i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Plugins (Enigma2) » [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.) » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (7): « first ... « previous 5 6 [7] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.)
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
santschi santschi is a male
User

images/avatars/avatar-2334.gif

Registration Date: 03.08.2009
Which box: DM800 HD se; DM7020 HD
External Storage: NFS
Which accessories: 500GB HDD intern
Which Image: OE 2.0; Merlin
Welcher Bildschirm: Philips 46pfl9704h
Origin: CH

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Danke corequad

leider gibt es auf meiner c-300 diese optionen gar nicht...
Egal, das war eh nur so zum testen. Dream und Popcornhour befinden sich bei mier eh im gleichen Raum am gleichen TV.

gruss Santschi
19.08.2012 12:10 santschi is offline Send an Email to santschi Search for Posts by santschi Add santschi to your Buddy List
corequad corequad is a male
Newbie

Registration Date: 18.08.2012
Which box: DM800 HD PVR
External Storage: keine
Which accessories: DM 800HD
Which Image: siehe Signatur
Welcher Bildschirm: LCD
Origin: Germany

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,habe gerade gelesen das es bei der c300 kein webservices gibt ist ja blöde.

Du must ein HTML file erstellen und da die adresse eingeben http://DEINE-dreambox-ip/web-data/streampage

Bitte Achte drauf das keine authentifizierung aktiv ist (dreambox)

Wer cool wen du das mal testest ob das http stream bei der c300 geht.

An die dreambox freaks,ist es möglich den port 8001 auf der dreambox zu ändern ?

http://192.168.2.xxx:8001/1:0:19:283D:3FB:1:C00000:0:0:0:

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by corequad: 19.08.2012 23:37.

19.08.2012 23:21 corequad is offline Send an Email to corequad Search for Posts by corequad Add corequad to your Buddy List
raini raini is a male
Newbie

Registration Date: 19.07.2008
Which box: DM500+; DM7025+; DM7080HD; DM8000
Which Image: Gemini; iCVS; OE 2.2; Merlin
Origin: NL

Streamen zum Xtreamer Prodigy Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hello,
Does anybody have experience with the Streampage and the Xtreamer Prodigy? On the local browser-app I get an error-message and in Android-mode the box tries to save the stream to a file but seems not to understand that I want to watch the stream.

Many thanks!
Raini

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by raini: 23.02.2013 23:39.

28.11.2012 16:41 raini is offline Send an Email to raini Search for Posts by raini Add raini to your Buddy List
Eiji
Newbie

Registration Date: 10.11.2012
Which box: DM800se
External Storage: HDD
Which Image: OE 1.6

When I use this program to generate stream page, all IPs in links are 0.0.0.0.

My Dreambox IP is 192.168.0.3.Why are generated htmls got IP of 0.0.0.0?

Picons also not working. I have them installed at media/usb/picon/

I am using OpenPLI beta 2.1 on sim 2.10 Dreambox 800SE.

Please help me fix this as I want to watch Dreambox on PS3.

Thanks

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Eiji: 21.12.2012 06:03.

21.12.2012 06:00 Eiji is offline Send an Email to Eiji Search for Posts by Eiji Add Eiji to your Buddy List
jupppo
Newbie

Registration Date: 21.03.2011
Which box: DM 8000HD
External Storage: NFS
Which Image: Gemini

Hey Guys,

can someone post that plugin again? Webpage isn't working anymore (yes, I removed the dot) and the dev hasn't been here for 2 years.

Ty
24.01.2013 09:41 jupppo is offline Send an Email to jupppo Search for Posts by jupppo Add jupppo to your Buddy List
pacha2
Newbie

Registration Date: 29.04.2012
Which box: DM 800S
External Storage: HDD
Which Image: eigenes Image

The page streamweb page plugin works for me. But I currently have no picons.

If you are running OpenWebIf it needs a slight tweak to the webdata. I have mine pointed to the path below.

webdata = "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/public/css/pch/"

The ip address comes from the etho0 interface. So you should have that configured. If not you will need to edit the python script from the plugin in the path below.

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/StreamWebPage

I have uploaded the plugin here.

https://dl.dropbox.com/u/4095600/enigma2....0.3-r3_all.ipk

I hope this helps.
26.03.2013 23:30 pacha2 is offline Send an Email to pacha2 Search for Posts by pacha2 Add pacha2 to your Buddy List
NoTechi
Newbie

Registration Date: 11.05.2012
Which box: keine
Which Image: Sonstige

Fragezeichen Nice tool! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,

just wanted to say thx to this nice tool! smile

NoTechi

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by NoTechi: 07.04.2013 23:35.

07.04.2013 23:32 NoTechi is offline Send an Email to NoTechi Search for Posts by NoTechi Add NoTechi to your Buddy List
Nobody28
V.I.P.

Registration Date: 11.01.2012
Which box: andere
External Storage: CIFS

Ich habe mir erlaubt, das Plugin mal auf OpenWebIf zum Laufen zu bringen und ein IPK daraus zu bauen. Danke für die helfenden Beiträge hier im Thread.

Viel Spaß damit.

Attachments:
unknown enigma2-plugin-extensions-streamwebpage_ 0.0.4.1_all.ipk (93.41 KB, 111 downloads)
jpg Plugin.jpg (180 KB, 435 downloads)
jpg Config.jpg (96.26 KB, 418 downloads)
jpg Screenshot.jpg (224.30 KB, 441 downloads)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Nobody28: 02.05.2013 08:38.

02.05.2013 08:11 Nobody28 is offline Send an Email to Nobody28 Homepage of Nobody28 Search for Posts by Nobody28 Add Nobody28 to your Buddy List
Lex_luthor
Newbie

Registration Date: 15.11.2006
Which box: DM500HD
External Storage: NAS

@ Nobody28

Ich bin auf der Suche nach Streaming über DLNA auf deiner Plugin gestoßen.

Wenn ich fragen darf: Lässt sich dieser Plugin auch für andere Images verwenden?

Ich benutze Dreambox DM 500 HD mit OpenPli 3.0.

Ich hoffe nicht sofort gelbe Karte oder sogar rote Karte zu bekommen rotes Gesicht
07.05.2013 19:41 Lex_luthor is offline Send an Email to Lex_luthor Search for Posts by Lex_luthor Add Lex_luthor to your Buddy List
Nobody28
V.I.P.

Registration Date: 11.01.2012
Which box: andere
External Storage: CIFS

@Lex_luthor,

das ist nicht mein Plugin.... die Ehre gebürt mir nicht... ich habe es nur für OpenWebIf lauffähig gemacht.

Getestet habe ich das Plugin auf openATV 3.0 und openMips 2.0

Probiere es einfach mal aus.... kannst es ja ggf. wieder löschen!

Viel Spaß damit!

07.05.2013 19:44 Nobody28 is offline Send an Email to Nobody28 Homepage of Nobody28 Search for Posts by Nobody28 Add Nobody28 to your Buddy List
Lex_luthor
Newbie

Registration Date: 15.11.2006
Which box: DM500HD
External Storage: NAS

Werde ich tun.

Danke für die schnelle Antwort.

MfG
07.05.2013 19:48 Lex_luthor is offline Send an Email to Lex_luthor Search for Posts by Lex_luthor Add Lex_luthor to your Buddy List
Pages (7): « first ... « previous 5 6 [7] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Plugins (Enigma2) » [v0.03] Stream Web Page generator plugin (for browser / Popcorn Hour etc.)

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe