i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Software allgemein » Enigma 1 und Enigma 2 » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Enigma 1 und Enigma 2
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
alberto53 alberto53 is a male
User

images/avatars/avatar-2377.gif

Registration Date: 07.05.2004
Which box: DM 7020S
External Storage: HDD
Which Image: Gemini
Welcher Bildschirm: LCD
Origin: NL

Enigma 1 und Enigma 2 Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,
Ich habe mal fur ein Freund gestern eine DB 800 C geflasht und möchte mal was fragen,da ich mit den gedanken rumspiele auch eine aber fur Sat zu kaufen.
Kann es sein,dass dass Booten bei Enigma 2 viel länger dauert als bei Enigma 1 ?
Kam mir so vor,da ich eine 7000 und 7020er besitze.
Wozu hat man Enigma 2 ?
Gibt es vorteile oder warum Enigma 2?
Kann man damit mehr Hobbyen ?
Sind die HD Rec von ABCOM (IP-Box)oder Octagon auch Enigma 2 und zu vergleichen mit Dream ?

Danke fur antw

alberto53

Guten Morgen
25.10.2008 12:46 alberto53 is offline Send an Email to alberto53 Search for Posts by alberto53 Add alberto53 to your Buddy List View the MSN Profile for alberto53
gutemine
unregistered
RE: Enigma 1 und Enigma 2 Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ja das boote länger und für den rest gibts schon REICHLICH Threads zum lesen:

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/search.php
25.10.2008 12:47
Shrek85 Shrek85 is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-13341.png

Registration Date: 26.07.2007
External Storage: HDD; NFS; CIFS
Which accessories: Buffalo Linkstation Live 500 GB
Which Image: Gemini
Welcher Bildschirm: Panasonic Plasma TH 42 PZ 80 E
Origin: Bayern - Allgäu

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Alberto, E1 und E2 vergleiche wurden hier im Forum schon oft gemacht, kannst dich ja mal auf die Suche machen! smile

Zu den anderen Boxen kann ich dir leider nix sagen, einmal Dream immer Dream!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Shrek85: 25.10.2008 12:50.

25.10.2008 12:49 Shrek85 is offline Homepage of Shrek85 Search for Posts by Shrek85 Add Shrek85 to your Buddy List
whopper whopper is a male
Dreambox König

images/avatars/avatar-2344.gif

Registration Date: 31.07.2005
Which box: DM 8000HD
External Storage: HDD
Which Image: Merlin
Welcher Bildschirm: Samsung Plasma c6970
Origin: Bayern

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Enigma 2 ist halt einfach der Nachfolger von Enigma 1, kennst ja von XP und Vista, so änlich ist es auch mit den Vor und Nachteilen, Enigma 2 ist klar besser als E1 hat aber trotzdem einige Nachteile wie das der Timer Überschneidungen nicht meldet oder eben das elendig lange booten, dennoch würde ich E2 klar vorziehen, die Nachteile werden irgendwann zum Teil geschichte sein, DMM ist halt Langsam!
25.10.2008 13:08 whopper is offline Send an Email to whopper Search for Posts by whopper Add whopper to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Software allgemein » Enigma 1 und Enigma 2

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe