i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM 500HD :::... » Allgemeines zur DM500HD » Festplatte an der 500er » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Festplatte an der 500er
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
dedalus29
Newbie

Registration Date: 17.08.2010
Which box: DM500HD
External Storage: HDD
Which Image: Merlin

Festplatte an der 500er Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi Leute,
noch ein Versuch.
Ich will die ESATA Festplatte ins Netzwerk einbinden um mit dem Windows-Rechner drauf zuzugreifen. Ich kann mit FTP auf die Festplatte zugreifen, aber im Windows Rechner unter Netzwerk bekomme ich nur den Pfad DM500 / harddisk / usr / lib / opkg / info angezeigt, und da ist natürlich nichts drin.

Box ist als UPnP Server eingestellt.
Geht es gar nicht die externe Festplatte als so ne Art NTS-Server laufen zu lassen?

Wäre nett wenn jemand helfen könnte.
Danke
06.05.2012 13:49 dedalus29 is offline Send an Email to dedalus29 Search for Posts by dedalus29 Add dedalus29 to your Buddy List
schnurzelpurzel
V.I.P.

images/avatars/avatar-2345.gif

Registration Date: 04.02.2008
Which box: DM 600PVR-C; DM 8000HD
External Storage: HDD; CF; NFS
Which accessories: ne menge
Which Image: Gemini; DMM original
Welcher Bildschirm: en schawatzen bildschirm habsc
Origin: Saarland (dem Land der Denker und Schwenker)

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

samba server installieren, dann sollte es gehen
06.05.2012 13:52 schnurzelpurzel is offline Search for Posts by schnurzelpurzel Add schnurzelpurzel to your Buddy List
dedalus29
Newbie

Registration Date: 17.08.2010
Which box: DM500HD
External Storage: HDD
Which Image: Merlin

Thread Starter Thread Started by dedalus29
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi Schnurzelpurzel,
Samba läuft - ich komme ja auf die 500er drauf, auch an die angeschlossene Festplatte (über Ftp) , nur eben nicht wenn ich die externe Festplatte ins Netzwerk einbinden möchte.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by dedalus29: 06.05.2012 14:56.

06.05.2012 14:56 dedalus29 is offline Send an Email to dedalus29 Search for Posts by dedalus29 Add dedalus29 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - Support für ältere Dreambox Modelle :::... » ...::: Dreambox und Images DM 500HD :::... » Allgemeines zur DM500HD » Festplatte an der 500er

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe