i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 BluePanel » Bilder-Browser » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Bilder-Browser
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Gooby
User

images/avatars/avatar-19535.gif

Registration Date: 31.12.2003
Which box: DM7080HD
External Storage: keine
Which Image: Sonstige

Bilder-Browser Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hätte da mal wieder ein Problem...Vielleicht.

Bei mir drehen sich die Fotos im Bilder-Browser nicht obwohl es eingestellt ist.
Oder habe ich was übersehen, habe grade alles neu aufgesetzt.

Attachment:
jpg screenshot.jpg (201 KB, 330 downloads)
26.09.2018 10:54 Gooby is offline Send an Email to Gooby Search for Posts by Gooby Add Gooby to your Buddy List
Ryker Ryker is a male
Stammuser

Registration Date: 09.05.2006
Which box: DM920
External Storage: SD-Card; SSD; NAS; NFS
Which Image: OE 2.5

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Ich bin ja auch gerade voll begeistert von den neuen GP4-Plugins und richte mir die gerade alle ein.

Dabei habe ich auch schon festgestellt, dass Automatisch drehen nicht geht.

Und super wäre natürlich auch, wenn man die Bilder mit "hoch/runter" mit- und gegen Uhrzeigersinn drehen könnte, denn es gibt auch noch alte Fotos, die keine Ausrichtung in den META-Infos drin haben.

und das 2. ist. Wenn der Bildbetrachter übern GP4-upnpBrowser geöffnet wird, dann funktioniert die Info-Taste nicht.

Gruß
Ryker
26.09.2018 13:02 Ryker is offline Send an Email to Ryker Search for Posts by Ryker Add Ryker to your Buddy List
mechatron
Dreambox Team

images/avatars/avatar-65.jpg

Registration Date: 27.12.2003
Which box: siehe Signatur
External Storage: USB-Stick; CIFS
Which Image: Gemini
Origin: Niederschlesien

RE: Bilder-Browser Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hast Recht...
Hatte ich vorübergehen deaktiviert und dann vergessen. Augenzwinkern
Sorry wird gefixt.

Boxen:
1. One
2. DM820HDse
3. DM920

Satellit:
Astra 19,2°

26.09.2018 13:06 mechatron is offline Search for Posts by mechatron Add mechatron to your Buddy List
Ryker Ryker is a male
Stammuser

Registration Date: 09.05.2006
Which box: DM920
External Storage: SD-Card; SSD; NAS; NFS
Which Image: OE 2.5

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Sehr gut, danke - Das automatische drehen im Bilder-Browser funktioniert nun, nur beim öffnen übern upnp-Browser dreht er das Bild nach wie vor nicht

Ich hatte bis 2008 eine Kamera, die keine LageInfo in die Bilder rein speichert. Wäre es möglich das dehen der Bilder auch manuell zuzulassen z.b. Bouquet-Tasten oder hoch/runter-Tasten?

Dann wäre es perfekt.

Ryker

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ryker: 28.09.2018 18:01.

28.09.2018 18:00 Ryker is offline Send an Email to Ryker Search for Posts by Ryker Add Ryker to your Buddy List
Ryu Ryu is a male
V.I.P.

images/avatars/avatar-14884.gif

Registration Date: 13.03.2005
Which box: DM920; Goliath
External Storage: HDD
Which Image: Gemini; OE 2.5; Merlin
Origin: Hessen

Crasht ohne Greenscreen und Restart. Im Anhang ein Crashlog

Gruß Ryu

Attachment:
unknown picenigma2_crash_1540594190.log (119.17 KB, 5 downloads)

Dieser Beitrag wurde 3 mal editiert, zum letzten Mal von Ryu's Frau : Heute, 11:25.

IF YOU LIKE MY WORK, PLEASE BUY ME A CURRYWURST MIT POMMES UND KETCHUP!!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ryu: 27.10.2018 01:36.

27.10.2018 01:35 Ryu is offline Search for Posts by Ryu Add Ryu to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: The Gemini Project 4 :::... » Gemini 4 BluePanel » Bilder-Browser

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe