i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Hardware :::... » TV Geräte (QLED, OLED, LCD, Plasma, Röhre & co) » DM800 mit DVI anschluss an Panasonic Problem » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page DM800 mit DVI anschluss an Panasonic Problem
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
frenzk frenzk is a male
Newbie

Registration Date: 09.01.2009
Which box: DM 500S
External Storage: HDD
Which Image: Gemini

DM800 mit DVI anschluss an Panasonic Problem Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Leute,

Habe folgendes problem.
Mein neuer Panasonic LED Fernseher scheint sich nicht mit der Dreambox zu vertragen??

Schliesse ich di Box über SCART an den TV an gibt es , ausser der schlechten Bildqualität, kein Problem.
Schliesse ich die Box aber über ein DVI-HDMI Kabel an scheints auch zu funktionieren, aber das TV Gerät schaltet einfach nach einigen Minuten aus.
Also nicht richtig aus, so als wäre ich die Box ausgeschaltet, dieses Bild bekomme ich.
(LED von TV grün und oben links steht HDMI 1)
TV aus und wieder an dan läufts wieder bis zum nächsten mal.(Länger als eine Stunde ist er noch nie gelaufen)

Habe alle möglichen Einstellungen an Box und TV ausprobiert ohne Resultat :-(

Hat jemand einen guten Rat für mich?

Danke
25.11.2014 14:53 frenzk is offline Send an Email to frenzk Search for Posts by frenzk Add frenzk to your Buddy List
netman
V.I.P.

images/avatars/avatar-18833.jpeg

Registration Date: 27.04.2007
Which box: DM500HD; DM800; DM900; DM7020HD; DM7025; DM7080HD; DM8000; Goliath
External Storage: NAS

RE: DM800 mit DVI anschluss an Panasonic Problem Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Aktuelles Image auf der Dreambox?
25.11.2014 17:23 netman is offline Send an Email to netman Search for Posts by netman Add netman to your Buddy List
frenzk frenzk is a male
Newbie

Thread Starter Thread Started by frenzk
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Nein glaube nicht.
Muss noch ein ältres sein
25.11.2014 17:53 frenzk is offline Send an Email to frenzk Search for Posts by frenzk Add frenzk to your Buddy List
netman
V.I.P.

images/avatars/avatar-18833.jpeg

Registration Date: 27.04.2007
Which box: DM500HD; DM800; DM900; DM7020HD; DM7025; DM7080HD; DM8000; Goliath
External Storage: NAS

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Da gab es nämlich mal Probleme mit dem Handshake. Deshalb am besten mit einem
neuen Image probieren.
25.11.2014 18:15 netman is offline Send an Email to netman Search for Posts by netman Add netman to your Buddy List
frenzk frenzk is a male
Newbie

Thread Starter Thread Started by frenzk

Danke für die Antwort.
Werde das probieren
26.11.2014 08:14 frenzk is offline Send an Email to frenzk Search for Posts by frenzk Add frenzk to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Hardware :::... » TV Geräte (QLED, OLED, LCD, Plasma, Röhre & co) » DM800 mit DVI anschluss an Panasonic Problem

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe