i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Skins :::... » Allgemeines rund um Skins (DreamOS) » Pixmap drehen » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Pixmap drehen
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
georg2608 georg2608 is a male
Newbie

Registration Date: 13.08.2010
Which box: DM920
External Storage: keine
Which Image: OoZooN

Pixmap drehen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

ich bin gerade dabei den Display Skin meiner DM920 nach meinen Vorstellungen anzupassen.

Funktioniert ganz gut, nur würde ich gerne die Progress-Anzeige nicht horizontal sondern vertikal von unten nach oben haben. - Soll heißen je weiter die Sendung ist, soll sich der Balken von unten nach oben füllen.

Bei meiner DM8000 hatte ich das schon mal so gehabt. doch leider nicht mehr an die skin_user.xlm

Wie kann ich denn den Balken sozusagen um 90 Grad drehen?

Aktuell sieht es so bei mir aus:
code:
1:
2:
3:
<widget backgroundColor="dark" borderWidth="1" pixmap="progress-icon.png" position="10,15" render="Progress" size="20,220" source="session.Event_Now">
			<convert type="EventTime">Progress</convert>
		</widget>

Attachment:
png Display.png (21 KB, 118 downloads)
07.01.2020 16:50 georg2608 is offline Send an Email to georg2608 Search for Posts by georg2608 Add georg2608 to your Buddy List
zombi
Betatester

Registration Date: 04.01.2004
Which box: ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which Image: OE 2.6
Welcher Bildschirm: Philips 4K 65Zoll Android TV

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

orientation="orBottomToTop" Augenzwinkern
natürlich brauchst da auch eine passende progress Bilddatei oder halt du nutzt nur ne Farbangabe usw. ,geht alles zu machen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by zombi: 07.01.2020 20:00.

07.01.2020 19:58 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
georg2608 georg2608 is a male
Newbie

Registration Date: 13.08.2010
Which box: DM920
External Storage: keine
Which Image: OoZooN

Thread Starter Thread Started by georg2608
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

klappt Super!

Vielen Dank
08.01.2020 01:42 georg2608 is offline Send an Email to georg2608 Search for Posts by georg2608 Add georg2608 to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Skins :::... » Allgemeines rund um Skins (DreamOS) » Pixmap drehen

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe