i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » The Gemini Project 4.70 DM600PVR » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Pages (5): « first ... « previous 3 4 [5] Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page The Gemini Project 4.70 DM600PVR
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
mr_big
Newbie

Registration Date: 03.03.2006
Which box: DM 7000S
External Storage: HDD
Which Image: Gemini

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Thanks
29.06.2010 09:38 mr_big is offline Send an Email to mr_big Search for Posts by mr_big Add mr_big to your Buddy List
dookilooki
Newbie

Registration Date: 20.09.2008
Which box: DM 600PVR-S

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

how can i download?
16.07.2010 11:42 dookilooki is offline Send an Email to dookilooki Search for Posts by dookilooki Add dookilooki to your Buddy List
zbigzbig20 zbigzbig20 is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-16683.gif

Registration Date: 01.08.2005
Which box: DM920
External Storage: USB-Stick
Which accessories: PS4
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: LG 4K 43UJ701V
Origin: London

@dookilooki, Here...

Attachment:
jpg Przechwytywanie.jpg (29 KB, 1,600 downloads)
16.07.2010 11:51 zbigzbig20 is offline Send an Email to zbigzbig20 Search for Posts by zbigzbig20 Add zbigzbig20 to your Buddy List View the MSN Profile for zbigzbig20
ricochez ricochez is a male
Newbie

Registration Date: 14.11.2009
Which box: DM 600PVR-C
External Storage: NFS
Which Image: IHAD

alter/neuer Bug Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen,

auch von meiner Seite aus vielen Dank für das neue Image. Leider bin ich jedoch über einen (bekannten?) Bug gestolpert, welcher die Direktaufnahme auf ein NFS Share (Hanewin NFS Server) behindert.

Die export Datei des Hanewin Servers schaut wie folgt aus:

f:\test -public -name:test

Anschließend habe ich den NFS Server neu gestartet und auf der DM600 den NFS Share wie folgt gemountet:

mount -t nfs -o rw,tcp,rsize=32768,wsize=32768 192.168.0.1:/test /mnt/hdd

Programmiere ich nun eine Aufnahme, scheint diese auch zu starten, d.h. es wird sowohl eine .ts als auch .eit Datei auf dem NFS Share angelegt. Logge ich mich während der Aufnahme auf die DM600 und wechsele in das Zielverzeichnis, schaut das ganze so aus:

code:
1:
2:
3:
4:
-r-xr-xr-x 1 root root 37738368 Jun 22 17:58 10-06-28 - ZDF - Nachrichten.ts
-rwxr-xr-x 1 root root 4096 Jun 22 17:58 10-06-22 - ZDF - Nachrichten.eit

Aus DM Sicht scheint also die Aufnahme zu laufen.Werfe ich während der Ausnahme einen Blick in den XP Zielordner, so sehe ich lediglich, dass zwei Dateien angelegt worden sind. Die .eit Datei mit 4k und eine scheinbar leer bleibende .ts Datei. Ist die Aufnahme beendet, verändert sich aus DM600 Sicht das ganze dann so:

code:
1:
2:
3:
4:
-r-xr-xr-x 1 root root 0 Jun 22 17:58 10-06-22 - ZDF - Nachrichten.ts
-rwxr-xr-x 1 root root 4096 Jun 22 17:58 10-06-22 - ZDF - Nachrichten.eit

Aus XP Sicht bleibt alles so wie es ist, d.h. die .ts Datei ist weiterhin 0 Byte groß. Allerdings beinhaltet die .eit Datei tatsächlich Daten.

Meines Kenntnisstandes sind auch andere NFS Server von diesem Problem betroffen ( z.B. FreeNFS Server). Ich nehme mal an, dass das ein oder NAS ebenfalls Probleme bereitet, je nach dem wie RFC Konform die dazugehörige Software geschrieben worden ist.
28.07.2010 12:48 ricochez is offline Send an Email to ricochez Search for Posts by ricochez Add ricochez to your Buddy List
weswes88 weswes88 is a male
Newbie

Registration Date: 29.01.2009
Which box: DM 600PVR-T
External Storage: USB-Stick
Which accessories: asdas
Welcher Bildschirm: asdasd
Origin: asdasdas

i have dreambox 600 without hard disk
can i install this image on it without hard disk >>

And I don't now How I Download it ??
THxxxxxxxxxxx

30.07.2010 13:41 weswes88 is offline Send an Email to weswes88 Homepage of weswes88 Search for Posts by weswes88 Add weswes88 to your Buddy List AIM Screen Name of weswes88: asdasdasd YIM Account Name of weswes88: asdas View the MSN Profile for weswes88
Slacky Slacky is a male
User

images/avatars/avatar-4886.jpg

Registration Date: 25.11.2005
Which box: keine Angabe
External Storage: keine
Which Image: Merlin
Welcher Bildschirm: Panasonic TX-P42S10E
Origin: Österreich

Zitat:
Original von weswes88
i have dreambox 600 without hard disk
can i install this image on it without hard disk >>

And I don't now How I Download it ??
THxxxxxxxxxxx

Yes, you can it install into the flash.

