingabegeräte ist die Tastatur so nicht zu sehen.Nur zwei nicht identifizierbare HID Geräte mit Nummer und buchstaben.
Etwas ratlos - Bernd
05.06.2014 22:21 bernieM is offline Search for Posts by bernieM Add bernieM to your Buddy List
ToBerlin
Newbie

Registration Date: 02.11.2009
Which box: DM800se; DM7020HD
External Storage: USB-Stick; SSD
Which Image: OE 2.0

Musik an Dreambox streamen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,
wollte nochmal nach Ideen fragen, wie man die Dreambox als Empfänger von Bluetooth-Audio (A2DP?) nutzen könnte.

Wenn man in der /etc/bluetooth/audio.conf unter Enable "Source" einträgt, kann das Handy ja schonmal an die Streambox streamen.
Die Frage ist nur, wo der Stream dann ankommt und wie man den Ton in's HDMI-Kabel bekommt.

Geht da evtl. was über die alsa-Einstellungen?

Oder wäre es möglich, mit Hilfe des pulseaudio-Packets die Musik entsprechend umzuleiten?

Ich bin mir nur nicht sicher, ob der normale Fernsehton noch geht, wenn man Pulseaudio installiert (sofern es denn überhaupt Packete für oe2 gibt).

Jemand eine Idee?
06.06.2014 10:26 ToBerlin is offline Send an Email to ToBerlin Search for Posts by ToBerlin Add ToBerlin to your Buddy List
ratzelfatz ratzelfatz is a male
Newbie

images/avatars/avatar-13595.gif

Registration Date: 21.05.2008
Which box: DM8000
External Storage: USB-Stick; HDD; CIFS
Which accessories: s3 - cyanogenmod 4.3 + 4.4
Which Image: iCVS; OE 2.0; OoZooN
Welcher Bildschirm: sharp 22" FullHD + Beamer
Origin: schweiz

Fragezeichen RE: Stick (Hama) wird erkannt, aber Tastatur funktioniert nicht Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

@betonme

quote:

Ich hoffe ich habe nichts übersehn.

habe alles genauso gemacht, wie du beschrieben hast, k810 funktioniert kurz danach wunderbar bis zu dem moment, in dem ich auf eine der F1-F3-tasten drücke, oder die K810 abstelle, oder die dream neu starte.
danach krieg ich sie nicht mehr connected .. muss suchen und dann pairen:
1.permission deinied
2.authentication failed

müsste also jedes mal die prozedur über telnet ausführen

was könnte ich noch tun?

grüsse!

14.10.2014 10:07 ratzelfatz is offline Send an Email to ratzelfatz Search for Posts by ratzelfatz Add ratzelfatz to your Buddy List
NePheus
Newbie

Registration Date: 08.07.2010
Which box: DM820
External Storage: HDD
Which Image: OoZooN

Bei mir funktioniert auch die Backspace, Entfernen und Cursor Tasten nicht. Habe dazu hier schon ein Thread erstellt: https://www.dream-multimedia-tv.de/board...&threadID=20071
Vielleicht gibt es dazu ja noch eine Lösung?
28.05.2015 21:33 NePheus is offline Send an Email to NePheus Search for Posts by NePheus Add NePheus to your Buddy List
NePheus
Newbie

Registration Date: 08.07.2010
Which box: DM820
External Storage: HDD
Which Image: OoZooN

Mir ist aufgefallen, dass die Tastatur als "Typ: Maus" in der Hardwareverwaltung vom BluePanel aufgelistet wird. Ich habe das Gefühl das Problem hängt damit zusammen. Liegt das daran, dass das Plugin die Tastatur falsch erkennt, oder kann man das selbst noch beeinflussen?
19.09.2015 11:06 NePheus is offline Send an Email to NePheus Search for Posts by NePheus Add NePheus to your Buddy List
Pages (5): « first ... « previous 3 4 [5] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » GeminiBluetooth v0.16

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe