i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 BluePanel » Dreamnetcast » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page Dreamnetcast
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Radiouwe
User

images/avatars/avatar-2377.gif

Registration Date: 30.09.2007
Which box: DM800 HD PVR; DM8000 HD PVR
External Storage: USB-Stick; CF-Card; SD-Card; HDD
Which Image: CVS

Dreamnetcast Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo Jungs,

habe nun nach langer Zeit meine DM8000 mit Gemini 5.1 Image endlich mit dem neuesten CVS von DMM geflasht und das GP3 Plugin eingebaut. Läuft alles soweit ganz gut.
Da ich gern Internetradio über die Dream höre, habe ich mir immer eine Favoritenliste zusammengestellt, die ich am PC bearbeitet habe und dann über das Netztwerk auf die Box kopiert habe.
Bevor ich das GP3 Plugin installiert hatte funktionierte das auch mit Shoutcast.
Ich habe die Radiostreams in den Pfad "etc/NETcaster.conf" kopiert und konnte somit in der Favoritenliste auf die Stationen zugreifen.
Jetzt wollte ich das gleiche mit Dreamnetcast machen. Geht aber leider nicht. In der Favoritenliste erscheinen die Sender nicht. An der Box kann ich zwar die Favoritenliste löschen, bis sie leer ist, aber nach einem Umschalten auf Top Liste oder Genre Liste zurück zu den Favoriten ist alles wieder drin, wie bei der Erstinstallation.
Im Dateibrowser sind aber alle meine Stationen super aufgelistet.

Habe ich etwas falsch gemacht? Das ging mit Gemini 5.1 super und wird bestimmt auch mit GP3 funktionieren.
Würde mich über einen Tipp freuen

Radiouwe
14.08.2012 08:38 Radiouwe is offline Send an Email to Radiouwe Search for Posts by Radiouwe Add Radiouwe to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

RE: Dreamnetcast Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Du kannst du die gemini_netcast.xml edititern im Verzeichnis
/etc/enigma2. Hast du die benutzt? Sie wird erstellt, wenn du
im Plugin einmal etwas zu den Favoriten hinzufügst. Dann kannst
du sie nach blieben anpassen.

14.08.2012 08:45 mfgeg is online Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
Radiouwe
User

images/avatars/avatar-2377.gif

Registration Date: 30.09.2007
Which box: DM800 HD PVR; DM8000 HD PVR
External Storage: USB-Stick; CF-Card; SD-Card; HDD
Which Image: CVS

Thread Starter Thread Started by Radiouwe
RE: Dreamnetcast [gelöst] Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Vielen Dank für Deine schnelle Antwort. Habs probiert und es klappt.

Radiouwe

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Radiouwe: 14.08.2012 10:05.

14.08.2012 09:02 Radiouwe is offline Send an Email to Radiouwe Search for Posts by Radiouwe Add Radiouwe to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

RE: Dreamnetcast Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Bitte schön Augenzwinkern

Setzt bitte das Thema noch auf [gelöst].

14.08.2012 09:20 mfgeg is online Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Archiv - The Gemini Project (GP3, GP2 und GP) :::... » ...::: The Gemini Project 3.2 :::... » Gemini 3.2 BluePanel » Dreamnetcast

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe