i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » geminipptpvpn values could not be written » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page geminipptpvpn values could not be written
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Vilsa
User

Registration Date: 02.07.2005
Which box: DM 7020S; DM 8000HD
External Storage: USB-Stick
Which Image: iCVS

geminipptpvpn values could not be written Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi Leute,

ich möchte eine Verbindung per PPTP einrichten. Leider ist Openvpn keine Option, da dieses Protokoll nicht unterstützt wird.
Ich habe mir das Plugin über den Feed installiert und wollte nun meine Userdaten eingeben. Wenn ich das nun durchführe, kann ich dieses leider nicht abspeichern. Es kommt beim Abspeichern die Meldung “values could not be written“
Ich sehe jetzt meinen Usernamen und das PW in der Datei /etc/ppp/chap-secrets

code:
1:
myusername	pptp	mypassword	*

Leider war es das dann aber auch schon. Kann mir bitte einer helfen und mir mitteilen, wie ich das ans Laufen bekomme?
Wo trage ich meine Server IP, den Username und das PW ein, so dass ich diese dann auch im Menü sehen kann?
Wie starte ich dann die Verbindung?

Danke für jede Hilfe

30.12.2014 08:15 Vilsa is offline Send an Email to Vilsa Search for Posts by Vilsa Add Vilsa to your Buddy List
Micha_123 Micha_123 is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-19843.jpg

Registration Date: 27.11.2004
Which box: siehe Signatur
External Storage: siehe Signatur
Which Image: siehe Signatur
Welcher Bildschirm: 55" LED TV
Origin: Niederlande

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

ja das gleiche problem hatte ich auch,

da ich aber 3 router zu hause habe, machen 2 als VPN gateways und mit iptables auf den boxen habe ich dann geloest was ich noetig hatte.

NC+ HD
Sky Germany HD
30.12.2014 12:17 Micha_123 is offline Send an Email to Micha_123 Search for Posts by Micha_123 Add Micha_123 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » geminipptpvpn values could not be written

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe