i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » DM800 HD PVR geminiopenvpn problem » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page DM800 HD PVR geminiopenvpn problem
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
irishmale
Newbie

Registration Date: 08.01.2012
Which box: DM800; DM8000
External Storage: keine
Which accessories: 2TB interne festplatte, NAS 2TB, Eingebaute DVD drive
Which Image: iCVS; OE 2.0
Origin: Ireland

DM800 HD PVR geminiopenvpn problem Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hey,
hab fast die ganze nacht gesucht und nix gefunden...........mein problem ist mehrmals im forum angesprochen aber keine lösung steht jedenwoe das ich sehn kann.

Ich hab die neueste image von Dreamboxupdate genommen....geflasht....GP3 installiert und versuch gemini-openvpn zu installieren. tun module ist installiert aber ich finde kein kernel-module-bridge und daher kann ich openvpn nicht installieren.

Mein frage.....gibt es eine lösung fur diese problem oder ein workaround???

Sorry for my German...
14.07.2013 12:23 irishmale is offline Send an Email to irishmale Search for Posts by irishmale Add irishmale to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

RE: DM800 HD PVR geminiopenvpn problem Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ja das gibt es nicht auf dem Feed.
Du könntest aber ohne das Plugin, openvpn einrichten.

Z.B. ein geroutetes und das alles manuell einrichten.

14.07.2013 13:27 mfgeg is offline Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
strikerd
Newbie

Registration Date: 01.12.2013
Which box: DM800se
External Storage: keine
Which Image: OoZooN

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

sorry, dass ich das Ding hier wieder hervorhole, aber ich habe das gleiche Problem:
Bei der Installation wird "kernel-module-bridge" verlangt und ich habe keine Ahnung, wo ich das her bekommen kann.

Hat jmd. eine Idee?

Grüße
03.12.2013 14:25 strikerd is offline Send an Email to strikerd Search for Posts by strikerd Add strikerd to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » DM800 HD PVR geminiopenvpn problem

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe