i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » Gemini Webcam » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Gemini Webcam
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Waltxx Waltxx is a male
Dreambox König

images/avatars/avatar-18483.png

Registration Date: 08.09.2009
Which box: DM920
External Storage: SD-Card; HDD
Which accessories: Samsung 105P
Which Image: siehe Signatur
Welcher Bildschirm: LG 65 OLED B6D
Origin: BW

Gemini Webcam Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

a) Um meine Webcam-Sammlung übersichtlicher zu machen, möchte ich eigene JPG-Bilder (keine webcams!) auf die Dream [z.B. nach /etc/enigma2] laden und auch über die Gemini-Webcam aufrufen können.
Eigene Tests mit:
<cam>
<name>Übersicht xyz</name>
<url>http:/192.168.2.100/etc/enigma2/xyz.jpg</url>
</cam>
192.168.2.100 ist meine dream
rufen das Bild nicht auf, wie muß ich das richtig machen?
[Andere jpg-Bilder, die keine Webcams sind, lassen sich aus dem Web aufrufen.]

b) Bei der Gemini Webcam kann ich nicht die Webcams fortlaufend mit der 'rechts-Taste' durchzappen. Nach jeder angesehenen Webcam muß man wieder mit >Exit< heraus und die nächste Webcam anwählen. Die Möglichkeit des Durchzappens wäre sehr elegant.

Danke - Waltxx

22.09.2012 09:48 Waltxx is offline Search for Posts by Waltxx Add Waltxx to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 Plugins » Gemini Webcam

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe