i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » (gelöst) EITitor und NAS » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page (gelöst) EITitor und NAS
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Ned_X Ned_X is a male
Newbie

images/avatars/avatar-14168.jpg

Registration Date: 19.03.2008
Which box: DM 7025+SS
External Storage: USB-Stick
Which Image: Gemini

(gelöst) EITitor und NAS Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Guten Morgen,
ich habe eine 7025+ und ein Qnap TS-219P.

Von der 7025+ habe ich erfolgreich auf ein Videoverzeichnis auf der Qnap gemounted und auch einen Bookmark auf das Videoverzeichnis gesetzt.
So weit so gut!

Ich möchte jetzt mit EITitor direkt auf dem NAS die EIT-Einträge von meinen Aufnahmen bearbeiten.
Wenn ich ein neues Profil anlegen möchte und als Aufnahmeverzeichnis /net/VideoZentrum/ eingebe, dann bekomme ich beim FTP-Test nur eine Fehlermeldung, siehe Bild EDITitor.

Mit dem DCC kann ich auf /net/VideoZentrum/ zugreifen, siehe Bild DCC.

Habt ihr einen Tipp für mich, wie ich mit EITitor auf mein NAS Verzeichnis zugreifen kann?

Danke im Voraus
Ned_X

Attachments:
jpg EITitor.jpg (56 KB, 206 downloads)
jpg DCC.jpg (15.30 KB, 176 downloads)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ned_X: 08.10.2010 16:06.

07.10.2010 08:47 Ned_X is offline Send an Email to Ned_X Search for Posts by Ned_X Add Ned_X to your Buddy List
Trial
V.I.P.

Registration Date: 20.04.2004
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; HDD; NAS; NFS
Which accessories: 80GB, 250GB, 500GB, 1TB, 4GB CF
Which Image: OE 2.0; PLi; Sonstige
Welcher Bildschirm: 2*LCD+LED

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi,
Du solltest die Zugangsdaten für dein NAS und nicht für die Dream angeben oder /media/net/Videozentrum als Pfad angeben.

ciao

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Trial: 07.10.2010 10:00.

07.10.2010 09:59 Trial is offline Send an Email to Trial Search for Posts by Trial Add Trial to your Buddy List
Ned_X Ned_X is a male
Newbie

images/avatars/avatar-14168.jpg

Registration Date: 19.03.2008
Which box: DM 7025+SS
External Storage: USB-Stick
Which Image: Gemini

Thread Starter Thread Started by Ned_X
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi Trial,
danke für den Tipp, mit dem Zusatz /media/ funktionierts.

Bei dem orginalen Link auf die interne Festplatte war dieser Zusatz nicht mit angegeben, daher hatte ich ihn für die NAS Verkünpfung nicht angegeben.

Gruß
Jürgen

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ned_X: 16.10.2010 12:20.

08.10.2010 16:05 Ned_X is offline Send an Email to Ned_X Search for Posts by Ned_X Add Ned_X to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » (gelöst) EITitor und NAS

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe