i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM7025/7025+ » DB flashen welche vorgehensweise ? » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page DB flashen welche vorgehensweise ?
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
simpson74
Newbie

Registration Date: 09.06.2006
Which box: DM7025+
External Storage: USB-Stick; HDD
Which Image: Gemini

Fragezeichen DB flashen welche vorgehensweise ? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo, ich bin mit dem geflashe schon etwas raus.
Ich möchte meine 7025 mit bootloader #51 mit Gemini3 versehen.
Nun habe ich dazu aber ein paar fragen, die bisher die suche und einträge im Wiki nicht aufzeigen konnten.
Mir fehlt z.Zt noch das grundsätzliche Verständnis zum flashen. Wie erfahre ich genau, welche originalsoftwareversion ich habe und welche version ich aufspielen muss, damit ich zum "wizard" von Gemini3 komme ?
Unlängst beim update habe ich gesehen, das von dreamboxupdate.com die 1.5er genommen wurde. Es gibt dort auch den 1.6er Bereich, kann ich dort ein image nehmen und nach Anleitung des Herstellers flashen ? ( http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-702...r-einen-browser )
Nachdem nun die neuste Version drauf ist, kann ich dann nun mit dieser heir weiter machen :
http://wiki.blue-panel.com/index.php/Gem...f%C3%BCr_Dummys
Ist das von der vorgehensweise so richtig ?

09.04.2012 11:41 simpson74 is offline Send an Email to simpson74 Search for Posts by simpson74 Add simpson74 to your Buddy List
kodo kodo is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-18184.jpg

Registration Date: 04.08.2004
Which box: DM500; DM600; D-Box; andere
External Storage: keine
Which accessories: Atemio Nemesis, Atemio 6100, Coolstream Neo² Cable, Octagon SF-1028P@TitanNit
Which Image: Gemini; PLi; Sonstige
Welcher Bildschirm: Toshiba 50L4363D
Origin: Ruhrpott

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ja smile

09.04.2012 11:42 kodo is offline Search for Posts by kodo Add kodo to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

RE: DB flashen welche vorgehensweise ? Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Und hier auch noch lesen, wegen der 7025.
Sonst hast du nicht so viel Freude.

http://wiki.blue-panel.com/index.php/GP3...llation#Wichtig

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by mfgeg: 09.04.2012 11:44.

09.04.2012 11:44 mfgeg is offline Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 2 :::... » The Gemini Project DM7025/7025+ » DB flashen welche vorgehensweise ?

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe