i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support

Register Calendar Members List Team Members Galerie to Portal Go to the Main Page

Boardrules Frequently Asked Questions Statistik Statistik Search Pinwand Dreambox Blog Ihad/Gemini Fan-Shop
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » dm8000 und dm800..........aufnahmen untereinander streamen bzw.tauschen » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page dm8000 und dm800..........aufnahmen untereinander streamen bzw.tauschen
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Riot Riot is a male
Newbie

images/avatars/avatar-12842.jpg

Registration Date: 17.02.2007
Which box: DM8000
External Storage: NAS
Which Image: iCVS
Origin: Austria

NEW dm8000 und dm800..........aufnahmen untereinander streamen bzw.tauschen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

hallo !

hätte gerne einen tipp von euch gehabt wie ich zwischen zwei dm800 und dm8000 die aufnahmen der jeweilig eingebauten festplatten auf der jeweils anderen box anschauen kann.

mit dem partnerbox plugin scheint dies leider nicht zu gehn.

danke vorab für eure hilfe Zunge raus

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Riot: 29.11.2009 12:53.

29.11.2009 12:52 Riot is offline Send an Email to Riot Search for Posts by Riot Add Riot to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

RE: dm8000 und dm800..........aufnahmen untereinander streamen bzw.tauschen Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Verbinde sie mit nfs untereinander

Schau mal ins Wiki:

http://wiki.blue-panel.com/index.php/Dre...r_NFS_Verbinden

29.11.2009 12:56 mfgeg is online Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
Riot Riot is a male
Newbie

images/avatars/avatar-12842.jpg

Registration Date: 17.02.2007
Which box: DM8000
Which Image: iCVS
Origin: Austria

Thread Starter Thread Started by Riot
danke.............. Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

für die rasche hilfe Zunge raus

kann ich bei den ip adressen auch diese verwenden:
10.0.0.6
10.0.0.14

sind nämlich die welche mein router zugewiesen hat ?

wie rufe ich die clientplatte dann in der masterdream auf ?

ist ein bissi neuland für mich Augen rollen

herzlichen dank

ps:gibts evtl. ein plugin mit dem das alles schön elegant gelöst ist so quasi als allinone paket ????

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Riot: 29.11.2009 13:18.

29.11.2009 13:17 Riot is offline Send an Email to Riot Search for Posts by Riot Add Riot to your Buddy List
Oldboke
V.I.P.

images/avatars/avatar-18677.png

Registration Date: 18.11.2006
Which box: siehe Signatur
Which Image: siehe Signatur

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Da fällt mir das Netzwerkbrowser-Plugin ein.
Ich benutze aber lieber die auto.network.

Panasonic TX50-EXW784
Panasonic SC-ALL70TEGK / SC-ALL2 wireless 5.1 Soundbar
dm8000, dm7080, dm800sev2, dm900-dvb-s2-unicable, dm900-dvb-s2-multisat

http://www.dreambox-tools.info

29.11.2009 15:34 Oldboke is offline Search for Posts by Oldboke Add Oldboke to your Buddy List
mfgeg mfgeg is a male
Dreambox Team

images/avatars/avatar-19895.png

Registration Date: 09.08.2005
Which box: Goliath
External Storage: NFS
Which Image: OE 2.5
Origin: Confoederatio Helvetica

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

quote:
wie rufe ich die clientplatte dann in der masterdream auf ?

Die Serverbox erreichst du, wenn du bei der Clientbox in /media/net/xxx zugreifst. Umgekehrt das selbe Spiel.

29.11.2009 15:59 mfgeg is online Send an Email to mfgeg Homepage of mfgeg Search for Posts by mfgeg Add mfgeg to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Jump to:
Post New Thread Post Reply
i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support » ...::: Dreambox Software :::... » Aufnahmen mit der Dream » dm8000 und dm800..........aufnahmen untereinander streamen bzw.tauschen

Privacy policy | Team | Suchen | Hilfe