You can download here:
Database

30.07.2010 13:48 Slacky is offline Send an Email to Slacky Search for Posts by Slacky Add Slacky to your Buddy List
omba omba is a male
Newbie

Registration Date: 20.08.2010
Which box: DM 500+S
External Storage: CIFS

Dank für das neue Image HURRA
20.08.2010 09:12 omba is offline Send an Email to omba Search for Posts by omba Add omba to your Buddy List
miroklose
Newbie

Registration Date: 17.05.2009
Which box: DM 600PVR-S; D-Box
Which Image: Sonstige

Halo zusammen,

habe auch die Dream 600 mit dem 4.70 Image.

Nun habe ich aber eine Frage bezüglich der Text Taste.
Wenn ich diese drücke erhalte ich am unteren Bildschirm zwar die Anzeige mit den rot, grün, gelb und blauen Buttons, aber sonst auch nichts. Also oben rechts ist auf der breite des unteren blauen Feldes ein leicht schwarz-grünes Feld aber mehr nicht.

In einen funktionierenden Teletext komme ich nur über das Blue-Panel > Plugins > Teletext

Gibt es denn eine Möglichkeit den Text auch direkt über die Text Taste zu erhalten?

OK Problem schon gelöst

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by miroklose: 31.01.2011 22:09.

31.01.2011 22:04 miroklose is offline Send an Email to miroklose Search for Posts by miroklose Add miroklose to your Buddy List
canakan
Newbie

Registration Date: 07.04.2011

thank you perfect
07.04.2011 16:31 canakan is offline Send an Email to canakan Search for Posts by canakan Add canakan to your Buddy List
mordu_sat
Newbie

Registration Date: 21.05.2011
External Storage: NFS

thanks
21.05.2011 11:49 mordu_sat is offline Send an Email to mordu_sat Search for Posts by mordu_sat Add mordu_sat to your Buddy List
Basi84 Basi84 is a male
Newbie

images/avatars/avatar-86.gif

Registration Date: 05.06.2010
Which box: DM 600PVR-C
Welcher Bildschirm: Toshiba 40" Full HD

Zitat:
Original von miroklose
Halo zusammen,

habe auch die Dream 600 mit dem 4.70 Image.

Nun habe ich aber eine Frage bezüglich der Text Taste.
Wenn ich diese drücke erhalte ich am unteren Bildschirm zwar die Anzeige mit den rot, grün, gelb und blauen Buttons, aber sonst auch nichts. Also oben rechts ist auf der breite des unteren blauen Feldes ein leicht schwarz-grünes Feld aber mehr nicht.

In einen funktionierenden Teletext komme ich nur über das Blue-Panel > Plugins > Teletext

Gibt es denn eine Möglichkeit den Text auch direkt über die Text Taste zu erhalten?

OK Problem schon gelöst

Ich habe genau das gleiche Problem, wie hast du es gelöst?

11.07.2011 20:56 Basi84 is offline Send an Email to Basi84 Search for Posts by Basi84 Add Basi84 to your Buddy List Add Basi84 to your Contact List
Verkabelt Verkabelt is a male
Experte

images/avatars/avatar-81.jpg

Registration Date: 28.11.2007
Which box: DM 7025+CC; DM 7020HD; DM 8000HD
Which Image: Gemini; iCVS
Origin: Schwalbach/TS. (Rhein-Main-Gebiet)

Wer sucht, der findet. Augenzwinkern

Videotext ohne Funktion

NAS: Synology DS 214+, 6 TByte

Defekt: DM 7020 HD v2, DVB-C/C, DMM experimental (OE 2.0) + GP3.2
11.07.2011 22:02 Verkabelt is offline Homepage of Verkabelt Search for Posts by Verkabelt Add Verkabelt to your Buddy List Add Verkabelt to your Contact List
Pages (5): « first ... « previous 3 4 [5] Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project :::... » The Gemini Project DM600PVR » The Gemini Project 4.70 DM600PVR

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe