i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Plugins (Enigma2) » [gelöst] Videotext im 16:9-Modus verzerrt » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page [gelöst] Videotext im 16:9-Modus verzerrt
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Tunichgud Tunichgud is a male
Newbie

images/avatars/avatar-2448.gif

Registration Date: 04.11.2011
Which box: DM 7020HD
External Storage: keine
Which Image: DMM original
Origin: Wiesbaden

Hilfe [gelöst] Videotext im 16:9-Modus verzerrt Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo,

wenn ich mit meiner DM 7020HD den Videotext anschaue (ja, es gibt noch Leute, die immer noch den Videotext benutzen Augenzwinkern ), dann wird die Seite immer ins 16:9-Format in die Breite gezogen. Originär ist Videotext ja wohl im 4:3-Format.

Durch das Auseinanderziehen leidet meiner Meinung nach extrem die Lesbarkeit. Mir jedenfalls fällt das Lesen dann immer etwas schwerer.

Ich habe auch schon mit den Optionen "Standard-Modus" und "TextBild-Modus", in denen man im Zusammenhang mit der 16:9-Darstellung etwas aktivieren bzw. deaktivieren kann, herum experimentiert, konnte aber nie eine Veränderung feststellen.

Kann man den Videotext irgendwie dazu veranlassen in 4:3 zu erscheinen?

Viele Grüße,

Tunichgud.
27.11.2011 20:03 Tunichgud is offline Send an Email to Tunichgud Search for Posts by Tunichgud Add Tunichgud to your Buddy List
zombi
Betatester

Registration Date: 04.01.2004
Which box: ONE UltraHD
External Storage: SSD
Which Image: OE 2.6
Welcher Bildschirm: Philips 4K 65Zoll Android TV

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

mit der volume +/- kannst dir 3 varianten aussuchen.ich nutze zb. die mit dem kleinen tv bild unten da haste es dann auch nicht verzerrt

Attachment:
jpg 27.11.2011 - 20.08 - Aktueller Stream .jpg (114 KB, 116 downloads)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by zombi: 27.11.2011 20:17.

27.11.2011 20:11 zombi is offline Send an Email to zombi Search for Posts by zombi Add zombi to your Buddy List
Tunichgud Tunichgud is a male
Newbie

images/avatars/avatar-2448.gif

Registration Date: 04.11.2011
Which box: DM 7020HD
External Storage: keine
Which Image: DMM original
Origin: Wiesbaden

Thread Starter Thread Started by Tunichgud
Klasse! Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hi zombi,

das ist ja klasse. HURRA

Im gewohnten Format und einen Index und das laufende TV-Bild rechts unten gibts umsonst dazu.
Prima Lösung.

Vielen Dank,

Tunichgud.
27.11.2011 20:16 Tunichgud is offline Send an Email to Tunichgud Search for Posts by Tunichgud Add Tunichgud to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Dreambox Plugins (Enigma2) » [gelöst] Videotext im 16:9-Modus verzerrt

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe