i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 BluePanel » Auto Mounter funktioniert nicht » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Auto Mounter funktioniert nicht
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
xperiance xperiance is a male
User

Registration Date: 20.01.2005
Which box: DM900
External Storage: keine
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: Sony TV
Origin: Graz

Fragezeichen Auto Mounter funktioniert nicht Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich bekomme einfach meine Freigaben nicht zum Laufen:

Ich habe es nach Anleitung hier eingerichtet:
http://wiki.blue-panel.com/index.php/Auto.gemini4

Filme -fstype=cifs,rw,file_mode=0777,dir_mode=0777,user=share,password=asdf ://192.168.0.10/D
Downloads -fstype=cifs,rw,file_mode=0777,dir_mode=0777,user=share,password=asdf ://192.168.0.10/F
Dreambox -fstype=cifs,rw,file_mode=0777,dir_mode=0777,user=share,password=asdf ://192.168.0.10/_Dreambox

Der User ist am Windows 10 vorhanden und meine Firewall habe ich natürlich für den Test bereits deaktiviert.
Jedoch kann er mir die Verzeichnisse auf der Dream nicht aufmachen.
Im Automounter Plugin ist nur eine rote Markierung beim Eintrag.
Im Dateiexplorer sind die Ordner zwar da, aber leer, sprich die Freigabe funktioniert nicht.

Unabhängig davon, dass der Hinweis in der /etc/auto.gemini4 wohl auch nicht mehr up2date ist, denn wenn man nicht direkt das File editiert, kann man kein user und password setzen. Diese Einstellung gibt es in der GUI nicht.

An was könnt das noch liegen?
Hat einer einen Tipp für mich?

lg

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by xperiance: 13.09.2019 19:36.

13.09.2019 19:05 xperiance is offline Send an Email to xperiance Search for Posts by xperiance Add xperiance to your Buddy List Add xperiance to your Contact List
xperiance xperiance is a male
User

Registration Date: 20.01.2005
Which box: DM900
External Storage: keine
Which Image: OE 2.5
Welcher Bildschirm: Sony TV
Origin: Graz

Thread Starter Thread Started by xperiance
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Gemini Netscan ist natürlich auch installiert:

root@dm900:~# opkg install gemininetscan
Reading package lists...
Building dependency tree...
Reading state information...
gemininetscan is already the newest version.
The following packages were automatically installed and are no longer required:
python-mechanize python-robotparser
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 2 not upgraded.
13.09.2019 19:42 xperiance is offline Send an Email to xperiance Search for Posts by xperiance Add xperiance to your Buddy List Add xperiance to your Contact List
Top55 Top55 is a male
Dreamer

images/avatars/avatar-2426.gif

Registration Date: 30.01.2005
Which box: DM800; DM900; DM7080HD
External Storage: USB-Stick; SD-Card; HDD; NFS
Which accessories: Samsung SPF700T, HDD
Which Image: Gemini

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hast Du diese Verzeichnisse auch für den User freigegeben?

Bei mir sieht die Freigabe so aus:
Videos -fstype=cifs,rw,rsize=8192,wsize=8192,user=***,pass=*** ://192.168.100.16/Videos
14.09.2019 09:55 Top55 is offline Send an Email to Top55 Search for Posts by Top55 Add Top55 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 BluePanel » Auto Mounter funktioniert nicht

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe